כשנתיים לאחר השקת מותג לינק אנד קו בישראל ופחות מחודשיים לאחר שנחשף רשמית לראשונה בעולם, קבוצת מאיר מנחיתה כאן את הקרוסאובר החשמלי הראשון של המיזם המשותף של Geely ו-Volvo. אם הדגם הראשון של המותג, שמכר כ-800 יחידות בקצת פחות משנתיים, זכה לשם ״המקורי״ 01, זה רק מתבקש שאחיו הקטן יקרא… ניחשתם נכון: לינק אנד קו 02.
גם הקרוסאובר ה-100% חשמלי החדש, המשתייך לסגמנט C-SUV, תוכנן ועוצב במרכז ה-R&D של המותג בגטבורג, שבדיה, ובלינק אנד קו מתגאים בצוות של לא פחות מ-200 מהנדסים ומעצבים שעסקו במלאכה. אגב, אם וכאשר תפגשו אותו באולם התצוגה, שווה להתעכב על ה-Easter Eggs שיש בכל מיני מקומות, כמו ה-Frunk מלפנים ובפתח הטעינה. רואים כאן נגיעות של דור ה-Y/דור ה-Z.
לינק אנד קו 02 אמנם חולק פלטפורמה (SEA2) ומכלולים עם אחיו לקונצרן Geely, כמו ה-Smart #1 ו-#3, זיקר X ו-Volvo EX30, רק שכאן נכנסה לתמונה Cyan Racing, חטיבת המירוצים של לינק אנד קו, שנותנת בראש במסגרת ה-TCR World Tour (של ה-FiA) ותרמה לא מעט מהידע והטכנולוגיה שלה כדי להפוך את ה-02 לקצת יותר מעניין.
העיצוב החיצוני שלו נראה כמו הכלאה של לילה סוער בין זיקר X וטויוטה C-HR החדש (זוכרים שהיה כאן אחד כזה עד שארדואן התעצבן עלינו?). בלינק אנד קו גם מתגאים במקדם גרר נמוך במיוחד, Cd 0.25, שתורם את חלקו בכל הקשור לאווירודינמיות של ה-02, שלפי תקן WLTP מסוגל לגמוע מרחק של 465 או 435 ק״מ בין טעינות, תלוי ברמת הגימור, ויש שתיים כאלה.
ואם כבר דיברנו על הטווח, אז בואו נדבר גם על סוללת ה-NCM בקיבולת 66 קוט״ש (בדיוק כמו Volvo EX30 וזיקר X אם תהיתם), המסוגלת להטעין בהספק של עד 150 קילוואט ב-DC ומ-10 ל-80 אחוז בתוך כ-30 דקות בלבד ועד 11 קילוואט ב-AC.
המידות שלו זהות (תיראו מופתעים) למתחרים הישירים בקטגוריה, רק שכאן הוא מתגאה בנתון מרשים במיוחד של בסיס גלגלים של 2,755 מ״מ, מה שהופך אותו למרווח במיוחד. שאר הנתונים: 4,460 מ״מ אורך, 1,845 מ״מ רוחב, 1,573 מ״מ גובה ומרווח גחון של 191 מ״מ. נפח תא המטען מאחור עומד על 440 ליטרים (כולל חלל נסתר ברצפת התא) ו-15 ליטרים בתא המטען מלפנים.
הסוללה מזינה מנוע חשמלי בהספק של 272 כ״ס ו-35 קג״מ המותקן על הסרן האחורי (כן כן, הנעה אחורית, יאיי!), וזה משגר את ה-02 בתוך 5.5 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש, תוך כדי שהוא ״סוגר סקאלה״ ב-180 קמ״ש. אגב, היא תומכת ב-V2L בהספק של 3.3 קילוואט, פיצ׳ר סופר נוח שלצערי מעט מאוד נהגים באמת משתמשים בו. אתם מפסידים.
תא הנוסעים של הלינק אנד קו 02 מיישר קו עם אחיו הגדול בכל הנושא של שימוש בחומרים ממוחזרים. בכל זאת, גנים של Volvo והאובססיה של השבדים לשמור על הכדור. לך תבין. יש שימוש נדיב בעור סינטטי במושבים, בדלתות ובדשבורד, לצד לא מעט מקומות אחסון, כמו הקונסולה המרכזית למשל וכיסוי ה-CO:BOX שקיבל השראה מה-iPad של Apple. בלינק מתגאים במיוחד בגג השמש הפנורמי, המסנן 99% מקרינת ה-UV.
בניגוד לאחיו השבדי מ-Volvo, ללינק אנד קו 02 יש לוח מחוונים בגודל 10.2 אינץ׳ (ניתן להתאמה אישית) וצג מולטימדיה בגודל 15.4 אינץ׳ כשבלינק אנד קו מתגאים שהוא הגדול ביותר בקטגוריה, ומבוסס על מעבד חזק במיוחד מהדור השלישי של Qualcomm Snapdragon® 8155. כנראה שגם השבדים מאמינים ב-there's no such thing as too much horsepower. המושבים הקדמיים בשתי רמות הגימור מחוממים ומתכווננים חשמלית עם זיכרונות.
מה עוד? יש גם שקע טעינה Type C אחד מלפנים בהספק של 60 וואט (זה המון) ועוד שניים מאחור, אחד רגיל ואחד נוסף Type C. ברמת הגימור הגבוה, יש גם צמד משטחי טעינה אלחוטיים, תאורת אווירה וגולת הכותרת: מערכת שמע פסיכית של Harman/Kardon עם 14 רמקולים בהספק כולל של 1,600 וואט. תחברו את הטלפון, תסגרו את הדלתות ותחוו אותה. חובה.
ואיך אפשר לדבר על רכב שבדי (שאמנם מיוצר בסין, אבל עדיין, שבדי) מבלי לדבר על בטיחות? אז לא תופתעו לגלות שהלינק אנד קו 02 החדש מגיע עם כל מערכות הבטיחות המתקדמות כסטנדרט בשתי רמות הגימור: בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמות 360° היקפיות, התראה ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור שטח מת, התראה מפני התנגשות בנסיעה לאחור, חיישני חניה היקפיים ועוד.
הוא צפוי להיבחן ב-Euro Ncap בתחילת 2025 וככל הנראה יזכה לחמישה כוכבי בטיחות, כמו אחיו לפלטפורמה. משרד התחבורה בארץ העניק לו ציון בטיחות 7 מתוך 8.
הימור שלי: עם תג מחיר התחלתי של 169,900 ש״ח, הוא נכנס ראש בראש מול מלך הקטגוריה וסגניתו, BYD Atto 3 וג׳ילי גיאומטרי C, בהתאמה וצפוי לתת להם פייט רציני, גם בציי הרכב. גם הפרש של 7,000 ש״ח ״בלבד״ לגרסה הבכירה יותר שעולה 176,900 ש״ח שם מקבלים לא מעט תוספות, הוא לא דיל ברייקר ואני מעריך שגם הגרסה הזאת תימכר בכמויות יפות. אבל לך תתכנן תוכניות במדינת ישראל של 2025…
אחריות: 5 שנים או 150,000 ק״מ לרכב ו-8 שנים או 200,000 ק״מ לסוללה, המוקדם מביניהם.
מרווח טיפולים: 40,000 ק״מ או שנתיים, המוקדם מביניהם.
להורדת המפרט של לינק אנד קו 02 החדש בפורמט PDF לחצו כאן
תמונות: רונן טופלברג
כתיבת תגובה