
אחרי שהג’אקו 7 כבש את טבלת המכירות בישראל והפך לסיפור הצלחה, כלמוביל מנחיתה כאן גם את האח הגדול במשפחה: ג’אקו 8 פלאג אין הייבריד, SUV גדול עם שבעה מושבים, שחולק את פלטפורמת T1X עם צ׳רי טיגו 9 שהושק אצלנו לאחרונה וגם עם אומודה 9 שככל הנראה יגיע אלינו בהמשך.
גם לג׳אקו 8 יש את כל מה שהפך את אחיו הקטן לפופולרי כל כך: טווח נסיעה משולב של 1,000 ק״מ, יחידת הינע שלפחות על הנייר לא חסר לה כוח, הרבה אבזור וטכנולוגיה. ועם טווח של עד 134 ק”מ על חשמל בלבד, תזכו לחוות את הניחוח של תחנת דלק לעיתים רחוקות.

עם אורך של 4.82 מטרים, רוחב של 1.93 וגובה של 1.71 מטר – הג’אקו 8 הוא רכב גדול, וגם נראה כך. החזית משדרת עוצמה בזכות גריל קדמי בולט (שלי אישית קצת מזכיר את אאודי…), קווים חדים ויחידות תאורה צרות. מרווח הגחון של 175 מ”מ מאפשר התמודדות עם שבילים ודרכי עפר.
ידיות הדלת הנשלפות משלימות מראה נקי ומוקפד ומסילות הגג וגלגלי ה-20 אינץ’ משאירים רושם של SUV שמוכן גם לנסיעה לשטח וגם לסיבוב בקניון. תא המטען נדיב במיוחד – 738 ליטרים עם שורת מושבים שלישית מקופלת, ויותר מ-2,000 ליטרים כשמקפלים גם את השנייה.
ג’אקו 8 פלאג אין הייבריד מציג לא מעט אלמנטים של רכבי פרימיום כמו מושבי עור נאפה רכים ונעימים, רמקולים במשענת הראש של הנהג, חיפויי זמש ועץ (לא אמיתי, תירגעו) וגם פתיחת דלתות עם כפתור כדי שחלילה לא תיאלצו למשוך איזו ידית ולעייף את השרירים, כן?
במרכז הדשבורד בולט מסך קעור בגודל 24.6 אינץ’ ובגרסת Limited תקבלו גם תצוגה עילית (HUD) שמקרינה נתונים על השמשה.

השבב שמנהל את כל תזמורת הסיליקון הזאת הוא Qualcomm Snapdragon 8155 – שטוענים שהוא ״המרצדס של המעבדים״. כן, האירוניה. אה, ויש גם משטח טעינה אלחוטי מהיר במיוחד בעוצמה של 50 וואט, למי ששוכח לחבר כבלים מאז 2018.
גרסת הכניסה Luxury כוללת בין השאר כסטנדרט גג שמש פנורמי, חישוקי 20 אינץ’, מערכת שמע של Sony עם שמונה רמקולים, בקרת אקלים דו-איזורית עם סינון וחימום למושבים הקדמיים.
בגרסת Limited תקבלו 14 רמקולים של Sony, הגה מתכוונן חשמלית עם חימום, ריפודי זמש בגג, עיסוי לנהג ולנוסע ותצוגת HUD.
ברוכים הבאים לאקשן, אבל עם כוכבית. לג’אקו 8 מערכת הנעה היברידית הכוללת לא פחות מארבעה מנועים. קחו עט: הראשון, מנוע טורבו בנזין 1.5 ליטר שמפיק 143 כ”ס ו-21.9 קג”מ. השני, מנוע חשמלי אחורי המפיק 238 כ”ס ו-31.6 קג”מ. השלישי והרביעי הם ושני מנועים חשמליים קדמיים של 101 ו-122 כ”ס. מה יוצא לכם מכל זה? אז זהו, ש… אף אחד לא באמת יודע, כי כלמוביל לא פרסמה נתון רשמי למרות לא מעט ניסיונות לקבל אותו. מה שכן, מ-0 ל-100 קמ”ש הוא מאיץ בתוך 5.8 שניות – נתון מכובד בהחלט לרכב עם שבעה מושבים.
המערכת ההיברידית הזאת מתבססת על טכנולוגיה המשלבת בין מנוע הבנזין, תיבת ההילוכים ההיברידית (DHT) וסוללה בקיבולת 34.46 קוט”ש. יש גם יכולת בחירה אוטומטית בין תשעה מצבי נהיגה – מחשמלי מלא ועד בלימה רגנרטיבית כפולה. בלימה רגרנטיבית זה החיים 😍
טעינת AC ביתית תארך כ-5.5 שעות, טעינת DC מהירה רק כ-25 דקות בלבד. ו… יש גם תמיכה בפיצ׳ר ה-V2L הסופר שימושי שמאפשר להפעיל מכשירי חשמל חיצוניים בהספק של 6.6 קילוואט כמו מקרר, לפטופ, פלטת שבת, קומקום ופלייסטיישן. שימושי אומרים לכם.

בג׳אקו מתגאים ב-85% מהמרכב שעשוי פלדה בחוזק גבוה, לצד ויש 9 כריות אוויר בגרסת Luxury ו-10 ב-Limited, כולל אחת בין הנהג לנוסע. אבזור הבטיחות כולל בין השאר בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי שטחים מתים, התראה על תנועה חוצה מאחור, סיוע בפקקים, זיהוי עייפות נהג ועוד. יש גם מערכת מצלמות היקפית 540° שיוצרת “שלדה שקופה” – כלי מעולה לנהיגה בשטח או בחניה צפופה במיוחד.
ג’אקו 8 פלאג אין הוא כנראה אחד הדגמים הכי שאפתניים שעלו השנה על כבישי ישראל. הוא משלב טווח חשמלי מכובד, הנעה כפולה, ביצועים חדים ואבזור שמביך דגמים עם תג מחיר כפול. הוא לא בא להתנצל, הוא נכנס לנעליים הגדולות של אחיו הקטן והוא בא להוכיח שאפשר לקבל הכול, כולל הכול ואפילו קצת עודף בפחות מ-260 אלף ש”ח.
| גרסה | מחיר | 
| ג'אקו 8 פלאג אין Luxury | 229,900 ש״ח | 
| ג'אקו 8 פלאג אין Limited | 254,900 ש״ח | 
להורדת המפרט הטכני המלא של ג׳אקו 8 פלאג אין הייבריד בפורמט PDF לחצו כאן
תמונות: יצרן
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
כתיבת תגובה