פיג׳ו 3008 החדש הושק בישראל, לראשונה בגרסה חשמלית
loader image

פיג׳ו 3008 החדש הושק בישראל, לראשונה בגרסה חשמלית

קריאה

האריה התחשמל

את המשפט ״ולראשונה גם בגרסה 100% חשמלית״ כתבתי לא מעט במהלך 2024, והנה זה קורה שוב, הפעם לאחד מדגמי ה-SUV הפופולאריים ביותר בישראל שזוכה לדור חדש לחלוטין: פיג'ו 3008.

ה-3008 הוצג לראשונה ב-2008 ושני הדורות הקודמים שלו מכרו כ-1.3 מיליון יחידות ברחבי העולם, 20,710 מהן החתימו דרכון בנמלים שלנו כאן בארץ הקודש. לא אחפור יותר מדי על העיצוב, רק אומר שלדעתי הוא נראה מעולה, כמו קודמו, רק שכאן שמו דגש על מראה קופה והחלק האחורי של הרכב משתפל בצורה אלגנטית מיד לאחר החלק של משענות הראש בספסל האחורי, מבלי ״לשלם את המס״ לנוסעים הגבוהים שישבו שם. אגב, גם מקדם הגרר מצביע על כך שהעיצוב הוא אווירודינמי במיוחד עם נתון של 0.28Cd. ואם הנתון הזה לא אומר לכם יותר מדי, אז מקדם הגרר של טסלה מודל 3 הוא 0.23Cd.

פיג'ו 3008 החדש 2025
פיג'ו 3008 החדש 2025

ה-3008 החדש גם צמח קצת במידות: 454 ס״מ אורך (+8.8 ס״מ); 189 ס״מ רוחב (+4.9); 164 ס״מ גובה (+4.2) ובסיס גלגלים של 274 ס״מ, שם הוא מציג צמיחה דרמטית של 6.5 ס״מ. 520 ליטרים יש בתא המטען, שיצמחו ל-1,663 ליטרים אם תקפלו את שורת המושבים השנייה.

גם תא הנוסעים עוצב מחדש לחלוטין, למרות שהוא די מזכיר את הדור היוצא. שווה לציין את לוח המחוונים בגודל 21 אינץ׳ ואת חמשת הכפתורים שמוקמו מתחת לפתחי האוורור וניתנים להתאמה אישית.

פיג'ו 3008 החדש 2025
פיג'ו 3008 החדש 2025

גם חשמלי, גם בנזין

הבשורה הגדולה של ה-3008 החדש היא כמובן ההנעה החשמלית. עם מנוע חשמלי בהספק של 210 כ״ס המזניק אותו בתוך 8.8 שניות מעמידה ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 170 קמ״ש. הוא ניזון מסוללת ליתיום יון בקיבולת 73 קוט״ש שאותה אפשר להטעין בהספק של עד 160 קילוואט DC ו-11 קילוואט AC.

הטווח לפי תקן WLTP צפוי לעמוד על 500 ק״מ, אבל במבחנים שנערכו לו בחו״ל הצביעו על טווח ריאלי של כ-400 ק״מ. טעינה מ-20 ל-80 צפויה להימשך כ-30 דקות ואת הבלימה הרגרנטיבית ניתן לכוון באמצעות פקדים הנמצאים מאחורי ההגה.

אגב, בחו״ל יש גם גרסאות Long Range עם סוללה בקיבולת 97 קוט״ש וטווח ריאלי של 500 ק״מ וגם גרסה עם הנעה כפולה עם אותה סוללה של הדגם החדש שמשווק בארץ וטווח ריאלי של 375 ק״מ ו-6.4 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש.

לצד הגרסה החשמלית תשווק גם גרסת Mild Hybrid עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים המפיק 136 כ״ס ב-5,500 סל״ד ו-23.4 קג״מ ב-1,750 סל״ד. הוא נתמך ע״י מנוע חשמלי המפיק 22 כ״ס ו-5.2 קג״מ ויחד הם מזניקים את ה-3008 מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 10.2 שניות, עד לקצה הסקאלה שמראה 210 קמ״ש. צריכת הדלק הממוצעת לפי היצרן צפויה לעמוד על כ-5.5 ליטרים ל-100 ק״מ.

פיג'ו 3008 החדש 2025
פיג'ו 3008 החדש 2025

רמות גימור, אבזור ובטיחות

פיג׳ו 3008 החדש ישווק אצלנו בשלוש גרסאות בסך הכל: שתי גרסאות בנזין וגרסה חשמלית אחת. גרסת הכניסה, Allure מגיעה עם מצלמת 360°, צמד מסכי 10 אינץ׳ עבור המולטימדיה ולוח המחוונים, שלושה מצבי נהיגה, כניסה והנעה ללא מפתח, משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים דו איזורית, פתחי מיזוג ליושבים מאחור, לא פחות משלושה שקעי 12v, חלונות אחוריים כהים, תאורת לד מלפנים ומאחור, חישוקי 19 אינץ׳, גג שמש פנורמי נפתח ועוד.

גרסאות ה-GT (בנזין וחשמל) מוסיפות לוח מחוונים בגודל 21 אינץ׳ עם תמיכה בעברית, כניסה קלה (הכסא זז לאחור כשהדלת נפתחת ולפנים כשהיא נסגרת), מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם עיסוי וזיכרונות למושב הנהג, אוורור וחימום במושבים הקדמיים, ארבעה שקעי USB, דלת תא מטען חשמלית, מושבי עור נאפה, גג שחור, תאורת אווירה עם 8 צבעים ועוד.

פיג'ו 3008 החדש 2025
פיג'ו 3008 החדש 2025

מפרט הבטיחות הסטנדרטי כולל 6 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב הנסיעה, זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, מניעת סינוור רכב החולף ממול, זיהוי תמרורים, התרעה על רכב הנמצא בשטח המת, התרעה מפני תנועה חוצה מאחור ועוד. המפרט המלא בקישור למטה.

הדור החדש טרם נבחן ב-Euro NCAP נכון לכתיבת שורות אלה, וזכה לציון 6 של משרד התחבורה בארץ.

צ׳ק אאוט

הימור שלי? הוא ישמור על הפופולריות של הדורות הקודמים, למרות שהתחרות שלו גדולה משמעותית מזו שהיתה להם. עם תג מחיר לגרסה החשמלית שמכוון לגרסת ה-Long Range של טסלה מודל Y, יהיה לא פשוט עבורו לתת שם פייט, גם כי גרסת הכניסה של הרכב הנמכר בעולם מתחיל בכ-218,000 ש״ח.

ואחרי שדיברנו על הדגם הנמכר בעולם, בואו נכניס את הדגם הנמכר בישראל, BYD Atto 3 שעולה כמעט 100,000 ש״ח פחות ממנו. נמשיך? ברשימת המתחרים עבור הקהל שפחות מתחבר לטסלה יש גם את פולקסווגן ID.4 ו-ID.5, סקודה אניאק שקרובים אליו ברמת המחיר.

אז… לאור הניתוח הצרכני, ככל הנראה גם הדור הזה יתאפיין בעיקר במכירות של דגמי הבנזין, ואפשר להתנחם לפחות שהם יהיו קצת יותר ירוקים מהדורות הקודמים.

מחירים

גרסהמחיר
פיג'ו 3008 Allure (בנזין)186,990 ש״ח
פיג'ו 3008 GT (בנזין)206,990 ש״ח
פיג'ו 3008 GT (חשמל)258,990 ש״ח

להורדת המפרט הטכני המלא של פיג׳ו 3008 החדש 2025 לחצו כאן

תמונות: רונן טופלברג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *