ביולי 2021 מרצדס הצטרפה לטרנד היצרניות שהפכו ״לטבעוניות״ והצהירה שב-2030 היא תפסיק למכור רכבי בעירה פנימית ותהפוך למותג של רכבים חשמליים בלבד, בהשקעה אסטרונומית של 40 מיליארד אירו. בעקבות הידיעה הם קיבלו הרבה מאוד מחיאות כפיים מחוג הפוליטיקלי קורקט, אבל בשולי הידיעה דאז, נאמר שהחברה עדיין תציע דגמים המבוססים על מנועי בעירה פנימית ״בשווקים שבהם תהיה דרישה לכך״. יתרה מכך, החברה הגדירה יעד של שבו עד שנת 2025, כ-50% מהמכירות שלה יהיו של רכבים חשמליים. גם התכנית הזאת לא ממש מתקדמת כמתוכנן, ובמרצדס החליטו ״לעדכן״ את היעד הזה ל-2030.
לצד שטף דגמי היוקרה החשמליים שמגיעים לישראל, כולל של מרצדס עצמה, היבואנית כלמוביל מיישרת קו עם מרצדס ומשיקה בישראל את הדור החדש והשישי של מרצדס E-Class החדשה, כשנה לאחר שהוצג לראשונה באפריל 2023 וכחודש בלבד לאחר שדלק מוטורס השיקה בארץ את סדרה 5 החדשה של BMW.
שתי הגרסאות שיושקו בשלב זה בישראל הן ה-E200 עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2 ליטרים עם Mild Hybrid 48v, המפיק 204 כ״ס ו-32.6 קג״מ. התאוצה מעמידה ל-100 קמ״ש אורכת 7.6 שנ׳ עד למהירות מירבית של 236 קמ״ש.
הגרסה הבכירה, לפחות עד להגעת גרסאות הקצה של הדגם, היא ה-E300e היברידית נטענת, עם 313 כ״ס ו-56 קג״מ שמופקים מיחידת הינע משולבת טורבו בנזין בנפח 2 ליטרים ומנוע חשמלי שיודע לגמוע מרחק של עד 100 ק״מ על חשמל בלבד, תוך כדי שהוא מספק 129 כ״ס. את הסוללה בקיבולת 25.4 קוט״ש ניתן להטעין מעמדת AC בהספק 11 קילוואט בתוך כשעתיים וקצת.
העיצוב של מרצדס E-Class החדשה נראה כ״בייבי S-Class״ לכל דבר ועניין, וזאת מחמאה גדולה כמובן. בעיניי אגב הדגם הזה הרבה יותר פרקטי מה-S-Class, כי הוא מציע את מרבית הפינוקים של ספינת הדגל לצד מידות נדיבות כמו בסיס גלגלים באורך 296.1 ס״מ (גידול של 2.2 ס״מ מהדור היוצא), העיצוב של מרצדס E-Class החדשה נראה כ״בייבי S-Class״ לכל דבר ועניין, וזאת מחמאה גדולה כמובן. בעיניי אגב הדגם הזה הרבה יותר פרקטי מה-S-Class, כי הוא מציע את מרבית הפינוקים של ספינת הדגל לצד מידות נדיבות כמו בסיס גלגלים באורך 296.1 ס״מ (גידול של 2.2 ס״מ מהדור היוצא), 188 ס״מ רוחב ו-540 ליטרים בתא המטען (370 ליטרים בגרסת הפלאג-אין).
מעבר לאיכות חומרים והרכבה גבוהים מאוד, יש גם את כל הפינוקים והגאדג׳טים, כשברמות הגימור Platinum תקבלו גם מתלי אוויר, עיסוי במושבים הקדמיים, היגוי אחורי, שמשות בזיגוג כפול, את מסך ה-Hyperscreen שהוא חתיכת חוויה יש לומר, מערכת שמע של Burmester עם 17 רמקולים ובהספק כולל של 730 וואט ועוד.
מרצדס E-Class החדשה זכתה לציון בטיחות 6 ״בלבד״ מצד משרד התחבורה בארץ, בגלל היעדר מערכת המתריעה על היסח דעת של הנהג והתראה במקרה של השארת ילדים ברכב. קצת מפתיע האמת. אבל, יש את כל מערכת הסיוע לנהיגה האחרות כמו בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמות היקפיות, בלימת חירום, שמירה על מרכז הנתיב, התראה בלימה בנסיעה לאחור ועוד.
מרצדס E-Class החדשה תשווק בישראל עם תג מחיר התחלתי של 539,900 ש״ח עבור גרסת ה-E-200 Premium, כמעט 70 אלף ש״ח יותר מהמתחרה הישירה של BMW ופער זניח יחסית מאאודי A6, למרות שעל הנייר לפחות, נראה שהיא עולה עליהן כמעט בכל פרמטר. מחיר גרסת הפלאג-אין E300e תעמוד על 639,000 ש״ח. עכשיו רק נשאר לי לנהוג בה 😉
להורדת המפרט הטכני המלא של מרצדס E-Class החדשה 2024 בפורמט PDF לחצו כאן
תמונות: מרצדס
כתיבת תגובה