בתחילת 2023 שחרר מנכ״ל טויוטה העולמית הצהרה שהכתה גלים בשוק הרכב העולמי, כשלמעשה הוא הודה שקו העיצוב הסולידי של טויוטה הוא די משעמם כשהציטוט המדויק הוא "No More Boring Cars". ועל זה נאמר: ״נו, אז אמר״.
היום טויוטה הציגה את הדור השישי והחדש של הראב 4, הדגם הנמכר ביותר של המותג בארה״ב עם כחצי מיליון מכירות בשנה, ולמי מכם שציפה לעיצוב חדש ומרענן שעומד מאחורי ההצהרה של קוג'י סאטו – צפויה אכזבה.
טויוטה ראב 4 נולד ב־1994 כמין יצור כלאיים: לא ממש ג'יפ, לא ממש האצ'בק, אלא משהו באמצע – עם הנעה כפולה, מראה קשוח ויכולת עירונית. בזמן שרוב השוק עוד ניסה להבין מה ההבדל בין סטיישן לג'יפון, ראב 4 היה ממייסדיי קטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים (C-SUV). ההצלחה לא איחרה לבוא: כבר בדור הראשון הדגם זכה לפופולריות באירופה וביפן, והפך במהרה לרכב משפחתי עם לוק של הרפתקן.
מאז, ראב 4 עבר חמישה דורות, כשבכל אחד מהם הוא התאים את עצמו לרוח התקופה. הדור הנוכחי (החמישי) הושק ב־2018 והפך ללהיט חסר תקדים – עם למעלה מ-15 מיליון יחידות שנמכרו ברחבי העולם מאז 1994 ועד היום. ב־2021 אף היה ה־SUV הנמכר ביותר בעולם.
הקווים הכלליים נשארו דומים והעיצוב החדש נראה כמו מתיחת פנים משודרגת של הדגם הנוכחי, כשאפילו המידות נותרו זהות לחלוטין. זה נראה שבטויוטה נצמדו יותר לקונספט ארוך השנים של המותג, if it works don't touch it. אבל, מאחורי המראה השמרני למדי, מסתתר בכל זאת שדרוג טכנולוגי.
למרות היעדר הבשורה בתחום העיצוב, אבל שווה בכל זאת לעמוד על כמה הבדלים: גריל קדמי חדש עם הרבה נוכחות; יחידות תאורה חדשות לחלוטין; ספוילר אחורי חדש; כיתוב RAV 4 לרוחב תא המטען בהתאם לטרנד העיצובי; חישוקים בקוטר של עד 19 אינץ׳.
אגב, אם מדברים על עיצוב, הוא נחשף גם בגרסת GR אדומה ומהממת, שהלוואי ותגיע גם אלינו. קבלו הצצה:
טויוטה ראב 4 החדש יוצע, לפחות בשלב הראשון, בשתי גרסאות של הנעה היברידית:
גרסה היברידית רגילה (HEV) המשלבת בין מנוע חשמלי למנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטר עם הספק משולב של 226 כ״ס שעוברים באמצעות תיבה רציפה אל הגלגלים הקדמיים בגרסת ההנעה הקדמית או 236 כ״ס לכל ארבעת הגלגלים בגרסת ההנעה הכפולה (AWD-i).
גרסת פלאג-אין (PHEV) עם אותו מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטרים ומנוע חשמלי הניזון מסוללת ליתיום יון בקיבולת 22.7 קוט״ש המאפשרת טווח של עד 100 ק״מ לפי תקן WLTP, או כ-75 ק״מ בעולם ״האמיתי״ עם תמיכה בטעינת AC בהספק של עד 11 קילוואט וגם… טעינת DC בהספק של עד 50 קילוואט. ביחד, הצמד הזה מפיק יחד 320 כ״ס כשהטווח המשולב המקסימלי (בנזין + חשמל) עומד על 1,350 ק״מ.
הדור השישי של טויוטה ראב 4 מבוסס על פלטפורמת TNGA-K של הדגם היוצא, עם העדכונים הנדרשים כדי להתאים ליכולות הנעה ולמשקל של סוללות גדולות יותר. מערכת ההנעה הכפולה (AWD-i) עודכנה גם היא, עם תוספת של שליטה חכמה יותר במומנט לכל גלגל והבטחה ליכולת אחיזה טובה יותר בשטח רך או על כביש רטוב.
בתא הנוסעים, טויוטה שדרגה את כל הסביבה הדיגיטלית עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ’ וצג מולטימדיה חדש בגודל 12.9 אינץ’, עם מערכת ההפעלה החדש המבוססת על Toyota Arene – תשתית תוכנה מודולרית עם תמיכה ב-OTA, שאם יהיה זמין בארץ יהפוך לדגם הראשון של טויוטה שתומך בפיצ׳ר הזה. יש גם כמובן תמיכה מלאה ב-Apple CarPlay (אלחוטי) וב-Android Auto, בקרת אקלים מפוצלת, חימום ואוורור למושבים (אופציונלי בהתאם לרמת הגימור), משטח טעינה אלחוטי ושפע שקעי USB-C.
הבשורה הגדולה של טויוטה ראב 4 בתחום הבטיחות היא הגרסה העדכנית ביותר של מערכת ה-Toyota Safety Sense 4.0, שכוללת את כל מערכת הבטיחות המוכרות בגרסה המתקדמת ביותר שלהן: בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורכב דו-גלגלי, תיקון סטיה מנתיב, התרעה על רכב הנמצא בשטח מת, זיהוי תמרורים, מצלמות היקפיות 360 מעלות, תצוגת נתונים עילית (Head Up Display), וחיישנים קדמיים ואחוריים עם בלימה אוטונומית במהירויות חניה.מצלמות היקפיות 360 מעלות, תצוגת נתונים עילית (Head Up Display), וחיישנים קדמיים ואחוריים עם בלימה אוטונומית במהירויות חניה.
טויוטה מתכננת להתחיל בייצור במהלך 2025, עם הגעה לשווקים הראשונים (צפון אמריקה, אירופה ויפן) עד מרץ 2026. ההשקה בישראל תגיע לאחר מכן – ככל הנראה במהלך החציון השני של 2026.
תמונות: יצרן
כתיבת תגובה