הפרימיום הקוריאני: יונדאי סנטה פה החדש הושק בישראל
loader image

הפרימיום הקוריאני: יונדאי סנטה פה החדש הושק בישראל

קריאה

שוב הדיסקו כאן

קצת יותר משנה וחצי לאחר שנחשף לראשונה בדור החמישי, קבוצת כלמוביל מנחיתה בישראל את יונדאי סנטה פה, ה-SUV השני הכי גדול של הקבוצה אחרי הפליסייד.

החדשות הגדולות: הוא נראה טוב מתמיד, עם הרבה מאוד השראה מלנד רובר דיסקברי 4 עליו השלום, שהוקרב על ידי יצרנית היוקרה הבריטית על מזבח הטרנדיות שהפכה אותו לעגלגל ומכוער ונתנה לו את השם ״דיסקברי 5״.

יונדאי סנטה פה 2025 החדש
יונדאי סנטה פה 2025 החדש

ובחזרה לסנטה פה החדש: אז מעבר לדימיון לדיסקו 4, הוא עומד מאחורי הקלישאה של ״לא משאיר אף אחד אדיש״. או שאוהבים את העיצוב החיצוני שלו (עם הדלת האחורית העצומה) או ש… לא. זה אומר דבר אחד: שהמעצבים של יונדאי קיבלו החלטות אמיצות ולא נכנעו לטרנדים פופולריים. וכמה אמיצה היתה ההחלטה ללכת על העיצוב הזה? מדובר ברכב שמכר קצת יותר משני מיליון יחידות בארצות הברית מאז שהושק לראשונה בשנת 2000. ומגיע לו מזל טוב על חגיגות הכמעט-חצי-יובל.

יונדאי סנטה פה 2025 החדש
יונדאי סנטה פה 2025 החדש

אז מה מחכה לנו בסנטה פה החדש בדור החמישי? קודם כל, לראשונה בתולדות המותג של יונדאי, הוא מגיע ברמת הגימור Calligraphy שהיא הבכירה ביותר של המותג. ברמת הגימור הזאת נעשה שימוש בחומרים איכותיים במיוחד כמו דיפוני עץ, עור נאפה, שימוש בזמש בגג הרכב ועוד ועוד, שגרמו לכל מיני אנשים שהשתתפו באירוע ההשקה שהתקיים בספריה הלאומית החדשה (מומלץ לבקר) לומר לא מעט פעמים את המילה ״ג׳נסיס״.

יונדאי סנטה פה 2025 החדש
יונדאי סנטה פה 2025 החדש

מעבר לעיצוב הקובייתי שלו, שמוסיף הרבה מאוד פרקטיות וניצול חלל בצורה אופטימלית, הסנטה פה החדש צמח ב-65 מ״מ באורך ל-4,830 מ״מ ביחס לדגם הנוכחי, הרוחב נותר זהה ועומד על 1,900 מ״מ, גובהו 1,770 ס״מ ובסיס הגלגלים עומד על 2,815 מ״מ, צמיחה של 50 מ״מ שהיא די דרמטית במונחים של בסיס גלגלים. 628 ליטרים יש בתא המטען במידה ושורת המושבים השלישי מקופלת ואם תקפלו גם את השנייה תקבלו 1,949 ליטרים.

הסנטה פה החדש ישווק בישראל עם הנעה היברידית בלבד (היברידית מלאה, ולא Mild Hybrid) המשלבת בין מנוע הטורבו בנזין 1.6 ליטרים המוכר שמניע אלפי דגמים של יונדאי וקיה על כבישי ישראל. הוא מפיק 180 כ״ס ושודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית, בשילוב מנוע חשמלי הניזון מסוללה בקיבולת 1.49 קוט״ש ומפיק 64.9 כ״ס. ההספק המשולב עומד על 215 כ״ס ו-37.4 קג״מ. בשתי הגרסאות, גם ההנעה הקדמית וגם הכפולה, נתון התאוצה זהה ועומד על 9.8 שנ׳ מ-0 ל-100 קמ״ש,

אגב, יחידת ההינע הזאת תומכת בבלימה רגרנטיבית הניתנת לשליטה באמצעות הפקדים מאחורי גלגל ההגה, אבל זה יהיה ברמה של רכב היברידי כמובן ולא כפי שאולי אתם רגילים מרכבים חשמליים.

יונדאי סנטה פה 2025 החדש
יונדאי סנטה פה 2025 החדש

האבזור הסטנדרטי ברמת הגימור Elite כולל בין השאר צמד מסכים בגודל 12.3 אינץ׳ עבור לוח המחוונים והמולטימדיה עם תמיכה אלחוטית ב-Apple Carplay ו-Android Auto, מערכת מצלמות היקפיות 360° וגם תמיכה בפיצ׳ר ה-BVM המקרין את המתרחש בשטח המת של הרכב על גבי לוח המחוונים בוידאו. אם טרם נהגתם עם הפיצ׳ר הזה בדגמי ג׳נסיס/יונדאי/קיה – חובה. זה Game Changer אמיתי. יש גם כמובן כניסה והנעה ללא מפתח, גג שמש פנורמי כפול, משטח טעינה אלחוטי לנייד, בקרת אקלים דו איזורית + איזור נפרד ליושבי השורה השלישית, תאורת לד חיצונית ופנימית, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית + זיכרונות למושב הנהג ושישה חיבורי USB.

יונדאי סנטה פה 2025 החדש
יונדאי סנטה פה 2025 החדש

גרסת הקצה Calligraphy שכאמור עורכת את הופעת הבכורה שלה בישראל מוסיפה בין השאר גם צמד משטחי טעינה אלחוטיים, תצוגת נתונים על השמשה הקדמית, מושבי עור נאפה, הגה מתכוונן חשמלית, תא אחסון עליון מעל תא הכפפות עם מערכת חיטוי UV (גימיק נחמד שהוא בגדר Must לאִיסְטֵנִיסִים) ומערכת שמע של Bose עם 12 רמקולים.

סטנדרט הבטיחות זהה בשתי רמות הגימור (יופי כלמוביל) וכולל בין השאר 10 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, מניעת פתיחת דלתות הרכב במקרה שרכב חולף עלול לסכן את הנוסעים ועוד…

שורה תחתונה

יונדאי סנטה פה בדור החמישי עושה קפיצת מדרגה משמעותית והוא בגדר ״חצי ג׳נסיס״. אבל, לצד החגיגה חשוב להזכיר שני דברים: 1. העיצוב החדש שלו לא יורד חלק בגרון לחלק מהאנשים, אבל בקרב אלה שכן (כמוני) – הוא בהחלט מביא בשורה. 2. תג המחיר שלו מתייקר משמעותית מהדגם היוצא ובגרסת הקצה Calligraphy הוא כבר נכנס אל ״מרחב הדילמה״ של טויוטה לנד קרוזר. קשה מאוד לאתר אדם עם תעודת זהות כחולה שבמחיר הזה יעדיף את הסנטה פה אל מול הלנד קרוזר החדש, מה גם שממש בקרוב יושק כאן המתחרה הישיר שלו, קיה סורנטו החדש, לאחר שעבר מתיחת פנים.

ברוך הבא לישראל.

להורדת המפרט הטכני המלא של יונדאי סנטה פה החדש בפורמט PDF לחצו כאן

יונדאי סנטה פה 2025 החדש
חשבתם שצחקתי לגבי תא החיטוי? אִיסְטֵנִיסִים, זה בשבילכם!

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו
Advertisement