מבלי להעליב או משהו, אם אתם נמנים על אלה ש״החיבה״ שלהם לרכבים מסתכמת ברכב הליסינג מהעבודה, אז המאמר הזה לא עבורכם. כי יש רכבים שמיועדים לכולם, ויש כאלה שנראים כאילו הם באו לחלץ טנק תקוע בשלג סיבירי – כשאתה לובש ז'קט של פראדה. ברוכים הבאים ל-Defender OCTA – הגרסה הכי לא מתנצלת, הכי עוצמתית והכי דיפנדרית שהוצגה אי פעם, כזאת שככל הנראה גרמה למחסור חמור של סטרואידים בממלכת הוד מלכותו.
עם מנוע V8 טווין-טורבו (Mild Hybrid) שמפיק פאקינג 635 כוחות סוס (כן, אתם קוראים נכון: שש מאות שלושים וחמישה) ו-76.4 קג"מ, האוקטה מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 4 שניות עגולות, בדיוק משך הזמן שלקח לכם לקרוא את המשפט הזה. המהירות המרבית? 250 קמ"ש כדי שלא תאחרו לקפה של הבוקר לפני שאתם עולים את עשוש ברוורס.
אם המנוע הזה מוכר לכם אז לא מדובר במקריות, שכן הוא פותח על ידי BMW וכבר מותקן בדגמי Range Rover ו-Range Rover Sport החדשים וגם BMW M5 CS החדש. ותקשיבו: יש לו רעש… וואו. אין דברים כאלה. ותודה לברק מלנד רובר שהניע לנו אותו באולם.
דיפנדר אוקטה מצויד בטכנולוגיית מתלים חדשה שקיבלה את השם המפוצץ 6D Dynamics. נכון, זה נשמע כמו משהו שמגיע אפליקציה ומסך מגע, אבל בפועל זו מערכת הידראולית שמחוברת מכל כיוון ואחראית לכך שתצאו מהשטח עם הגב שלם ותעזור לכם בפניות במידה ותתנו שם בגז.
הצמיגים בקוטר 33 אינץ' הם הגדולים ביותר שהותקנו אי פעם על דיפנדר, והחבר׳ה מ-Brembo נקראו לדגל עם דיסקים של 400 מ"מ כדי שניתן יהיה לעצור את החיה הזאת מתישהו.
כמו בדגמי M ו-RS הספורטיביים של BMW ואאודי, גם בדיפנדר אוקטה יש כפתור ייעודי על ההגה, המפעיל את מצב הנהיגה הייחודי שהוגדר, עם כיולים נפרדים לחול, סלעים, שלג, דשא, חצץ, או לאן שבא לכם לנסוע היום. אגב, אם בא לכם לקפוץ לים בימי הקיץ החמים, בין הנתונים המפוארים יש גם את היכולת לצלוח מים בעומק של עד מטר אחד, מה שהופך אותו לרכב בייצור סדרתי עם הנתון המרשים ביותר בסעיף הזה.
אחרי שהם סיימו להגזים עם הביצועים והשדרוגים החיצוניים, המעצבים של לנד רובר לא שכחו להגזים גם בתא הנוסעים. לצד שימוש בחומרים כמו קרבון, הם עיצבו גם מושבים חדשים מלפנים וגם ההגה בשרני וכיף לאחיזה מתמיד. בלנד רובר טוענים שבמושבי הספורט הוטמעה טכנולוגיית Body and Soul Seat – שלא רק משמיעה מוזיקה, אלא גם גורמת לך להרגיש אותה, בזכות שיתוף פעולה עם אוניברסיטת קובנטרי ו-SUBPAC. יש גם תוכניות רוגע אקטיביות, למקרה שיצאתם מהשטח ונכנסתם לפקק.
המחירים כמובן לפני הנחות… 😉
להורדת המפרט הטכני של דיפנדר אוקטה בפורמט PDF לחצו כאן
תמונות: יצרן
כתיבת תגובה