לאחר ציפייה רבה, אינספור ניחושים ורינדורים שהסתובבו ברשת ובעקבות מתיחת הפנים שהשיקה בשנה החולפת למודל 3 הפופולרית, טסלה חשפה סופסוף את המודל Y החדשה בשם הבמה שלה: "ג'וניפר". אין צורך להרחיב יותר מדי על המודל Y, שכן מדובר במכונית החשמלית הנמכרת בעולם ב-2024 עם 1.1 מיליון יחידות, תוך שהיא משאירה מאחור את הקורולה וה-RAV של טויוטה, שיחד מכרו פי 2 ממנה.
רגע לפני שנעבור על החידושים של המודל Y החדשה, חשוב להזכיר: היא הושקה בשלב זה בסין בלבד, מהלך שמראה עד כמה השוק הזה, הגדול בעולם, משמעותי עבור טסלה ולפי רויטרס היא מכרה בשנה החולפת כ-657,000 יחידות, עליה של 8.8 אחוזים ביחס ל-2023.
זוכרים את המונית האוטונומית של אילון מאסק שהושקה באוקטובר 2024? אז טסלה מודל Y ג'וניפר החדשה זכתה לעיצוב ששאב ממנה לא מעט השראה, עם חזית שעוצבה מחדש ובה קווים חדים ומודרניים, פגוש קדמי חדש ולראשונה גם מצלמה קדמית. העיצוב החדש גם אווירודינמי יותר ביחס לדגם היוצא (0.22Cd במקום 0.23) עובדה התורמת כמובן ליעילות האנרגטית ובסוף היום משאירה לכם עוד כמה קילומטרים בסוללה.
עם יחידת תאורת לד לרוחב כל החלק האחורי וכיתוב TESLA (איך לא?), פגוש בעיצוב חדש שהוריד את לוחית הרישוי למטה יותר. ממש למטה.
כצפוי, גם תא הנוסעים של טסלה מודל Y ג'וניפר עבר עדכון משמעותי, עם האלרגיה המוכרת לכפתורים ופקדים פיזיים וכמובן שהכל ממשיך להתנהל באמצעות צג המולטימדיה. החדשה המרעישה ביותר בתא הנוסעים העדכני היא ידית ההילוכים שבצער רב ובאופן לא מפתיע, עברה מן ההגה אל המסך וכעת גם רוכשי המודל Y יוכלו ״ליהנות״ מחוויית שימוש לא אינטואיטיבית ולא נוחה בעליל. הנה, אמרתי את זה.
מה עוד חדש? תאורת אווירה, מושבים מאווררים בעיצוב חדש כשהמושבים האחוריים מתכווננים לראשונה באופן חשמלי, ליושבים מאחור הותקן מסך בגודל 8 אינץ׳ כמו במודל 3 החדשה, גלגל ההגה התעדכן והוא כמו… ניחשתם נכון, במודל 3.
לצד העדכונים הויזואליים, טסלה מודל Y ג'וניפר מציגה גם שדרוגים בביצועים ובטווח, הודות לשיפורים ביחידת ההנעה ובסוללה (חשוב לזכור שהנתונים שבטבלה לא פורסמו באופן רשמי ע״י טסלה):
גרסה | הנעה | כ״ס | 0-100 | מהירות מירבית | טווח |
RWD | אחורית | 295 | 5.9 | 201 | 466 |
Dual Motor | כפולה | 441 | 4.3 | 201 | 551 |
הטווח בטבלה הוא לפי תקן WLTP. בכל הגרסאות יש סוללת NMC בקיבולת 75 קוט״ש התומכת בטעינת DC מהירה בהספק של עד 250 קילוואט, מלבד גרסת ה-RWD שתשווק עם סוללת LFP בקיבולת 62.5 קוט״ש.
בטסלה מתגאים במערכת יעילה יותר לניהול האנרגיה (כאילו שהם לא היו מספיק יעילים עד היום…), המאפשרת ״שימוש חכם במערכות הרכב לצורך חיסכון בסוללה ושיפור הביצועים״. סוף ציטוט.
נתחיל מהסוף: אף אחד לא ממש יודע מתי היא תשווק בישראל, אבל בהחלט ניתן לתלות תקווה בצמד המילים ״בחודשים הקרובים״, אז היא גם צפויה לערוך השקה רשמית באירופה. וכן, היא צפויה להתייקר. אם תהיתם מה עם גרסת הפרפורמנס, אז היא לא נחשפה בשלב זה, אך אל דאגה, ככל הנראה גם היא תיחשף במהלך השבועות הקרובים, כפי שקרה עם המודל 3 החדשה בשנה החולפת.
תמונות: יצרן
כתיבת תגובה