עם התואר ״רכב השנה בעולם״: קיה EV3 יושק בקרוב בישראל
loader image

עם התואר ״רכב השנה בעולם״: קיה EV3 יושק בקרוב בישראל

קריאה
🇮🇱 חדשות רכב > קיה EV3, קרוסאובר משפחתי חשמלי, יושק בקרוב בישראל (דגם חדש לחלוטין)

בא עם ציפיות

למרות ההאטה היחסית בשוק הרכבים ה-100% חשמליים, דווקא הקטגוריה של הקרוסאוברים המשפחתיים החשמליים ממשיכה להיות אחת הפופולריות בישראל עם דגמים כמו לינק אנד קו 02, MG4, זיקר X וכמובן BYD Atto 3 עם אלפי מסירות מתחילת השנה, בשוק עם אופי תחרותי מתמיד בכל הקשור למחירים.

וכעת, אחרי היעדרות די ארוכה, טלקאר תנחית בישראל במהלך השבועות הקרובים קרוסאובר משפחתי נוסף, מתחרה ישיר לדגמים שציינתי למעלה, רק שאצלו מתנוסס בחזית אחד הלוגואים שהישראלים יותר אוהבים – קיה.

קיה EV3
קיה EV3

קיה EV3 הוא צאצא ישיר לדגמי ה-EV6 וה-EV9 ה-100% חשמליים, והוא כמובן הקטן בסדרה. אבל, הוא מגיע לכאן עם התואר הנחשב ביותר בתעשיית הרכב העולמית: 2025 World Car of the Year ועוד שלל פרסים נחשבים, ביניהם Best EV Crossover של מגזין Top Gear, פרס נחשב על עיצוב של תחרות Red Dot היוקרתית ועוד ועוד. מה ששלו שלו.

אז מיהו השחקן החדש שבקיה ישראל צופים שיעורר לא מעט עניין? 

למרות שהוא יצא אל אוויר העולם רק לפני שנה וקצת, ה-EV3 כבר נמכר לא רע בכלל באירופה, כשהוא מככב גבוה בטבלאות המכירות באנגליה והולנד, כשאצל האחרונה הוא הפך לרכב הנמכר ביותר (מכל הקטגוריות) מתחילת השנה.

קיה EV3 הוא קרוסאובר קומפקטי, C-SUV, עם מידות די סטנדרטיות לקטגוריה: 4,300 מ״מ אורכו (לעומת 4,455 מ״מ ב-BYD Atto 3), רוחבו 1,850 מ״מ ומהרצפה הוא מסתיים לאחר 1,560 מ״מ. בסיס הגלגלים סטנדרטי לקטגוריה ודי מזכיר משפחתיות פופולריות: 2,680 מ״מ. 

ואם תהיתם לגבי תא המטען: 460 ליטרים, לצורך ההשוואה זה יוצא 20 ליטרים יותר מזה של ה-Atto 3, לא כולל תא מטען קטן בנפח 25 ליטרים מלפנים. 

קיה EV3
קיה EV3

ה-EV3 עוצב תחת שרביטו של קארים חביב, אחד ממעצבי הרכב הטובים והנחשבים בעולם. הוא מציג עיצוב דינמי ומפוסל ולא ממש מזכיר את שאר דגמי המותג. החזית שלו נקייה ואטומה תחת קונספט העיצוב החדש של המותג שקיבל את השם המפוצץ: "Opposites United". אנשי העיצוב של קיה טוענים שלא שכחו את ״אף הנמר״ המוכר בחזית, רק שזה מצריך מבט של כמה שניות טובות כדי להבין שהם צודקים.

העיצוב של תא הנוסעים ממשיך את הקו הנקי והעדכני שראינו בחוץ, עם צמד מסכים בגודל 12.3 אינץ׳ עבור לוח המחוונים והמולטימדיה, כפתורים פיזיים לכל הדברים החשובים, שלל שקעי USB Type C ופתרונות עיצוב פרקטיים שהופכים את הנסיעה והשימוש בו לנוחים במיוחד.

קיה EV3
קיה EV3

גם קיה EV3 מבוסס על פלטפורמת E-GMP החשמלית של קונצרן יונדאי-קיה-ג׳נסיס, שאלפי דגמים המבוססים עליה כבר נוסעים בכבישי ישראל. למרות שהפלטפורמה הזאת מאפשרת ארכיטקטורה של 800 וולט, ב-EV3 היא מגיעה בגרסת ה-400 וולט שלה, עם תמיכה בטעינת DC בהספק של עד 150 קילוואט וטעינת AC ביתית בהספק של 11 קילוואט.

ה-EV3 תומך כמובן גם ב-V2L, תכונה המאפשרת להפעיל מוצרי חשמל בהספק של 3.6 קילוואט באמצעות האנרגיה הנמצאת בסוללה. אגב, הפלטפורמה החשמלית של ה-EV3 היתה הראשונה אי פעם לתמוך בתכונת ה-V2L ואם טרם יצא לכם להשתמש ברכב החשמלי שלכם כגנרטור בטיול – אתם מפספסים חתיכת חוויה.

קיה EV3
קיה EV3

בתחתית ה-EV3 הותקנה סוללת NMC בקיבולת 81.4 קוט״ש (78 קוט״ש נטו) המאפשרת טווח של עד 589 ק״מ. לישראל תגיע גם גרסת הכניסה של הדגם עם סוללה קטנה יותר בקיבולת 58.3 קוט״ש וטווח של כ-430 ק״מ. הטווחים הם כמובן לפי תקן WLTP, כן?

ומה לגבי המנוע? מכירים את ״הספק הזהב״ של 204 כ״ס? אז כן, גם כאן מדובר בנתון הזה בדיוק, כמו רבים ממתחריה הישירים.

ה-EV3 צפוי להגיע לישראל עם כל מערכות הבטיחות והסיוע לנהיגה הסטנדרטיות כמו בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, תיקון ושמירה על נתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, סיוע במניעת התנגשות, 7 כריות אוויר ועוד.

לאחרונה הוא אף נבחן ב-Euro NCAP וחזר הביתה עם חמישה כוכבי בטיחות.

קיה EV3 מגיע עם תואר ״רכב השנה בעולם״ הישר אל אחת הקטגוריות החמות ביותר בשוק הרכב הישראל: קרוסאובר משפחתי חשמלי. האם יהפוך ללהיט?
מגש לחתוך סלט? צ׳ק! ◉ קיה EV3 החדש

כאמור, קיה EV3 צפוי לנחות אלינו כבר במהלך השבועות הקרובים. האם הוא יהיה ״התשובה״ של קיה לקרוסאוברים הסיניים באחת הקטגוריות הפופולריות בארץ? תמחור אגרסיבי בהחלט יכול ליצור הרבה עניין ולתת בטחון בקרב לקוחות פוטנציאליים, בכל הקשור לשמירת הערך ו״גב״ של יצרן מוכר ויציב, בניגוד ללא מעט מותגים שהגיעו לכאן עם הרבה הבטחות ״לחולל שינוי״ ונעלמו כלעומת שבאו.

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *