באופק קצת אירוני, ההשקה הגדולה ביותר של וולוו בישראל לשנת 2024, היא גם הקטנה ביותר של המותג. תכירו את וולוו EX30, ה-SUV ה-100% חשמלי הוא הרכב השני אי פעם של המותג שמשתמש בפלטפורמה חשמלית ייעודית מבית קונצרן ג׳ילי הסיני, אליו הוא משתייך, כמו גם מותגים רבים נוספים כמו לוטוס, פולסטאר, ג׳ילי, לינק אנד קו, זיקר ועוד.
בניגוד לאחיו הגדול והבכור, שהוצג לראשונה בנובמבר 2022, ה-EX30 הוא לא רק קטן, הוא גם צעיר והוצג לראשונה רק ביולי האחרון. מבחינת היצע הדגמים של המותג, ה-EX30 נכנס אל קטגוריה פופולארית במיוחד, B-SUV, שם הוא יפגוש ממש בקרוב שני מתחרים ישירים שחולקים איתו את אותה פלטפורמת SEA-E החשמלית מבית ג׳ילי: סמארט 01 וזיקר X.
הפלטפורמה החשמלית החדשה שעליה תתבסס גם ה-EX90 שככל הנראה תנחת אצלנו בהמשך השנה, תומכת בין השאר בארכיטקטורה של 400 ו-800 וולט, מה שמבטיח טעינה מהירה במיוחד, והיצע דגמים עם מנוע אחד, שניים וגם שלושה מנועים. לצד כל זה, דגמי הקצה המבוססים עליה, מחזירים עודף מ-3 שניות בנתון התאוצה של 0 ל-100 קמ״ש.
העיצוב החיצוני של וולוו EX30 מציג מראה מלוטש, אלגנטי ועדכני, בהתאם לצ׳קליסט של רכבים חשמליים: חזית אטומה עם יחידות תאורת לד צרות, סמל של וולוו וזהו. דווקא מהצד אפשר לראות בקלות את ניצול המרחב האופטימלי שמחכה לנו בפנים, עם סרח עודף מינימליסטי ובסיס גלגלים באורך 265 ס״מ, מ-SUV קומפקטי באורך 423.3 ס״מ אורך, 183.6 ס״מ רוחב ו-155 ס״מ גובה. המשקל העצמי נע בין 1.8 לקצת פחות משני טון.
הבשורה הגדולה של וולוו בכל הקשור לעיצוב הפנים והקונספט של המותג לגבי חלל הנוסעים בעתיד הקרוב, נמצא בפנים. הדבר הראשון שרואים, או שלא רואים, זה לוח מחוונים שהוקרב על הטרנד של טסלה ואת כל הנתונים שלו ניתן לראות מעכשיו על מסך ורטיקלי בגודל 12.3 אינץ׳ עם מערכת הפעלה של גוגל השולטת במגוון רחב של תכונות. וכיאה לטרנדים, גם הכפתורים הפיזיים של בקרת האקלים והמולטימדיה, הוכנסו אל תוך המסך. אבל כאן זה לא הסתיים: גם הכפתורים של החלונות עשו רילוקיישן מהדלתות אל הקונסולה שבין המושבים מלפנים, ממש כמו ברכבי שטח.
ב-EX30 יש גם את ההגה החדש של וולוו, עם כפתורי טאץ׳ ופידבק האפטי (רטט) ומראה ספורטיבי, קונסולה צפה עם מגירת אחסון נשלפת ונעשה הרבה שימוש בחומרים ממוחזרים. הרבה מאוד. חובבי הסאונד ישמחו להכיר את מקרן הקול מבית Harman/Kardon עם תשעה רמקולים מובנים בהספק כולל של 1,040 וואט, המבצע סימולציה ממש כאילו היו לפחות שישה רמקולים בתא הנוסעים. אגב, בוולוו מתגאים בכך שהמקום שהתפנה בשל היעדר הצורך להתקין רמקולים בדלתות, מנוצל בצורה חכמה לצרכי אחסון.
מבחינת פינוקים, בגרסאות ה-Ultra תקבלו מושבים מתכווננים חשמלית ומחוממים מלפנים, כולל תמיכה בגב התחתון, מצלמות 360° היקפיות וחימום להגה.
וולוו EX30 ישווק בישראל בחמש גרסאות שונות ושתי אפשרויות ליחידות הינע: אחורית וכפולה. נתחיל מגרסת הקצה המעניינת יותר, Twin Motor Performance, המפיקה 428 כ״ס, 55 קג״מ ומאיצה בתוך 3.6 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש, נתון שהופך אותו לוולוו המהיר ביותר אי פעם (עד למהירות מקסימלית של 180 קמ״ש). הדגם הזה ניזון מסוללה בקיבולת 69 קוט״ש (64 קוט״ש נטו) המאפשרת הטענה של 11 קילוואט AC או עד 153 קילוואט DC (מ-20 ל-80 אחוז בפחות מחצי שעה). לפי תקן WLTP, הגרסה הזאת יודעת לגמוע מרחק של כ-460 ק״מ בין טעינות.
שתי הגרסאות האחרות מגיעות עם מנוע אחד בלבד המותקן על הסרן האחורי ומפיק 272 כ״ס ו-35 קג״מ. גרסת הביניים, Single Motor Extended Range תשווק עם אותה סוללת NMC של גרסת ה-Twin Motor Performance, רק שכאן היא מאפשרת טווח של 480 ק״מ בין טעינות לפי תקן WLTP,זמן של 5.3 שניות בלבד כדי להאיץ מ-0 ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 180 קמ״ש.
גרסת הכניסה של ה-EX30 תהיה ה-Single Motor המשווקת בעולם ואצלנו עם סוללת LFP בקיבולת 51 קוט״ש. היא מאיצה בתוך 5.7 שנ׳ מ-0 ל-100 קמ״ש עד ל-180 קמ״ש.
וולוו EX30 שומר על המורשת ממנה הגיע ומציג סטנדרט בטיחות גבוה ואחיד בכל רמות הגימור, עם בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור רכב בשטח מת, שמירה על נתיב הנסיעה כולל תיקון, זיהוי תמרורים ועוד. הוא זכה לציון בטיחות 7 מטעם משרד התחבורה הישראלי ועד עכשיו טרם נבחן ב-Euro NCAP.
גרסה | הנעה | מחיר |
וולוו EX 30 רמת גימור Single Motor Core | אחורית | 189,900 ש״ח |
וולוו EX 30 רמת גימור Single Motor Plus | אחורית | 221,900 ש״ח |
וולוו EX 30 רמת גימור Single Motor Ultra | אחורית | 242,900 ש״ח |
וולוו EX 30 רמת גימור Twin Motor Plus | כפולה | 242,900 ש״ח |
וולוו EX 30 רמת גימור Twin Motor Ultra | כפולה | 252,900 ש״ח |
להורדת המפרט הטכני המלא של וולוו EX30 החדש (והראשון אי פעם) 2024 לחצו כאן
תמונות: יצרן
כתיבת תגובה