
🇮🇱 חדשות רכב > MG משיקה בישראל צמד קרוסאוברים חשמליים: MGS5 ו-MGS6
שוק הרכב החשמלי בישראל מתחיל להזכיר מסיבה צפופה מדי. המוזיקה רועשת, כולם צועקים מספרים לאוויר ("שלוש שניות למאה!", "טעינה ב-800 וולט!", "מסך שמכין אספרסו!"), וקשה מאוד להבדיל בין המותג שהגיע אתמול משנגחאי לזה שהגיע שלשום מגואנגג'ואו. בתוך ההמולה הזו, קבוצת לובינסקי מנחיתה בישראל את ה-MGS6 ואחיו הקטן יותר ה-MGS5.

על הנייר, ה-MGS6 הוא קרוסאובר חשמלי גדול, או כמו שאוהבים לקרוא לזה בשפה המכובסת של עולם הרכב: D-SUV. הוא בא להתחרות ראש בראש מול שמות כמו אקספנג G6 ודומיו, אבל הוא עושה זאת עם גישה שונה במקצת. במקום לנסות לשבור שיאי גימיקים, הוא מניח על השולחן הצעה פרקטית, מרווחת, ובעיקר – מתומחרת בצורה שגורמת למתחרים לנוע באי-נוחות בכיסא העור טבעוני המחומם שלהם.
הדבר הראשון שבולט ב-MGS6 הוא שהוא לא מתנצל על הגודל שלו. עם אורך של מעל 4.7 מטרים (4,708 מ"מ ליתר דיוק), הוא תופס נוכחות. אבל הסיפור האמיתי הוא בסיס הגלגלים. המהנדסים של MG מתחו את המרחק בין הסרנים ל-2.83 מטרים. למי שלא חי את דפי המפרט הטכני, אסביר: זה המון. המשמעות היא שהנוסעים מאחור יכולים לשבת בפישוק רגליים או להרכיב רהיט שקניתם מאיקאה שנמצאת בסמוך לאולם התצוגה בשורק, בזמן הנסיעה (לא מומלץ בטיחותית, אבל אפשרי פיזית).

גם בכל הקשור לשימושיות לא חסכו כאן, עם מטען אחורי של 493 ליטר מאחור ו… תא מטען קדמי (Frunk) של 124 ליטר בגרסת ההנעה האחורית. זה מספיק מקום לכבלי הטעינה, לערכת הקפה, ואולי אפילו לתיק קטן, מה שמשאיר את תא המטען האחורי פנוי לחיים עצמם.
מה עם הכוח? גרסת הכניסה (Luxury) מצוידת בהנעה אחורית ו-245 כוחות סוס. בעולם האמיתי, זה המון. זה מספיק כדי לעקוף בעליות לירושלים בלי למצמץ וכדי להגיע ל-100 קמ"ש ב-7.3 שניות. בעולם הפורומים של חובבי הרכב, יהיו מי שיגידו שזה "חלש לקטגוריה". לאלו נאמר: תנוחו. מדובר ברכב משפחתי, לא בטיל בליסטי. זה די והותר.
מי שבכל זאת ירצה להפוך את הילדים שלו לדבק דו צדדי, יכול להוסיף 10,000 שקלים וללכת על גרסת ה-Performance. כאן כבר מקבלים הנעה כפולה, 360 כוחות סוס וזינוק ל-100 ב-5.1 שניות. האם זה נחוץ? לא. האם זה כיף? כנראה שכן.
הסוללה בקיבולת 77 קוט״ש המותקנת בשתי הגרסאות מספקת טווח מוצהר של 530 ק"מ לגרסה האחורית ו-485 ק"מ לכפולה, לפי תקן WLTP. בכל מציאות, בטח זאת הישראלית הממוזגת, אפשר לצפות לטווח ריאלי נמוך יותר, אבל עדיין כזה שיאפשר נסיעה מתל אביב לאילת עם עצירת קפה וטעינה אחת רגועה.

נקודת התורפה הקלה, אם חייבים לחפש כזו בפינצטה, נמצאת במהירות הטעינה. עם תמיכה בהספק של עד 150 קילוואט, ה-MGS6 הוא לא ה… רכב הנטען המהיר ביותר בשכונה. טעינה מ-10% ל-80% אורכת כ-38 דקות. זה לא נצח, וזה תואם לרוב המטענים המהירים הפרוסים בישראל כיום, אבל זה גם לא הטופ הטכנולוגי שחלק מהמתחרות מציעות.
כניסה לתא הנוסעים מגלה את מה שהפך לסטנדרט בקרב היצרניות הסיניות: "שמנו בפנים את כל מה שיש באלי אקספרס". כמו תמיד, הרשימה ארוכה מאוד, אבל כוללת כמה נקודות אור חשובות:
יש כמובן את המסכים המתבקשים (לוח מחוונים "10.25 ומולטימדיה "12.8), תצוגה עילית (HUD) שמקרינה נתונים על השמשה, מושבים קדמיים עם כיוון חשמלי, חימום ואוורור (פיצ'ר קריטי בקיץ הישראלי). אבל הגיבור השקט של המפרט הוא הגג הפנורמי. למה? כי יש לו וילון חשמלי. נשמע טריוויאלי? תשאלו את בעלי הטסלה או האיוניק 5 איך הם מרגישים באוגוסט בצהריים כשהשמש קופחת להם על הקרקפת דרך הזכוכית הכהה. MG הבינו שבישראל שמש היא לא תמיד ברכה, ודאגו לאפשר לנו לסגור אותה בחוץ.
בנוסף, הרכב מצויד בכל מערכות הבטיחות המודרניות וזכה ב-5 כוכבי ריסוק במבחן האירופאי (Euro NCAP). זה נתון חשוב, כי הוא מסיר את החשש שעדיין קיים אצל חלק מהרוכשים לגבי הבטיחות של מותגים מהמזרח.

בסופו של דבר, ה-MGS6 לא מנסה להמציא את הגלגל מחדש. אין לו דלתות כנפי שחף, הוא לא טס לירח, והוא לא מכין פופקורן. מה שהוא כן עושה, זה לספק חבילה מאוזנת להפליא של גודל, טווח וביצועים.
אבל הקלף החזק ביותר שלו הוא המחיר. תמורת כ-179 אלף שקלים, מקבלים כאן רכב פנאי גדול ומאובזר, שנותן פייט רציני למתחרים שעולים 20 או 30 אלף שקלים יותר. עם אחריות נדיבה של 7 שנים (ו-8 שנים לסוללה), נראה שקבוצת לובינסקי מכוונת כאן למיינסטרים הישראלי: לא אלו שמחפשים להשוויץ בנתונים טכניים במפגשי רכב ביום שישי, אלא אלו שצריכים רכב משפחתי טוב, מרווח ויעיל, ושמעדיפים לשמור את העודף בבנק.
איפה הקאץ׳? התזמון. ה-MGS6 מגיע אלינו בתקופה שבה קרוסאוברים חשמליים הם כבר לא סחורה חמה כפי שהיה בעבר. השוק עושה קאמבק אל דגמים היברידיים ופלאג-אין, ויש גם את הפיל בחדר: עשרות אלפי הרכבים ש״עלו״ השנה לכבישי ישראל אך למעשה יימכרו כאפס קילומטר ב-2026, כשאחוז גדול מהם 100% חשמליים.
| MGS6 Luxury RWD | MGS6 Performance AWD | |
| קטגוריה | D-SUV | D-SUV |
| הספק מרבי (כ"ס) | 245 | 361 |
| מומנט מרבי (קג"מ) | 35.7 | 55.07 |
| 0-100 קמ"ש (שניות) | 7.3 | 5.1 |
| סוג סוללה | NCM | NCM |
| קיבולת סוללה (קוט"ש) | 77 | 77 |
| טווח נסיעה WLTP (ק"מ) | 530 | 485 |
| קצב טעינה DC מקסימלי | 144 קילוואט | 144 קילוואט |
| מהירות מרבית (קמ"ש) | 200 | 200 |
| אורך כללי (ס"מ) | 470.8 | 470.8 |
| רוחב כללי (ס"מ) | 191.2 | 191.2 |
| גובה (ס"מ) | 167.2 | 167.2 |
| בסיס גלגלים (ס"מ) | 283.9 | 283.9 |
| תא מטען אחורי (ליטר) | 493 | 493 |
| תא מטען קדמי (ליטר) | 124 | 102 |
| משקל גרירה עם בלמים (ק"ג) | 1,500 | 1,500 |
| חישוקים (אינץ') | 20 | 20 |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 | 6 |
| אחריות רכב (שנים) | 7 | 7 |
| אחריות סוללה (שנים) | 8 | 8 |
| מחיר | 178,888 ש״ח | 188,888 ש״ח |
אם הייתם עוצרים נהג ישראלי ממוצע בשנת 2020 ושואלים אותו כיצד נראה רכב חשמלי עממי, הוא סביר להניח היה מצביע בביטחון על ה-MG ZS EV. ה״ג'יפון״ ההוא היה החלוץ, הסנונית הראשונה שפרצה את הסכר וגרמה לישראלים להבין שחשמל זה לא רק למיליונרים עם טסלה או למשוגעים לדבר. הוא היה ה"טויוטה קורולה" של העידן החשמלי החדש. אבל עולם הרכב זז בקצב מסחרר, ומה שנחשב למהפכני לפני ארבע שנים, נראה היום מעט מיושן.

מאז, ה-ZS הזדקן בכבוד, אבל המתחרים השחיזו סכינים, הטכנולוגיה קפצה קדימה, והשוק המקומי נותר בהמתנה למחליף האמיתי שלו. ועכשיו הוא כאן. קוראים לו MGS5, והוא מגיע עם משימה כמעט בלתי אפשרית: להוכיח שאפשר לייצר רכב חשמלי מודרני, טכנולוגי ומרווח, מבלי לקרוע את הכיס ומבלי ליפול למלכודות הגימיקים המיותרים.
ההבדל הדרמטי ביותר בין ה-MGS5 החדש לבין קודמו, ה-MG ZS EV, מסתתר עמוק מתחת לפח, והוא זה שמשנה את כל התמונה. בעוד שהדגם היוצא היה למעשה רכב בנזין שעבר הסבה כפויה לחשמל – על כל הפשרות המשתמעות מכך, כמו תעלת הינע מיותרת וחלוקת משקל בעייתית – ה-MGS5 נולד כחשמלי טהור. הוא מבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית של קונצרן SAIC, זאת שמשרתת בהצלחה את ה-MG4.

המשמעות של השינוי הזה מורגשת בכל פינה: הרצפה שטוחה לחלוטין, בסיס הגלגלים נמתח לאורך של 2.73 מטרים נדיבים, והמרחב הפנימי מנוצל בצורה חכמה הרבה יותר. באופן מפתיע עבור רכב משפחתי סטנדרטי, ההנעה כאן היא אחורית (יאיי!). זה לא נועד להפוך אותו למכונית דריפטים במסלול, אלא לשפר את איכות הנסיעה, לבטל את השפעת המומנט על ההגה בהאצות (Torque Steer) ולספק רדיוס סיבוב עירוני מצוין, שהוא קריטי ברחובות הצפופים של גוש דן.
כדי להבין את הבשורה של ה-MGS5, צריך להסתכל ימינה ושמאלה. עד לאחרונה, הקטגוריה הזו, שנקראת C-SUV, התקבעה על רמת מחירים שנעה בין 160 ל-170 אלף שקלים. המלך הבלתי מעורער של הקטגוריה, ה-BYD Atto 3 שלט ביד רמה במכירות אך גם שמר על תג מחיר גבוה יחסית. מתחרים חדשים ומודרניים כמו הקיה EV3 שהושקה לאחרונה, מביאים אמינות וסמל שישראלים אוהבים, אך לרוב נאלצים לתמחר את עצמם באזורים גבוהים יותר בשל עלויות המותג והיבוא. גם הג'ילי EX5 או הצ'רי FX החשמלי נאבקות על כיסו של הצרכן, אך לרוב סביב רף ה-155-160 אלף שקלים לגרסאות המאובזרות, כשהשנייה צפויה להציע מלאי מכובד בעסקאות אפס ק״מ. ואם כבר מסתובבים באיזור המחיר הזה, שווה להזכיר גם את דיפאל S05 שמתחיל ב-149,990 ש״ח.

וכאן MG זורקת את הכפפה. עם תג מחיר של 148,888 שקלים, ה-MGS5 שובר את תקרת הזכוכית (או במקרה הזה, את רצפת המחיר) של הקטגוריה. הוא מציע אלטרנטיבה עם תג מחיר אטרקטיבי שזול בכמעט 15,000 ש״ח מחלק מהמתחרים, סכום משמעותי מאוד עבור משפחה ישראלית. הוא לא מנסה לנצח אותם בנתוני תאוצה קיצוניים או בעיצוב חללי, אלא פשוט להיות העסקה הכי רציונלית בחדר.
עבור השוק הישראלי, היבואנית לובינסקי תפרה "חבילת זהב" שמאזנת בין ביצועים לעלות. ה-MGS5 מגיע אלינו עם מנוע המפיק 170 כוחות סוס – די והותר כדי להשתלב בזריזות בתנועה ולצאת לעקיפות בטוחות, עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-8.2 שניות. את המנוע מזינה סוללת LFP בקיבולת של כ-62 קוט"ש, טכנולוגיה שעל הנייר לפחות הופכת את הסוללה לעמידה יותר ופחות רגישה לטעינה מלאה של 100%. הטווח המוצהר עומד על 425 קילומטרים לפי תקן WLTP, מה שאומר שככל הנראה הנתון הזה במציאות יהיה סביב 370 ק״מ.
ה-MGS5 תומך בטעינה מהירה בהספק של עד 150 קילוואט שתארך מ-10% ל-80% כ-26 דקות. בבית, מטען פנימי של 11 קילוואט ימלא את הסוללה במהלך הלילה. פיצ'ר נחמד נוסף הוא היכולת של הרכב לשמש כגנרטור נייד (V2L), דבר סופר פרקטי כשרוצים לחגוג יום הולדת לקטנים אי-שם עם מתנפחים ושאר צרכני חשמל.
כניסה לתא הנוסעים מגלה סביבת נהג נקייה ומודרנית. במרכז הדשבורד בולט מסך מולטימדיה ענק של 12.8 אינץ', ומול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ׳. רשימת האבזור נדיבה וכוללת מושבים מחוממים מתכווננים חשמלית, מצלמות 360 מעלות ודלת תא מטען חשמלית. אבל את מירב הנקודות (ואולי את פרס "יקיר הקיץ הישראלי") הוא מקבל על הגג הפנורמי שמצויד בוילון חשמלי אטום.

לסיכום, ה-MGS5 נראה כמו רכב בוגר, כזה שלא מחפש להרשים את השכנים עם דלתות כנפי שחף או מסך שמסתובב ב-90 מעלות. הוא בא לעבוד. עם ציון בטיחות מרבי של 5 כוכבים, אחריות של 7 שנים ותג מחיר אטרקטיבי, הוא נכנס בקלות לנעליים הגדולות של ה-ZS, ונראה שהן מתאימות לו בול.
תמונות: רונן טופלברג
כתיבת תגובה