כמעט שנתיים לאחר שהושק בישראל, מותג לינק אנד קו, שהוא למעשה שיתוף פעולה בין קונצרן Geely ו-Volvo, השיק באירוע שהתקיים במילאנו את הקרוסאובר ה-100% חשמלי הראשון שלו, לינק אנד קו 02 המיועד לשוק האירופאי.
למעשה, מדובר בדגם רביעי המבוסס על פלטפורמת SEA החשמלית של הקונצרן, ששלושה דגמים המבוססים עליהם כבר נוסעים על כבישי ישראל: וולוו EX30, זיקר X וסמארט #1 ו-#3. וכמו אחיו הגדול, גם ה-02 תוכנן ועוצב במרכז הפיתוח של לינק אנד קו בגטבורג שבשבדיה.
אז מה מחכה לנו בדגם החדש שזכה לשם הלא מפתיע ״02״? ראשית, כמו בשאר הדגמים של המותג שחלקם עוד לא משווקים בישראל, גם הלינק אנד קו 02 מתאפיין בעיצוב מוחצן הפונה לקהל יעד צעיר. ה-02 הוא למעשה קרוסאובר קופה עם חזית שמזכירה מלפנים את זיקר X ומאחור את טויוטה C-HR החדש. אגב, המידות שלו מזכירות מאוד את סקודה אלרוק שהושק רק בשבוע שעבר: 4,460 מ״מ אורך, 1,845 מ״מ רוחב, 1,573 מ״מ גובה ובסיס גלגלים נדיב במיוחד של 2,755 מ״מ. נפח תא המטען מאחור עומד על 410 ליטרים ומלפנים יש 15 ליטרים נוספים. ה-02 הוא קרוסאובר די גבוה עם מרווח גחון של 191 מ״מ, ומשקלו 1,820 ק״ג. ואם תהיתם, אז הוא נועל צמיגי 235/50 R19 של קונטיננטל.
ה-02 הוצג עם סוללה אחת, NCM בקיבולת 66 קוט״ש, ועם הנעה אחורית בלבד, המספקת 268 כ״ס ו-34 קג״מ. 5.5 שניות לוקח לו להאיץ מעמידה ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 180 קמ״ש. הטווח המקסימלי עומד על 465 ק״מ, מה שאומר שהטווח בפועל, ככל הנראה, יהיה סביב 420 ק״מ. מהירות הטעינה המהירה (DC) המקסימלית: 150 קילוואט (10-80% טעינה ב-30 דקות) ו-11 קילוואט AC.
כפי שנראה מההשקה לינק אנד קו 02, כמו אחיו הגדול ה-01, מתאפיין באבזור נדיב, למרות שבשלב זה עוד לא ידוע לגמרי מה המפרט שיגיע לישראל. בגלל שיש לו גנים של וולוו, אז כמובן שהוא מצטיין בכל מה שקשור בבטיחות, עם בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב ואפילו סיוע בתמרוני התחמקות.
בתא הנוסעים יש צמד מסכים, אחד בגודל 15.4 אינץ׳ עבור המולטימדיה עם מעבד Snapdragon של Qualcomm, ומסך נוסף בגודל 10.2 אינץ׳ עבור לוח המחוונים. המושבים מלפנים מחוממים ומתכווננים חשמלית כולל זיכרונות. עוד שווה לציין: משטח טעינה אלחוטי כפול בהספק של 15 וואט; מערכת שמע עם 14 רמקולים של Harman/Kardon; תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי; תאורת אווירה; מצלמות 360° היקפיות; תמיכה ב-V2L בהספק של 3.3 קילוואט המאפשר להפעיל מכשירי חשמל באמצעות האנרגיה הנמצאת בסוללה; כניסה והנעה ללא מפתח; בקרת אקלים דו-איזורית כולל פתחי אוורור לנוסעים מאחור; עדכוני OTA ועוד.
יש גם את פינת הגימיקים, עם אפשרות לצופר שמדבר עם הולכי הרגע, משמיע צלילים מצחיק ואפילו מבקש בנימוס: Excuse Me במידה ומישהו יחסום לכם את הדרך.
ה-02 צפוי להיות מושק בישראל כבר ב-2024 ולהתחיל מסירות בינואר 2025. מעבר לתחרות הישירה עם אחיו לפלטפורמה שצויינו למעלה, ולהיטי מכירות כמו ג׳ילי גיאומטרי C, קיה נירו החשמלית ו-BYD Atto 3, הוא ייתן פייט גם לדגמים שעתידים להיות מושקים בארץ ב-2025, כמו סקודה אלרוק, ופיג׳ו 3008 ויונדאי קונה, שתיהן בגרסאות ה-100% חשמליות.
לינק אנד קו 02 ישווק באירופה עם תג מחיר שמתחיל ב-35,495 אירו, ועם תמחור אטרקטיבי בשקלים, שככל הנראה יהיה סביב 170,000-175,000 ש״ח, אין לי ספק שהוא יצטרף לאחיו המוצלחים שכבר נמכרים כאן היטב.
תמונות: יצרן
כתיבת תגובה