כמעט 14 אלף יחידות שנמכרו עד היום בישראל, הפכו את דאצ׳יה דאסטר לאחד הדגמים הפופולאריים בישראל, בעיקר בזכות ״החבילה״ יוצאת הדופן שהוא מציע: רכב משפחתי קומפקטי עם יכולות שטח לא רעות בכלל, עם אופי ספרטני ותג מחיר אטרקטיבי.
והיום קבוצת פריסבי משיקה בישראל את הדור השלישי של רכב הפנאי שצבר עדת מעריצים לא קטנה. החדשות הגדולות: עיצוב חדש, פלטפורמה חדשה עם הנעה היברידית לראשונה, אבזור משודרג ופתרונות חכמים בסגנון שמוצאים בדרך כלל בדגמי סקודה.
הדור השלישי של דאצ׳יה דאסטר מציג מראה עדכני, חטוב וקובייתי, עם קווים דינמיים, כזה שמשדר עוצמה וסטייל בלי להקריב את הפונקציונליות. אם אתם קופצים לראות אותו באולם, תתעכבו רגע על פיצ׳ר ה-YouClip שמאפשר להשתמש באקססוריז שונים ע״ג נקודות חיבור שונות שפוזרו ברחבי הרכב. סקודה כבר אמרתי? אמרתי.
ולראשונה, הדאסטר מקבל את יחידת ההינע ההיברידית החדשה של קונצרן רנו ובדאצ׳יה מבטיחים נהיגה חשמלית עד 80% מהזמן בעיר לצד עלייה בנוחות ובביצועים וחיסכון של עד 40% בצריכת הדלק בנסיעות עירוניות. נחכה לנסיעת המבחן כדי לראות כמה הנתונים הללו אכן פוגשים את המציאות.
אז למי שעדיין מחפש רכב כביש שטח, הדאסטר הוא למעשה ״כרטיס הכניסה״, למרות שבכל הקשור לבסיס הגלגלים… 265 ס״מ הוא לא המקום האידיאלי לטיול ארוך מדי עם מתבגרים. ילדים קטנים יסתדרו שם מצוין. שאר המידות של הדאסטר החדש: 4,344 מ״מ אורך, 1,813 מ״מ רוחב, 1,656 מ״מ גובה ובסיס גלגלים באורך 2,657 מ״מ.
דאצ׳יה דאסטר 4×4 ידני – בתכל׳ס זה הפתרון האולטימטיבי לחובבי נהיגה ושטח, עם מרווח גחון של 217 מ״מ, זווית גישה ונטישה של 31°/36° בהתאמה ואפילו הוסיפו מתלה רב חיבורי מאחור. אולי תצטרכו לשדרג קצת את הצמיגים ל-50/50 ואתם מסודרים ל-80% מהשבילים בארץ, לא אלו הטכניים כמובן. יש לו לוח מחוונים דיגיטלי, ואת כל המידע שצריך לגבי מכלולי השטח בצג המולטימדיה בגודל 10 אינץ׳ (תומך ב-Android Auto/Apple CarPlay), כמו זוויות והכוח שעובר לכל אחד מהסרנים.
הדאסטר 4×4 מגיע עם יחידת ההינע החדשה של קונצרן רנו, ה-TCe 130 טורבו בנזין 3 צילינדרים המפיק 130 כ״ס ו-23.5 קג״מ. 11 שניות לוקח לו להאיץ מעמידה ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 180 קמ״ש. המנוע שודך לתיבת 6 הילוכים ידנית שמעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים.
למנוע הזה יש גם גרסת 4×2 כשההבדל המהותי הוא נתון של 9.9 שנ׳ מ-0 ל-100 קמ״ש.
לאלו מכם שפחות מחפשים שבילים ואתגר, יש גם גרסה היברידית מלאה עם הופעת בכורה למנוע ה-140 המשלב בין מנוע 1.6 המפיק 94 כ״ס בשילוב מנוע חשמלי בהספק של 49 כ״ס הניזון מסוללת 1.2 קוט״ש. ההספק המשולב עומד על 140 כ״ס שמזניקים אותו בתוך 10.1 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש. הוא שודך לתיבה ״אוטומטית מרובת מצבים״, שזה אומר שני הילוכים למנוע החשמלי ועוד ארבעה למנוע הבנזין.
דאצ׳יה דאסטר החדש עשה קפיצה קטנה גם בכל הקשור לתא הנוסעים החדש, עם חומרים איכותיים יותר לחיפויים ולדיפונים. כבר בגרסת הכניסה Expression של ה-4×2 תקבלו חישוקי 17 אינץ׳, מצלמת רוורס, צג מולטימדיה בגודל 10 אינץ׳ עם ארבעה רמקולים ועוד.
בגרסת הקצה Extreme תקבלו בנוסף גם מושבי בד משולב עור, התראה מפני רכב הנמצא בשטח המת, בקרת אקלים, כניסה ללא מפתח ועוד.
זוכרים את המובילאיי בדגמי הדאסטר? תשכחו ממנו. מערכות הבטיחות כוללות בלימה אוטונומית עם ניטור הולכי רגל, התראה ובקרה על סטייה מנתיב, כולל חיישני חניה אחוריים, מצלמת רוורס ואפילו מצלמות 360 מעלות בחלק מהדגמים.
גרסה | הנעה | מחיר |
Expression | 4×2 | 139,990 ש״ח |
Expression | 4×4 | 155,990 ש״ח |
Extreme | 4×4 | 169,990 ש״ח |
Expression | 4×2 | 155,990 ש״ח |
Journey | 4×2 | 169,990 ש״ח |
Extreme | 4×2 | 171,990 ש״ח |
להורדת המפרט של דאצי׳ה דאסטר 2025 החדש בפורמט PDF לחצו כאן
תמונות: יצרן
כתיבת תגובה