הסיבה הרשמית לאירוע שהתקיים הבוקר באולם התצוגה של פורשה בהרצליה, היתה כמובן ההשקה של המקאן החדשה, לראשונה בגרסה 100% חשמלית ואירוע היסטורי בפני עצמו, אבל ליד המקאן, שתיכף נגיע אליה, היתה ה-911 החדשה שהושקה בעולם במאי האחרון, עם לא מעט חידושים. וכן גם אצלי כמו אצל הרבה חובבי רכב, ה-911 תמיד מעוררת רגשות ובעיקר שאיפה שיום אחד תהיה לך אחת כזאת בחניה.
השקת פורשה מקאן החדש, שישווק בישראל בלא פחות מארבע גרסאות שונות: Macan שהוא הדגם היחיד עם הנעה אחורית, 360 כ״ס, 5.7 שניות מעמידה ל-100 קמ״ש וטווח של 641 ק״מ; Macan 4 עם הנעה כפולה, 408 כ״ס, 5.2 שנ׳ וטווח של 612 ק״מ; Macan 4S עם הנעה כפולה, 516 כ״ס, 4.1 שנ׳, טווח של 606 ק״מ וגרסת הקצה Macan Turbo שיודעת לגמוע מרחק של 590 ק״מ בין טעינות ומזנקת בתוך 3.3 שנ׳ מ-0 ל-100 קמ״ש הודות לצמד מנועים המפיקים לא פחות מ-639 כ״ס. כל נתוני הטווח הם כמובן לפי תקן WLTP, ואם תורידו מהנתון הזה 15-20% – תגיעו לטווח האמיתי בפועל.
פורשה מקאן החשמלי החדש מבוסס על פלטפורמת PPE החדשה של קונצרן פולקסווגן, והוא בן דוד של אאודי Q6 שהושק לאחרונה וצפוי גם כן להגיע לישראל במהלך החודשים הקרובים. אישית מאוד אהבתי את העיצוב שלו (איך אפשר שלא…?), שהוא לא רק יפה, אלא גם יעיל במיוחד וזכה למקדם גרר נמוך במיוחד של 0.25.
הפלטפורמה החדשה מצוידת בסוללת 100 קוט״ש ותומכת בטעינה אולטרה מהירה במתח של 800 וולט והספק מקסימלי של עד 270 קילוואט, מה שמאפשר טעינה מ-10 עד 80 אחוז בתוך קצת יותר מ-20 דקות.
עוד בטרם ההשקה, באורכיד היבואנית הרשמית, שגם השיקה אתר חדש, מדווחים על 40 יחידות שכבר נמכרו וממתינות למסירה.
גרסה | מחיר |
Macan | 635,000 ש״ח |
Macan 4 | 665,000 ש״ח |
Macan 4S | 795,000 ש״ח |
Macan Turbo | 945,000 ש״ח |
תמונות: יצרן
כתיבת תגובה