פורד מחזירה אייקון נוסף לחיים ומשיקה את פורד קפרי בגרסה חשמלית
loader image

פורד מחזירה אייקון נוסף לחיים ומשיקה את פורד קפרי, קרוסאובר 100% חשמלי

קריאה
🇮🇱 חדשות > פורד מחזירה אייקון נוסף לחיים ומשיקה את פורד קפרי, קרוסאובר 100% חשמלי

קאמבק חשמלי

אחרי כמעט שני עשורים שבהם הדגם המקורי של פורד קפרי מכר כ-2 מיליון יחידות באירופה, כשהוא יורש חלק מהגנים שלו מהפורד קורטינה, פורד עושה קאמבק לפורד קפרי, אחד הסמלים שלה משנות ה-70 וה-80. הקפרי החל את דרכו אי שם ב-1968 כרכב קופה עם הרבה מאוד שיק, כשעל העיצוב שלו היו אחראים לא מעט אנשים שהיו חתומים על הפורד מוסטנג.

פורד קפרי החשמלי החדש
פורד קפרי החשמלי החדש

אז לאחר שהחזירה לחיים את הברונקו ויצרה גרסה חשמלית שעושה עוול למותג ״מוסטנג״, היא ממשיכה במסורת ומחייה גם את ה-nameplate של הקפרי, עם קמפיין בהשתתפות לא אחר מאשר אריק קאנטונה, תחת המסר: The Legend Is ?Back. הפעם הקפרי חוזר בתצורה של קרוסאובר 100% חשמלי שהוא למעשה… פולקסווגן ID.5, חלק משיתוף הפעולה של פולקסווגן ופורד, שכבר הניב פורד אקספלורר חשמלי המבוסס על ה-ID.4.

פורד קפרי החשמלי החדש
פורד קפרי החשמלי החדש

פורד קפרי החדש נחשף בעיצוב שמרני משהו, עם חישוקי בגודל 19 עד 21 אינץ׳, כשבפורד שומרים על העיקול העגלגל בקורה C, כפי שהיה בדגם המקורי. מהצד הוא דומה מאוד לפורד אקספלורר החשמלי החדש, אולי אפילו גרסת קופה שלו, וחדי העין יוכלו לראות גם דימיון רב לפולסטאר 2. מידות: 4634 מ״מ אורך, 2063 מ״מ רוחב, 1626 מ״מ גובה ו-2767 מ״מ בסיס גלגלים, זהה כמעט לחלוטין לזה של ה-ID.5.

פורד קפרי החשמלי החדש ישווק בשתי גרסאות. הראשונה, עם הנעה אחורית ומנוע חשמלי המפיק 284 כ״ס שניזון מסוללה בקיבולת 77 קוט״ש, מאיצה מ-0 ל-100 קמ״ש בתוך 6.4 שנ׳ ומסוגלת לגמוע טווח של 627 ק״מ לפי תקן WLTP.

פורד קפרי החשמלי החדש
פורד קפרי החשמלי החדש

גרסת ההנעה הכפולה מצוידת בסוללה בקיבולת 79 קוט״ש, מפיקה 340 כ״ס והטווח בין טעינות עומד על 592 ק״מ. 5.3 שנ׳ לוקח לה להאיץ מ-0 ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 180 קמ״ש (בשתי הגרסאות).

את הסוללה של הקפרי החדש ניתן להטעין בהספק של 11 קילוואט AC או 135 DC בגרסת ההנעה האחורית ו-185 קילוואט בגרסת ההנעה הכפולה, אבל בשתיהן תוכלו להטעין מ-10% ל-80% סוללה בתוך פחות מ-30 דקות.

פורד קפרי החשמלי החדש

האבזור הסטנדרטי של פורד קפרי החשמלי החדש יכלול בין השאר צג מולטימדיה בגודל 14.6 אינץ׳, לוח מחוונים קטן בגודל 5 אינץ׳, בקרת אקלים דו-איזורית, מושבים מחוממים עם עיסוי במושב הנהג, כניסה והנעה ללא מפתח, אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי אלחוטיים, משטח טעינה אלחוטי. הגרסה הבכירה מוסיף גם מערכת שמע מבית B&O עם 10 רמקולים, תאורת אווירה, דלת תא מטען חשמלית ועוד.

לפי דלק מוטורס, פורד קפרי החשמלי החדש צפוי להגיע לישראל ב-2025.

להורדת המפרט הטכני המלא של פורד קפרי החשמלי החדש בפורמט PDF לחצו כאן

תמונות: פורד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו