כמעט 6 שנים לאחר שנחשף לראשונה הדור השני טסלה רודסטר, הוא עתיד להגיע, סופסוף, אל פס הייצור בשנה הבאה, כך לפי אילון מאסק, האיש הכל יכול והדמות המשפיעה ביותר בתעשיית הרכב העולמית כיום.
6 שנים מרגע החשיפה ועד לייצור סדרתי זה פרק זמן נצחי במונחים של עולם הרכב, שכן במהלך תקופה כזאת בדרך כלל כבר מציגים את מתיחת הפנים. חשוב להזכיר שהטסלה רודסטר כבר נדחתה כמה וכמה פעמים, כשמשבר הקורונה היה התירוץ הטוב ביותר של מאסק. הפעם, באסיפת בעלי המניות השנתית של טסלה באוסטין, טקסס, המילה החשובה ביותר היתה ״בתקווה״, בהקשר של כניסה לייצור בשנה הבאה, 2024 הבאה עלינו לטובה. לדברי מאסק, טסלה עדיין צריכה לבצע מקצה שיפורים במכונית העל החשמלית, שצפויה לזנק מ-0 ל-100 בתוך 1.9 שנ׳ בלבד, וכמובן לקטוף את התואר ״המכונית המהירה בעולם בייצור סדרתי״ מאחותה, המודל S פלייד.
כאמור, הדור השני של טסלה רודסטר שבמקור הייתה אמורה לצאת לשוק ב-2020, נדחתה שוב ושוב במהלך השנים, כאשר מכונית הספורט היקרה ופורצת הדרך נשארה מאחור דגמי הטסלה מודל 3, מודל Y, מודל S ו-X שכולם משווקים בישראל. גם הפעם, כמו בכל הזדמנות, אילון מאסק ממשיך לכנות את הטסלה רודסטר "הדובדבן שבדובדבן שבקצפת".
שווה להזכיר שטסלה ומאסק נוקטים באותה אסטרטגיה של ״תירוצים״ גם עם הטסלה סייברטראק, שכניסתה לפס הייצור נדחתה גם כן שוב ושוב, בזמן שהמתחרות שלה, כמו ריביאן, פורד וגם ההאמר החשמלי, מזמין התחילו מסירות.
טסלה רודסטר המקורית שהוצגה אי שם ב-2006, היתה מבוססת בכלל על מכונית על אחרת, לוטוס אליס, ומכרה כ-2,500 יחידות בין 2008 ל-2012. הנתונים שלה אז נחשבים לפורצי דרך גם היום, עם 3.7 שנ׳ מ-0 ל-100 בגרסה ה״מהירה״ וטווח ריאלי של קצת פחות מ-400 ק״מ.
למרות תג מחיר התחלתי של $200,000, כשהוצגה אי שם ב-2017, ומקדמה בגובה $50,000, זה לא מנע מטסלה למכור את כל 1,000 היחידות במכירה מוקדמת שמאז שוברת שיאי המתנה.
לצפייה בשידור המלא של כנס בעלי המניות של טסלה, ששודר כמובן בלייב בטוויטר:
תמונות באדיבות Tesla Inc
כתיבת תגובה