
🇮🇱 חדשות רכב > פריסבי משיקה את אקספנג G6 לאחר מתיחת פנים
אקספנג G6 אמנם הושק בישראל רק ביוני 2024, אבל למרות פרק הזמן הקצר, הוא הצליח למצב את עצמו די מהר למתחרה ראוי לטסלה מודל Y הפופולרית, לא מעט בזכות הרושם הראשוני החיובי שהותיר אחיו הגדול ה-G9 שהושק לפניו ונכון לכתיבת שורות אלה לא פחות מ-7,306 יחידות מהדגם כבר נעות על כבישי ישראל.
ועכשיו הוא חוזר בגרסה משודרגת עם שורת עדכונים שמנסים להוכיח שההצלחה בשנה הראשונה שלו בישראל לא היתה מקרית ושהוא כאן לטווח הארוך. סליחה על משחק המילים. אקספנג G6 החדש מקבל טעינה מהירה יותר, שלדה ומתלים שכוילו מחדש, ליטוש קל בכל הקשור לעיצוב ומערכות בטיחות ונהיגה שמרגישות כמו הדור הבא, לא עוד רענון קוסמטי בין דגמים.

הלב החדש של ה G6 הוא פלטפורמת 800 וולט המבוססת על טכנולוגיית SiC, יחד עם סוללת LFP מדור חדש ובקיבולת 80.8 קוט״ש הזהה בכל הגרסאות. התוצאה? טעינה מ 10 אחוז ל 80 בתוך 12 דקות בלבד, עם הספק טעינה מרשים של עד 451 קילוואט. לא שיש מטען שתומך בהספק טעינה כזה בישראל, אבל אני מאלה שטוענים שאין דבר כזה Too Much Fire Power. מדובר באחת המערכות המהירות בקטגוריה, ובנוסף היא יציבה יותר מבחינה תרמית ומפחיתה את הזמן שתבלו בתחנות הטעינה.

אקספנג G6 החדש מגיע אלינו בארבע גרסאות: Core RWD עם מנוע אחורי בהספק 296 כ”ס, מומנט 44.9 קג”מ, טווח של עד 535 ק”מ ותאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-6.7 שניות.
מעליה Core+ RWD, שמוסיפה בין השאר מושבי עור נאפה כולל עיסוי ואופציה לחישוקי 20 אינץ׳.
גרסת Core Performance AWD מציעה הנעה כפולה עם 487 כ”ס, 67.3 קג”מ, 4.1 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש וטווח של עד 510 ק”מ. בראש עומדת Black Edition, עם עיצוב מושחר מלא, חישוקי 20 אינץ’ וקליפרים כסופים.
כל נתוני הטווח הם לפי תקן WLTP.
מבחוץ כאמור, אקספנג G6 החדש מקבל עיצוב עדכני עם קו פנסים רוחבי חדש, דיפיוזר אחורי מודגש וצבע חדש ומהמם שקיבל את השם Stellar Purple – מהמרשימים שראיתי לאחרונה.
בפנים, אקספנג שמרה על אווירת הפרימיום עם לוח מחוונים חדש, מראה מרכזית עם מצלמה מובנית, כרטיס NFC לפתיחת הדלתות, חיישני מגע בהגה ובידיות, תאורת אווירה, מושבי עור נאפה ברוב הגרסאות ומערכת שמע עם 18 רמקולים של ״מותג הבית״ של אקספנג – Xopera. יש גם צמד משטחי טעינה אלחוטית בהספק של 50 וואט, עיסוי במושבים הקדמיים (מגרסת Core+) וכמובן תמיכה מלאה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto. עדכוני OTA – צ׳ק!

אבזור הבטיחות כולל 7 כריות אוויר ואת כל מערכות הבטיחות האקטיביות המוכרות כמו בלימת חירום אוטונומית, שמירה על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי שטח מת, התראה על תנועה חוצה מאחור, ניטור עייפות ואפליקציה ששולטת על הרכב מרחוק.
לסיכום, G6 החדש אולי לא ממציא את עצמו מחדש, אבל הוא לוטש ושיפר את מה שכבר הוכח כמתכון מנצח. השינוי המהותי ביותר הוא המתחרים הישירים בקטגוריה שמספרם רק הלך ועלה וכולל כיום דגמים כמו וויה קוראג׳, זיקר 7X, קופרה טווסקאן, דיפאל S07 וכמובן מלכת הקטגוריה והמכונית הנמכרת בעולם – טסלה מודל Y החדשה.
| גרסה | מחיר |
| NEW XPENG G6 Core RWD | 204,990 ש״ח |
| NEW XPENG G6 Core+ RWD | 209,990 ש״ח |
| NEW XPENG G6 Core Performance AWD | 239,990 ש״ח |
| NEW XPENG G6 Black Edition | 247,990 ש״ח |

להורדת המפרט הטכני המלא של אקספנג G6 החדש 2026 בפורמט PDF לחצו כאן.
תמונות: יצרן
כתיבת תגובה