בקרוב בישראל: דונגפנג בוקס סופר מיני חשמלית
loader image

סופר מיני עם מקסימום אבזור: תכירו את דונגפנג בוקס, בקרוב בישראל

קריאה

סופר סופר מיני

אחרי שהשיקה בישראל את ליפמוטור T03 ו-Voyah Free, קבוצת מטרו מוטור, שמוכרת לנו בעיקר מתחום הדו-גלגלי, מנחיתה כאן סנונית ראשונה של מותג הרכב דונגפנג הסיני, שהוא למעשה גם קונצרן ענק ואחד משלושת יצרני הרכב הגדולים ביותר בסין, עם למעלה משני מיליון רכבים שנמכרו ב-2023 ו-127,000 עובדים. המכונית הראשונה של דונגפנג שתושק אצלנו כבר ברבעון האחרון של השנה, היא דונגפנג בוקס, סופר מיני 100% חשמלית, מתחרה ישירה בסגמנט שבו שולטות מאזדה 2, יונדאי i20, טויוטה יאריס, לצד החשמליות אורה 03 ו-BYD דולפין.

דונגפנג בוקס

העיצוב של דונגפנג בוקס, כמו גם מבחר הצבעים האקזוטי הצפוי (כחול, צהוב, סגול וכמובן לבן) והצביעה הדו-גוונית, מסגירים מהר מאוד את קהל היעד שלה: צעירים וצעירים ברוחם. היא מציגה מראה דינמי ונקי, עם פגוש קדמי בעל חזית אטומה בחלק העליון (וככל הנראה פתח אוורור לסוללה בחלק התחתון), עיטור פלסטיק וניקל בדלתות ואיך אפשר בלי הטרנד החם של מעצבי הרכב: טוויסט מעניין בקורה C עם כיתוב של שם המותג. גם פס הלד של תאורת היום מלפנים והחלק העליון של דלת תא המטען שנצבע בשחור, מוסיפים לא מעט עניין.

דונגפנג בוקס

המידות של הבוקס סטנדרטיות לסגמנט הסופר מיני (4,030 מ״מ אורך, 1,810 מ״מ רוחב, 1,570 מ״מ גובה), אבל דווקא בבסיס הגלגלים היא מצטיינת עם 2,660 מ״מ, הרבה מעבר למתחרות הישירות: 2,570 מ״מ במאזדה; 2,560 מ״מ ביאריס. למעשה, בסיס הגלגלים שלו הבוקס רחב אפילו מזה טויוטה CHR, שעל הנייר נמצא סגמנט מעליה וקרוב יותר לזה של מלכת המשפחתיות, טויוטה קורולה (2,700 מ״מ). זה קורה בזכות הפלטפורמה שלה, שהיא ייעודית לרכבים חשמליים ומאפשרת יחס ״נטו-ברוטו״ אופטימלי. מה ששלה שלה.

בתא הנוסעים של הדונגפנג בוקס נעשה שימוש בחומרים שלא פוגשים בדרך כלל בסגמנט הסופר מיני, עם עור סינטטי בנדיבות בחלקים העליונים, הגה בצביעה דו גוונית ומגירה נשלפת במקום תא כפפות. בין המושבים יש קונסולה צפה בדומה לאיוניק 5, מה שמפנה הרבה מאוד מקום לאחסון (ולפי התמונות נראה שיש בה לא מעט מקום). כשהיא תגיע לישראל, מבטיח לבדוק את איכות ההרכבה ולדווח.

בסעיף האבזור של דונגפנג בוקס, שככל הנראה תשווק כאן ברמת גימור אחת, אפשר למצוא בין השאר כניסה והנעה ללא מפתח; צג מולטימדיה (בעברית!) בגודל 12 אינץ׳ עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי; לוח מחוונים בגודל 5 אינץ׳ (לא נכנעו לטרנד של טסלה וטוב שכך); מושבים מתכווננים חשמלית מלפנים; כולל זיכרונות, אוורור וחימום למושב הנהג; בקרת אקלים דו-איזורית; משטח טעינה אלחוטי ושקעי USB ו-12 וולט לטעינה; מצלמת רוורס ו-360 מעלות; 6 רמקולים; תאורת LED ועוד.

דונגפנג בוקס

גם בבטיחות לא חסכו שם, עם כל המערכות האקטיביות כמו בלימה אוטונומית מלפנים; בקרת שיוט אדפטיבית; תיקון סטייה מנתיב; זיהוי תמרורמים ושש כריות אוויר. אה, ויש גם בלימה רגרנטיבית. נכון לכתיבת שורות אלה, הדונגפנג בוקס טרם נבחנה ב-Euro Ncap, אבל לפי גוגל היא אמורה להיבחן שם כבר השנה כחלק מהתכנון של הסינים להחדיר אותה למדינות נוספות באירופה, מלבד ספרד, הולנד, צ׳כיה, איטליה והונגריה שבהן היא כבר נמכרת כיום.

מנוע, טווח וסוללה

כאמור, הדונגפנג בוקס מבוססת על פלטפורמה 100% חשמלית של הקונצרן, Quantum Architecture Platform No 3 שמה אם תהיתם, ובתחתית מותקנת סוללת ליתיום ברזל פוספט (LFP) בקיבולת 43.2 קוט״ש (41 קוט״ש נטו). אם בא לכם הסבר מעמיק ומקיף על סוגי הסוללות, היתרונות והחסרונות, אז המאמר הזה הוא במיוחד עבורכם. את הסוללה ניתן להטעין בהספק של עד 50 קילוואט DC מהיר או 6.6 קילוואט AC במטען ביתי או Wallbox. לפי תקן WLTP, הטווח עומד על 310 ק״מ ממוצעים לחלוטין לסגמנט.

הסוללה מזינה מנוע חשמלי המותקן מלפנים (סינכרוני מגנט קבוע אם במקרה אתם גיקים של רכבים חשמליים) המפיק 95 כ״ס ו-16 קג״מ. 10.6 שנ׳ לוקח לו להאיץ מעמידה ל-100 קמ״ש, עד למהירות מקסימלית של 140 קמ״ש. סופר מיני אומרים לכם.

במהלך 2025 מטרו צפויה להביא לישראל דגמים נוספים של דונגפנג, ביניהם ה-MHERO האימתני, רכב שטח חשמלי שמתחרה בהאמר EV, לצד אי פאי 007 שמתחרה בטסלה מודל 3 ו-אי פאי 008 שנראה כמו האח התאום האבוד של אקספנג G9.

לסיכום, השקה של מותג חדש בשוק הרכב הישראלי הוא תמיד דבר מבורך שמוסיף לתחרות. ״למזלה״ של דונגפנג, יש כאן כמעט 30 מותגים סיניים שסללו לה את הדרך מבחינת לגיטימציה, וכאחת מהיצרניות הגדולות בסין, מסקרן לראות האם תצליח למתוח את הדרמה של סטנדרט האבזור הגבוה של הבוקס – גם ברמה של תמחור אטרקטיבי.

דונגפנג בוקס

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *