אחרי כמעט 15 שנים ארוכות מדי שבהן הדגם היוצא עבר אינספור מתיחת פנים והפך לאחד הדגמים המבוקשים והאייקוניים ביותר בישראל, יוניון מוטורס יבואנית טויוטה משיקה את הלנד קרוזר החדש, וחשוב להדגיש: חדש לחלוטין. נו טוב, מלבד המנוע, אבל תיכף נגיע לזה.
מיותר לציין שמדובר בבשורה אמיתית לכל חובב שטח (ואני ביניהם), שכן שלל הדגמים והדורות הקודמים הפכו לשם נרדף לאמינות ויכולות שטח מרשימות, בעיקר בשל שמירה על הנוסחה המנצחת: שלדת סולם, סרן חי מאחור ונעילה מרכזית ואחורית, הכל אגב, מגיע כסטנדרט מהמפעל. וכדי לקבל המחשה של כמה ציפו לו, אז ביוניון מספרים על לא פחות מ-4,000 לקוחות שתפסו מקום בתור לרכישה.
הלנד קרוזר החדש זכה לכינוי ״250״ כדי להמחיש שמדובר בדור חדש לחלוטין, מפגוש לפגוש. העיצוב שלו בהחלט מתיישר מצוין עם ההצהרה של מנכ״ל טויוטה: No More Boring Cars. לדעתי האישית הוא נראה מעולה ועונה על כל מה שאנשי שטח אוהבים: רכב קופסתי ופרקטי, עם שבעה מושבים, כזה שאפשר לסמוך עליו בשטח וגם להתנהל איתו ברמה היום יומית.
המידות של הלנד קרוזר החדש: 4,925 מ״מ אורך, 1,940-1,980 מ״מ רוחב (תלוי בגרסה), 1,925-1,935 מ״מ גובהו (גם כן תלוי גרסה) ובסיס הגלגלים עומד על 2,850 מ״מ. ואיך אפשר בלי זוויות גישה ונטישה לחובבי השטח:
Select | Luxury | Limited Sky | Sahara Sky | First Edition | |
זווית גישה | 31° | 31° | 31° | 32° | 32° |
זווית נטישה | 17° | 17° | 17° | 17° | 17° |
זווית טיפוס | 42° | 42° | 42° | 42° | 42° |
שיפוע צד | 44° | 44° | 44° | 44° | 44° |
זווית גחון | 25° | 25° | 25° | 25° | 25° |
גם תא הנוסעים עוצב מחדש וכעת ניתן למצוא לראשונה בלנד קרוזר לוח מחוונים דיגיטלי, בגודל 7 או 12.3 אינץ׳, צג מולטימדיה בגודל 9 או 12.3 אינץ׳, תלוי ברמת הגימור.
האבזור הסטנדרטי בגרסת Select כולל בין השאר יחידות תאורה ופנסי ערפל LED מלפנים, מצלמת רוורס, שישה שקעי USB, בקרת אקלים דו איזורית, כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי + Auto Hold.
צמד גרסאות הקצה, Sahara Sky ו-First Edition מציעות מן הסתם את האבזור הנדיב והמגוון ביותר, ובגלל שהרשימה ארוכה מאוד, שמתי כאן בקישור את כל המפרט ורק אציין שהוא כולל בין השאר תאורת LED מלאה, גג שמש פנורמי נפתח, דלת תא מטען חשמלית, מצלמות היקפיות 360°, בורר מצבי נהיגה בשטח, נעילה מרכזית ואחורית, ניתוק מוט מייצב ועוד ועוד. בקיצור כנסו לקישור.
הלנד קרוזר החדש לא מאכזב גם בסעיף הבטיחות, למרות שטרם נבחן ב-Euro NCAP. אבזור הבטיחות הסטנדרטי זהה בכל רמות הגימור וכוללת את Toyota Safety Sense 3.0 החדשה והמתקדמת ביותר, עם שלל מערכות בטיחות אקטיביות כמו בלימה אוטונומית, זיהוי הולכי רגל ואופניים, שמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים ועוד, לצד 9 כריות אוויר. בקיצור, יש פה כל מה שצריך ומעבר.
למרות שבחו״ל הוא משווק בגרסאות היברידיות ״מלאות״ וגם Mild Hybrid, כרגע הלנד קרוזר ישווק בישראל עם מנוע טורבו דיזל בלבד (1GD-FTV) בנפח 2.8 ליטרים 4 צילינדרים בטור המפיק 205 כ״ס ו-51 קג״מ (כבר ב-1,600 סל״ד), זהה לחלוטין למנוע של הדור הנוכחי של ההיילקס GR. הוא שודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית, תוספת של שני הילוכים נוספים לעומת הדור היוצא. יאיי. בכל מקרה, לא חושב שיחסר לו כוח, אבל מבטיח לדווח לאחר שאקח אותו לשטח.
במשפט אחד: Shut Up And Take My Money. יותר מדי חובבי שטח חיכו יותר מדי זמן לדור חדש לחלוטין של הלנד קרוזר, ונראה שההמתנה השתלמה. העיצוב הקופסתי שלו, ההיצמדות של טויוטה לנוסחא המנצחת של הדורות הקודמים וגם האמינות והסחירות המצוינת בשוק המשומשות, יהפכו גם אותו ללהיט, למרות שהוא די התייקר.
הלנד קרוזר החדש אמנם מתחיל ב-399,990 ש״ח, אבל בפועל הוא מתחיל להיות מעניין ורלוונטי באמת לחובבי שטח רק בגרסת ה-Limited Sky שעלותה 469,900 ש״ח. למרות כל זה, אין לי ספק שעם ישראל ימשיך ללכת מכות על כל גלגל של לנד קרוזר שיגיע לארץ וימשיך להמתין לו בנמלים עם מזוודות מלאות בכסף, כי אחרי כל מה שעברנו – פשוט מגיע לנו 😉
טויוטה לנד קרוזר 250 החדש, מחירים:
רמת גימור | מחיר |
Select | 399,990 ש"ח |
Luxury | 439,990 ש"ח |
Limited Sky | 469,990 ש"ח |
Sahara Sky | 509,990 ש"ח |
First Edition | 549,990 ש"ח |
להורדת המפרט הטכני של טויוטה לנד קרוזר 250 החדש בפורמט PDF לחצו כאן
תמונות: יח״צ טויוטה ישראל
כתיבת תגובה