
🇮🇱 חדשות רכב > לאחר היעדרות של כשנה וחצי בגלל ארדואן: טויוטה קורולה חוזרת לאולמות התצוגה
גבירותיי ורבותיי, היא חוזרת: טויוטה קורולה, המכונית הנמכרת בהיסטוריה שמכרה למעלה מ-55 מיליון יחידות, חוזרת אלינו עם מסלול עוקף ארדואן, עם דרכון אמריקאי וכשהיא קצת יותר חדה, קצת יותר זורמת, וקצת פחות “רואת חשבון”. החל מהראשון בדצמבר 2025 היא שוב באולמות התצוגה, ממש כמו פעם – רק עם טכנולוגיה עדכנית ומפרט שמתאים לעשור הנוכחי.

עצירת היבוא בעקבות המצב הביטחוני זימנה לעולם רגע נדיר שבו הישראלים היו צריכים לבחור משהו אחר, מה שהעלה את הפופולריות של דגמים כמו יונדאי אלנטרה, שביחד עם האוקטביה האייקונית מכרה ב-2024 15,835 יחידות, מה שמצביע על כך שעדיין יש ביקוש קשיח לקטגוריית המשפחתיות.
לא צריך להזכיר שגם אצלנו בארץ הקודש, הקורולה הייתה במשך עשרות שנים ה-מכונית ה-משפחתית כשהיא משמשת כפיבוט לכל השוואה בקטגוריה. עם השנים מעמדה נשחק בגלל הנהירה לסגמנט הקרוסאוברים, ובזמן שהיא נעדרה מכאן, אחותה ״הקרוסאוברית״, קורולה קרוס מכרה כ-13,000 יחידות בכמעט שנתיים, מה שמראה על חוזק המותג של השם קורולה.

חשוב לציין שהדור הנוכחי של הטויוטה חוגג שש שנים בדיוק מאז שהוצג לראשונה בנובמבר 2018, מה שאומר שככל הנראה במהלך 2026 אנחנו צפויים לראות דור חדש לחלוטין. ואם לשפוט לפי התמונות של הקורולה קונספט שנחשפה לפני כמה שבועות, לצד ההבטחה של מנכ״ל טויוטה (״סיימנו עם לעצב מכוניות משעממות״) – יש בהחלט למה לצפות. זאת אומרת, יש בהחלט למה לצפות כשמדובר בקורולה, כן?
המערכת ההיברידית כאן ממשיכה את אותו קו מוכר של טויוטה: מנוע 1.8 ליטר המפיק יחד עם המערכת החשמלית 138 כ”ס ומצליח להוציא מהמשוואה את מה שהכי מכאיב לישראלים – הדלק. הצריכה המשולבת עומדת על 21.3 ק”מ לליטר, נתון שמחזק את מה שאנחנו כבר יודעים: זו לא מכונית שבאה “לעשות בלגן”, אלא אחת שמגיעה לעשות את העבודה יום אחרי יום, שנה אחרי שנה, בשקט מרגיע. ההנעה הקדמית והשילוב ההיברידי הופכים הכול ליעיל, פשוט, ובלי דרמות.
טויוטה שילבה בקורולה האמריקאית את חבילת T-Mate שמביאה את כל היכולות של Toyota Safety Sense 3.0 לדור הנוכחי: זיהוי משתמשי דרך בכל שעות היום, מניעת האצה מיותרת, סיוע בפניות, ניטור שטחים מתים ותנועה חוצה, וגם מערכת שעוזרת לנהגים עייפים לגלות את זה בזמן. מעבר לזה, יש כאן עשר כריות אוויר, מערך בלימה מתקדם וחבילה שלמה שנועדה לגרום לכם לשכוח מהביטוי “המשפחתית המינימלית”.
תא הנוסעים ממשיך את הקו הפרקטי של טויוטה – אבל עם עדכון. מסך מולטימדיה “8 עם תמיכה אלחוטית מלאה ב-CarPlay ו-Android Auto, לוח מחוונים דיגיטלי “7, יחידות תאורת לד ועוד. נקודה שחשוב להכיר: מכיוון שמדובר בדגם שמגיע מהשוק האמריקאי, מערכת הרדיו שלו מכוונת לתדרים שם – כך שהקליטה בישראל תהיה חלקית. זה לא דיל ברייקר, בטח לא בעידן האפליקציות.

אז כבר הבנו שטויוטה קורולה החדשה, גם האמריקאית, לא רוקדת על הבר ומעיפה מפיות. אבל במהלך ההיעדרות שלה, השוק המשיך כאמור את הצעידה שלו לעבר הסגמנט הלוהט של הקרוסאוברים המשפחתיים. מצד אחד היא תפגוש כאן מתחרים ותיקים ומוכרים כמו האוקטביה והאלנטרה לצד מתחרים ותיקים וחדשים בקטגוריית ״היי, גם אני יכול להסיע את המשפחה שלכם ואפילו לעשות את זה בצורה פחות משעממת״ כמו ג’אקו 7, יונדאי טוסון, קיה ספורטאז׳, שהפכו לסטנדרט הישראלי החדש, למרות שהן יקרות מהתמחור החדש של הקורולה האמריקאית.
נראה שהקורולה חוזרת בדיוק למקום שממנו הפסיקה: בדיוק למרכז. היא לא גבוהה, לא נוצצת, לא “טרנדית” – אבל ממשיכה להביא את מה שלא מעט נהגים עדיין מחפשים: אמינות, שימושיות, צריכת דלק, שמירת ערך – ועכשיו גם עם אחריות שיכולה להגיע עד 15 שנים או 250,000 ק״מ (הרחבת אחריות בתשלום).

טויוטה קורולה 2026 החדש, או בשם הבמה החדש שלה ״טויוטה קורולה סדאן״ (בעיקר כדי לבדל אותה מהקורולה קרוס הפופולריות) תשווק כאן עם תג מחיר שמתחיל ב-159,990 ש”ח ותהיה זמינה לרכישה החל מהראשון בדצמבר 2025. מעניין יהיה לראות איך יגיבו הנהגות והנהגים הישראלים.
להורדת המפרט הטכני המלא של טויוטה קורולה סדאן 2026 בפורמט PDF לחצו כאן.
תמונות: יצרן
כתיבת תגובה