עד הקצה: יונדאי איוניק 5 N הושקה במכירה מוקדמת, המחיר בהתאם
loader image

עד הקצה: יונדאי איוניק 5 N הושקה במכירה מוקדמת, המחיר בהתאם

קריאה
🇮🇱 חדשות > יונדאי איוניק 5 N הושקה בישראל במכירה מוקדמת, המחיר בהתאם

עד הקצה

כחובב רכב ורכבי שרירים בפרט, אני קודם כל חייב להודות שקשה לי מאוד לכתוב את השורות הבאות. נכון, המעבר להנעה חשמלית הוא צו השעה ומתבקש וגם פה ושם יכול להעלות חיוך כשמדובר בתאוצות השמורות רק לרכבי על. אבל, ויש כאן אבל, כשהושקה יונדאי איוניק 5 בגרסת השרירים של ה-N, הייתי סקפטי. מאוד סקפטי.

הסקפטיות שלי החלה בכך שחשבתי לעצמי ״איך אפשר לקחת ג׳מוס גדול, כבד ומגושם עם בסיס גלגלים של 3 מטרים, ולהפוך אותו לרכב ספורט״? היא המשיכה בלגלוג לעובדה שביונדאי בחרו להוסיף סאונד מלאכותי המדמה סוג של צליל עתידני של מנוע שואג. חייבים לשמוע כדי להבין. אבל, כשנה לאחר מכן, עוד בטרם הגיע לישראל, מסתבר שכמעט כל מי שנהג ביונדאי איוניק 5 N פשוט הוריד בפניו את הכובע, אותו כובע בדיוק שאני אכלתי. טוב, עד כאן הווידוי וההלקאה העצמית.

יונדאי איוניק 5 N
יונדאי איוניק 5 N
יונדאי איוניק 5 N
יונדאי איוניק 5 N

אם נפתח רגע את ארון הגביעים של יונדאי איוניק 5 N, נמצא שלמרות גילו הצעיר, הוא נתן בראש לרכבי על שעולים פי כמה ממנו, כמו יגואר F-Pace SVR, מזראטי גרקאלה טרופאו, למבורגיני אורוס ופורשה מקאן GTS.

קחו רגע נשימה לפני שאתם סופגים את המספרים הלא שפויים של המכונה הזאת: 650 כ״ס (478 קילוואט לטבעונים מביניכם), 78.5 קג״מ, 3.5 שנ׳ מ-0 ל-100 קמ״ש ורבע מייל בתוך 11.1 שנ׳. זהו, אפשר לחזור לנשום.

אז כשנה לאחר שנחשף לעולם ב-Goodwood Festival of Speed, הוא סופסוף נוחת גם אצלנו, במכירה מוקדמת אמנם, ועם תג מחיר התחלתי של 399,900 ש״ח. מה תקבלו בתמורה? ובכן הרבה, בעיקר הרבה סוסים ומומנט. מלבד כל אלה, באיוניק 5 N עשו את כל ההתאמות הנדרשות בתוך חלל הנוסעים, כדי להתאים את האווירה, החומרים והעיצוב, לרכב משפחתי על סטרואידים. למשל, קחו את מושבי הבאקט הספורטיביים שקיבלו את השם המפוצץ N Bucket Seats, סביבת נהג עם הגה חדש, חישוקי ״21, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, מערכת שמע של Bose, בלמים חדשים שמותאמים לג׳מוס הכבד והמהיר הזה, מתלים נשלטים אלקטרונית, N Active Sound שזה הסאונד המלאכותי הזה שסיפרתי עליו קודם ועוד ועוד…

יונדאי איוניק 5 N
יונדאי איוניק 5 N

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *