קחו נתון מדהים: נתח השוק של רכבי פלאג-אין בשנת 2024 עמד על כשלושה אחוזים בלבד. על פניו זה נראה הגיוני לאור העלייה בביקוש לדגמים היברידיים והיפוך המגמה במכירת רכבים 100% חשמליים. ופתאום, משום מקום והודות ללא מעט דגמים פופולאריים שקיבלו גרסאות פלאג-אין, גרסת ההנעה הזאת שכבר כולנו חשבנו שהיא בדרך החוצה, עושה קאמבק דרמטי ומשלשת את נתח השוק שלה בשנת 2025 (מינואר עד אוגוסט 2025) ל-10%.
ובהתאמה לנתח השוק, גם הטווח של דגמי הפלאג-אין שנוחתים כאן – עולה בהתאמה. דגמים כמו צ׳רי טיגו פרו 7 ו-8, צ׳רי אריזו 8 וג׳אקו 7 (כולם מבוססים על אותה יחידת הינע) כבר מאפשרים טווח ריאלי שנע סביב ה-90 ק״מ על חשמל בלבד, מה שהופך אותם לפרקטיים ונמכרים במיוחד.
ברקע השינוי הדרמטי במגמה הזאת, קבוצת מאיר מנחיתה בישראל דגם מעניין במיוחד והשלישי באולם התצוגה של היצרנית מבית ג׳ילי-זיקר-וולוו: לינק אנד קו 08. מדובר ב-D-SUV קלאסי עם מידות שמזכירות את יונדאי סנטה פה: 4,820 מ״מ אורך, 1,915 מ״מ רוחב, 1,685 מ״מ גובה, 186 מ״מ מרווח גחון ובסיס גלגלים רחב ונדיב במיוחד של 2,848 מ״מ. בתא המטען יש 545 ליטרים שהופכים ל-1,277 ליטרים במידה ותקפלו את שורת המושבים השנייה. על המשקל הוא מציג 2,112 ק״ג.
ואם תהיתם למה לינק אנד קו לא מצאו לנכון לייצר גרסת שבעה מושבים ל-08, אז זה בגלל הרצון שלהם להתחרות בדגמי SUV מרווחים ויוקרתיים וגם בגלל שלמשימה הזאת יש להם את ה-09 שעדיין לא ברור בשלב זה האם יגיע לישראל.
אז מעבר לעיצוב דינמי ועדכני עם תאורת הלד בחזית המזכירה את דגמי 01 ו-02 של המותג, האלמנט שאני הכי אהבתי זה הדרך שבה הטמיעו את מראות הצד באופן אלגנטי ושונה בדלתות הקדמיות וצבע הנחושת מחמיא לו במיוחד. גם בפנים העיצוב לא משאיר מקום לספק שמדובר ברכב פרימיום, עם איכות חומרים והרכבה מצוינים ואבזור סטנדרטי.
כבר בגרסת הכניסה Pro יש צג מולטימדיה בגודל 15.4 אינץ׳ (עם חיבור אלחוטי ל-Android Auto ו-Apple CarPlay), לוח מחוונים בגודל 10.4 אינץ׳, תאורת אווירה, משטח טעינה אלחוטי, עדכוני OTA, ארבעה שקעי USB, תמיכה ב-V2L וגם אופציה לשליטה ברכב באמצעות אפליקציה, כולל כמובן הטמפרטורה המועדפת שתחכה לכם לפני תחילת הנסיעה. עוד שווה לציין דלת תא מטען חשמלית, גג שמש פנורמי נפתח וצמד מושבים עם כוונון חשמלי מלפנים.
אגב, ככל הידוע לי (ובדקתי עם עוד כמה מביני עניין) גרסת ה-Pro עושה היסטורייה קטנה: מדובר בדגם הראשון אי פעם בישראל שמגיע עם אוורור (בלבד) במושבים ללא אופציה של חימום. בדרך כלל כמובן זה הפוך, ולחובבי התכונה המיותרת הזאת במדינה כמו ישראל – תקבלו אותה בגרסת Halo.
ואם כבר מדברים על גרסת Halo, אז תקבלו בה בין השאר גם מושבי עור נאפה (כולל עיסוי) מהסוג שבוולוו הודיעו שיפסיקו להשתמש בקרוב, איזור נוסף בבקרת האקלים (שלושה בסה״כ במקום שניים בגרסת Pro), מערכת שמע של Harman/Kardon עם 23 רמקולים כולל במשענת הראש.
לינק אנד קו 08 ישווק אצלנו עם יחידת הינע מלאה בקיצורי דרך של שלוש אותיות, אבל כמיטב המסורת אשתדל לקצר ולהפוך את ההסבר לקצר ופשוט: מערכת ה-EM-P, ראשי תיבות של E–Motive Performance, מורכבת ממנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים המפיק 139 כ״ס ו-23.5 קג״מ, תיבת 3 הילוכים ושני מנועים חשמליים עם הספק של 211 כ״ס ו-35.7 קג״מ. ההספק המשולב של השלישייה הזאת עומד על 350 כ״ס ו-59 קג״מ, עם נתון האצה של 6.8 שנ׳ מ-0 ל-100 קמ״ש ומהירות מקסימלית של 185 קמ״ש.
יחידת ההינע הזאת מוזנת גם מסוללת NCM גדולה במיוחד (במונחים של דגמי פלאג-אין) בקיבולת של 39.6 קוט״ש, ולפי תקן WLTP היא מאפשרת טווח של עד 200 ק״מ על חשמל בלבד. הסוללה תומכת בטעינת AC בהספק של 11 קילוואט ו-85 קילוואט ב-DC (מ-30 ל-80 אחוז סוללה ב-28 דקות).
גם אם נפחית 25% מה-WLTP ונקבל נתון ריאלי של 150 ק״מ, עדיין מדובר בטווח פרקטי חסר תקדים לשימוש יום יומי, מה שהופך את הלינק אנד קו 08 ל״קטגוריה משל עצמו״, כשהוא משאיר הרחק מאחור מתחרים ישירים כמו טויוטה ראב 4 פלאג-אין (שנכון לכתיבת שורות אלה לא משווק בישראל).
כמו אחיו ״הקטנים״ גם ה-08 לא מאכזב בכל הקשור לבטיחות. הוא נבחן לאחרונה ב-Euro NCAP אך הציון שלו טרם פורסם. לחובבי ההימורים מביניכם: הייתי שם את הז׳יטונים שלי על חמישה כוכבים. ולצד 7 כריות אוויר תקבלו כסטנדרט את כל מערכות הבטיחות והסיוע לנהיגה: בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, מצלמות היקפיות 360° כולל שיקוף מתחת לאוטו, חיישן למניעת שכחת ילדים ועוד. משרד התחבורה העניק לו את ציון הבטיחות 7 מתוך 8 בגלל היעדר בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור. האמת? משהו שאפשר לצפות כסטנדרט מרכב כזה, בטח כשמדובר בצאצא ישיר של וולוו.
לינק אנד קו 08 הוא SUV משפחתי קלאסי עם עיצוב שתופס את העין ותא נוסעים מאובזר ומעוצב שעשוי היטב. אין ספק שמדובר ברכב פרימיום. תג המחיר שהוצמד לו בגרסת הכניסה Pro צפוי להעמיד אותו ראש בראש מול סקודה קודיאק, למרות שעל הנייר האחרון זול ממנו בכמעט 10,000 ש״ח, אך אם לוקחים בחשבון את התמורה לכסף, ה-08 הופך לעסקה טובה יותר משמעותית. גם לגרסת הקצה Halo שככל הנראה תתחרה בגרסאות הבכירות של טויוטה ראב 4 (250,000-275,000 ש״ח) הוצמד תג מחיר אטרקטיבי, בטח אם מכניסים למשוואה גם את הגרסאותה הבכירות של הקודיאק עם תגי מחיר שבין 258,000 ש״ח ל-310,000 ש״ח, רק ששם בניגוד ל-08 – יש שבעה מושבים.
להורדת המפרט הטכני של לינק אנד קו 08 פלאג-אין 2025 בפורמט PDF לחצו כאן.
מחירים:
רמת גימור | מחיר |
לינק אנד קו 08 רמת גימור Pro | 229,900 ש"ח |
לינק אנד קו 08 רמת גימור Halo | 249,900 ש"ח |
תמונות: יצרן
כתיבת תגובה