
מותג סיני חדש שנוחת בישראל כבר הפך לדבר שבשגרה, לפחות כמו סייל של איקאה או חמסין בחודש נובמבר. והפעם מדובר במותג הפרימיום של SAIC, אולי קונצרן הרכב הגדול ביותר בסין שכבר משווק כאן במשך שנים ארוכות את מותג MG, כשכאן הוא חובר בין השאר לענקית המסחר Alibaba. הבשורה הגדולה של המותג, תיראו מופתעים: הרבה טכנולוגיה, הרבה סוסים, הרבה אבזור – לצד תג מחיר שמציע לא מעט Value For Money.

כל הגרסאות שישווקו בארץ כוללות אבזור סטנדרטי כמו 12 חיישני חניה, 9 מצלמות היקפיות, לוח מחוונים דיגיטלי וצג מולטימדיה משולבים בגודל 26.3 אינץ׳ עם תמיכה בעברית, מסך נוסף מתחת למולטימדיה בגודל 10.5 אינץ׳, תמיכה ב-V2L, משטח טעינה אלחוטי, תמיכה ב-Android Auto/Apple CarPlay, מושבים חשמליים מלפנים כולל חימום ואוורור ועוד.
הדגם הגדול מבין השניים הוא IM6, קרוסאובר גדול מימדים עם עיצוב שקצת מזכיר את טסלה מודל Y שלפני מתיחת הפנים. המידות שלו: 4,904 מ״מ אורך, 1,988 מ״מ רוחב, 1,669 מ״מ גובה ובסיס גלגלים נדיב במיוחד של 2,955 מ״מ, אבל לא כזה שלא פגשנו אצל מתחרים ישירים שלו. נפח תא המטען: 32 ליטרים מלפנים ו-646 (665 בגרסאות עם מתלי האוויר).

הוא ישווק בשלוש גרסאות שונות, כשהבסיסית RWD עם הנעה אחורית מפיקה 295 כ״ס, 45.9 קג״מ, 0-100 ב-6.8 שניות עד למהירות מירבית של 210 קמ״ש. היא תשווק עם סוללת LFP בקיבולת 75 קוט״ש (400 וולט, 11 קילוואט AC, עד 153 קילוואט DC) המאפשרת טווח של עד 450 ק״מ.
הגרסה האמצעית היא Long Range עם סוללת NMC בקיבולת 100 קוט״ש ומתח של 800 וולט המאפשרת טווח של עד 625 ק״מ, טעינת DC מהירה במיוחד בהספק של עד 396 קילוואט או 11 קילוואט AC. כן היה מצופה מפלטפורמה כזאת לאפשר גם טעינת AC בהספק של 22 קילוואט. גם בגרסה הזאת ההנעה היא אחורית, אך חזקה יותר, בהספק של עד 408 כ״ס ו-51 קג״מ. תאוצה מ-0 ל-100 קמ״ש אורכת 5.4 שניות, עד למהירות מירבית של 235 קמ״ש. רמת הגימור הזאת מגיע עם מתלי אוויר אופציונליים ותוכלו גם לבחור מבין חישוקי 20 או 21 אינץ׳.

האקשן נמצא בגרסת הקצה של ה-IM6 ושמה… ובכן: Performance. הסוללה זהה לגרסת ה-Long Range רק שכאן המספרים מטורללים: 777 כ״ס, 81.77 קג״מ. 3.48 שנ׳ מעמידה ל-100 קמ״ש, מהירות מירבית של 240 קמ״ש. בגלל התוספת של המנוע מלפנים הטווח בגרסה הזאת נמוך יותר ועומד על 505 ק״מ. את מתלי האוויר האופציונליים מגרסת ה-Long Range תקבלו כאן כסטנדרט. ואיזה כיף זה מתלי אוויר.

הדגם השני שהוצג אמור לתת פייט למודל 3 של טסלה, ואין לי מושג למה, אבל לדעתי האישית הוא היפה יותר מבין השניים. מידות: 4,931 מ״מ אורך, 1,960 מ״מ רוחב, 1,474 מ״מ גובה ובסיס גלגלים זהה לזה של ה-IM6 שעומד על 2,950 מ״מ. נפח תא המטען מאחור – 457 ליטרים ו-18 ליטרים מלפנים.

כל הגרסאות של ה-IM5 מבוססות על אותה פלטפורמה של ה-IM6 ולכן גם הנתונים די זהים. גם כאן גרסת הכניסה RWD מגיעה עם סוללת LFP בקיבולת 75 קוט״ש המאפשרת טווח של עד 490 ק״מ בין טעינות. נתוני הטעינה זהים: עד 11 קילוואט AC או עד 153 קילוואט DC. המנוע האחורי מפיק 295 כ״ס ו-45.9 קג״מ ומאיץ בתוך 6.8 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 200 קמ״ש.
גרסת הביניים Long Range מצוידת באותה סוללת NMC בקיבולת 100 קוט״ש ומתח של 800 וולט (טעינת 11 קילוואט AC ו-396 קילוואט DC), כשהטווח שלו פוגש את הקידומת 7, עם 710 ק״מ בין טעינות. הסוללה מזינה מנוע אחורי בהספק של עד 408 כ״ס ו-51 קג״מ. 5 שניות עגולות לוקח לו להאיץ מ-0 ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 220 קמ״ש.

גם כאן גרסת הקצה היא Performance עם אותה סוללה של גרסת ה-Long Range כשכאן הטווח עומד על 575 ק״מ. הסוללה מזינה צמד מנועים עם הספק משולב של 777 כ״ס ו-87 קג״מ. 3.2 השניות שלוקח לו להאיץ מעמידה ל-100 קמ״ש הופכות אותו לאחד הרכבים המהירים שמשווקים כרגע בישראל, כשגם מקדם הגרר שלו נמוך יחסית: Cd 0.226, והוא ״סוגר סקאלה״ ב-268 קמ״ש.

כל הטווחים הם לפי תקן WLTP.
גם ה-IM6 וגם ה-IM5 זכו לחמישה כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של ה-Euro NCAP (זה קישור למבחן של ה-IM6 וזה קישור למבחן של ה-IM5), כשהאבזור הסטנדרטי זהה בכל הגרסאות וכולל בין השאר: 7 כריות אוויר, בלימת חירום כולל בנסיעה לאחור, שמירה על נתיב הנסיעה ומרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים ועוד.
כל מותג חדש שמגיע ומכניס עוד תחרות ומגוון אפשרויות זה צעד מבורך. יחד עם זאת, הוא מציף את אותן תהיות ישנות ולגיטימיות כמו ״היכן יהיה המותג הזה בעוד שלוש שנים ויותר״. הקטגוריה של ה-IM6 היא הצפופה מבין שני הדגמים שהושקו, והוא נכנס לזירה שבה דגמים פופולריים כמו מודל Y, אקספנג G9, זיקר 7X, אוואטר 11, Voyah Free, הונגצ׳י EHS7 ועוד.
כל דגמי IM ישווקו אצלנו עם אחריות יצרן של 8 שנים או 250,000 ק״מ, לרכב ולסוללה, המוקדם מבין השניים. איך נוסע ומהי בדיוק אותה חוויה חדשה שמבטיחים בלובינסקי? נדע בקרוב במבחנים שייערכו כאן בישראל.
| גרסה | סוללה | מחיר |
| IM5 RWD | 75 קוט״ש | 205,000 ש״ח |
| IM5 Long Range RWD | 100 קוט״ש | 229,000 ש״ח |
| IM5 Long Range Plus RWD | 100 קוט״ש | 239,000 ש״ח |
| IM5 Long Range RWD עם מתלי אוויר | 100 קוט״ש | 249,000 ש״ח |
| IM5 Performance AWD עם מתלי אוויר | 100 קוט״ש | 286,000 ש״ח |
| IM6 RWD | 75 קוט״ש | 215,000 ש״ח |
| IM6 Long Range RWD | 100 קוט״ש | 239,000 ש״ח |
| IM6 Long Range Plus RWD | 100 קוט״ש | 245,000 ש״ח |
| IM6 Long Range RWD עם מתלי אוויר | 100 קוט״ש | 259,000 ש״ח |
| IM6 Performance AWD עם מתלי אוויר | 100 קוט״ש | 296,000 ש״ח |
להורדת המפרט הטכני המלא של IM5 בפורמט PDF לחצו כאן ושל IM6 לחצו כאן. סתם, כאן.
תמונות: רונן טופלברג
כתיבת תגובה