יש מעט מאוד רכבים שאפשר להכתיר אותם כאייקוניים אמיתיים לאורך ההיסטוריה, מרצדס G Class הוא בהחלט אחד מהם. המשמעות של ה-G, אגב, הוא קיצור של Geländewagen ״רכב המותאם לכל תנאי שטח״ בגרמנית. אבל, בואו נודה על האמת המצערת: 99.9% מקהל היעד שלו כלל לא מוריד אותו לשטח, למרות היכולות יוצאות הדופן שלו, הכוללות בין השאר שלדת סולם ולא פחות משלוש נעילות (אחורית, מרכזית, קדמית) וכמובן הגלגל הרזרבי שתלוי על הדלת האחורית, כראוי לרכב שטח אמיתי.
אין מה להרחיב יותר מדי על העיצוב, שכן השינויים בדגמי הבנזין/דיזל הם קטנים, בניגוד לגרסה ה-100% חשמלית ששם יש חזית חדשה ואטומה מלפנים ועדכונים נוספים שאמורים להפוך אותו לאווירודינמי יותר, כמו למשל השמשה הקדמית שקיבלה זווית חדה יותר.
המידות של ה-G580 החשמלית: 4,624 מ״מ אורך, 1,913 מ״מ רוחב, 1,986 מ״מ גובה, 2,890 מ״מ בסיס גלגלים. על המשקל הוא מציג 3,085 ק״מ ונפח תא המטען עומד על 620 ליטרים.
המיגון התחתון של ה-G Class החשמלי, שתוכנן כדי להגן על הסוללה מפני ה-0.0001% מהלקוחות שאשכרה יורדים איתו לשטח הוא די פורץ דרך ועשוי ממיקס של תרכובות קשיחות וביניהן גם Carbon. ה״סגסוגת״ הזאת, שעוביה 26 מ״מ, עמידה בין השאר מפני קורוזיה ושוקלת קצת פחות מ-60 ק״ג ובמרצדס טוענים שחסכו כאן לפחות 120 ק״ג נוספים. היא מחוברת לשלדת הסולם באמצעות לא פחות מ-50 ברגים.
הבשורה הגדולה של ה-G Class החדש שנולד ב-1979 (בדיוק כמוני), היא כמובן גרסת ה-G 580 ה-100% חשמלית שלו, עם פיצ׳ר ה-Tank Turn המאפשר לו להסתובב במקום ועל הדרך לעשות כמויות בלתי נתפסות של אבק. אגב, הפיצ׳ר הזה רלוונטי רק בדרכי עפר, שלא תעזו להפעיל אותו על אספלט, פחות מומלץ.
ה-G Class G580 מגיע עם 4 מנועים חשמליים, אחד בכל גלגל, בהספק כולל של 587 כ״ס ו-116 קג״מ. 4.7 שניות לוקח לו להאיץ מ-0 ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 180 קמ״ש.
כל הטוב הזה ניזון מסוללת ליתיום יון בקיבולת 116 קוט״ש נטו (121.968 קוט״ש ברוטו) ובמתח של 400 וולט. אפשר להטעין אותה ב-11 קילוואט AC או 200 קילוואט DC. הטווח לפי תקן WLTP עומד על 449 ק״מ בין טעינות אך בפועל לפני מבחנים שנערכו לו בעולם, הטווח הזה יותר מתקרב ל-390 ק״מ בפועל.
לצד ה-G580 הושקו גם גרסאות עם מנועי בעירה פנימית, דיזל ובנזין, כולן עם מערכת Mild Hybrid.
גרסת הכניסה G450d (אם יש דבר כזה בכלל ב-G Class…) משווקת עם מנוע דיזל טורבו דיזל 3 ליטרים המפיק 367 כ״ס ו-75 קג״מ המאיץ מ-0 ל-100 קמ״ש בתוך 5.8 שניות עד למהירות מירבית של 210 קמ״ש.
גרסת ה-G500 בעלת מנוע הבנזין המוגדש בנפח 3 ליטרים מפיקה 449 כ״ס ו-56 קג״מ ולוקח לה 0.4 שניות פחות מה-G450d להאיץ מעמידה ל-100 קמ״ש וגם פה הסקאלה מסתיימת ב-210 קמ״ש.
בגרסת הקצה של הדגם, AMG G63, יש מנוע טווין טורבו בנזין V8 המפיק 585 כ״ס ו-85 קג״מ שמעיף אותו בתוך 4.4 שניות מעמידה ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 220 קמ״ש.
כל הגרסאות מגיעות כמובן בסטנדרט אבזור ובטיחות גבוה במיוחד עם ⭐⭐⭐⭐⭐ בטיחות. הנה קישור למבחן של ה-G580, שווה צפיה.
אם הגעתם עד לכאן אז בטח הבנתם שלא מדובר במכונית עממית ובמחיר של גרסת הקצה, AMG G63 שעלותה 2,100,000 ש״ח תוכלו לקנות בין השאר 19 רכבי קיה פיקנטו עממים למהדרין.
גרסת הכניסה G450d תעלה 1,450,000 ש״ח, גרסת ה-G500 מוסיפה עוד 100,000 ש״ח והגרסה ה-100% חשמלית, G580 תעלה 1,700,000 ש״ח. בלבד. לפני הנחות 😉
להורדת המפרט הטכני המלא של דגמי מרצדס G Class החדש 2025 בגרסת PDF
תמונות: מרצדס
כתיבת תגובה