לפני כשנתיים פריסבי השיקו בישראל את צ׳רי, מותג סיני עם דגמים שלא היו חשמליים ולא היברידיים, אלא כאלה המבוססים על בנזין טהור מהסוג שכבר היו בנמצא בכמויות לא קטנות בשוק הרכב המקומי וגרמו ללא מעט אנשים להרים גבה.
היום, לאחר שנתיים ו-25,000 רכבים שעלו על כבישי ישראל, היא שוב מבצעת מהלך מאוד לא פופולרי ומנחיתה בישראל דגם סדאן פלאג אין משפחתי, בשוק שהולך ומתכווץ הן בתחום ההנעה מהסוג הזה והן בסגמנט המשפחתיות שמאבדות נתח שוק לטובת דגמי ה-SUV, שם המותג צ׳רי מככב גבוה בטבלאות המכירות.
צ׳רי אריזו 8 הוא הדגם שעליו בונים בצ׳רי לשנה הקרובה ולפי היבואנית בפריסבי הם צפויים להנחית כאן כמה אלפי יחידות שכבר נמצאות בדרך לארץ. מדובר בדגם שהושק כבר ב-2022 המתבסס על יחידת הינע היברידית נטענת שרק לאחרונה הושקה בישראל בדגם הפלאג אין של הג'אקו 7 ומפיקה נתון משולב מרשים של 347 כ״ס ו-53.5 קג״מ בזכות מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים 4 צילינדרים (143 כ״ס ו-21.9 קג״מ) וצמד מנועים חשמליים המפיקים יחד 204 כ״ס ו-31.6 קג״מ. 7.8 שניות לוקח לה להאיץ מעמידה ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 185 ק״מ.
בצ׳רי מדגישים שבניגוד לרכבי פלאג-אין אחרים שהופכים לאיטיים וכבדים לאחר שהסוללה שלהם מתרוקנת, הסוללה באריזו 8 החדש למעשה לא ממש יכולה להתרוקן ותמיד תשמור על 18% לכל הפחות כדי לאפשר את ההנעה ההיברידית.
הסוללה בקיבולת 18.3 קוט״ש מאפשרת טווח של עד 105 ק״מ לפי תקן WLTP וניתן להטעין אותה ב-6.6 קילוואט AC וגם ב-40 קילוואט DC. היא גם תומכת ב-V2L המאפשרת להפעיל מכשירי חשמל ולתפקד למעשה כגנרטור.
המידות של צ׳רי אריזו 8: 4,757 מ״מ אורך; 1,832 מ״מ רוחב; 1,489 מ״מ גובה ובסיס גלגלים באורך של 2,770 מ״מ. בתא המטען תמצאו 402 ליטרים ואם תקפלו את שורת המושבים האחורית הנתון הזה יגדל ל-926 ליטרים.
האריזו 8 החדש ישווק בישראל בשתי רמות גימור: Comfort ו-Noble. האבזור הסטנדרטי כולל בין השאר צמד מסכים בגודל 12.3 אינץ׳ עבור המולטימדיה ולוח המחוונים, בקרת אקלים דו-איזורית, מושבים מתכווננים חשמלית מלפנים, תאורת לד מלפנים, 6 כריות אוויר ועוד.
גרסת Noble היא המעניינת יותר ומוסיפה בין השאר מערכת שמע של Sony עם 12 רמקולים, מצלמות היקפיות 540° (כולל שיקוף מתחת למכונית), משטח טעינה אלחוטי בהספק 50 וואט, שמשות אחוריות מושחרות, גג שמש פנורמי נפתח ועוד. ההבדל בבטיחות הוא 4 כריות אוויר נוספות ו… קצת חבל שאבזור הבטיחות לא סטנדרטי.
בשתי הגרסאות תמצאו תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית מלפנים ומאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי הולכי רגל, זיהוי רכבים הנמצאים בשטח המת ועוד. הוא טרם נבחן ב-Euro NCAP אך זכה לציון 7 מטעם משרד התחבורה בארץ לשנת 2024.
צ׳רי אריזו 8 נכנס כאמור לסגמנט הסדאן שהולך ומתכווץ לכיוון שלל דגמי ה-SUV. בפריסבי טוענים שלמרות המגמה, יש מספיק קהל מספיק גדול שאליו הם מכוונים את הדגם החדש, שככל הנראה רובו יגיע מציי הרכב. מצד שני, המתחרה הגדולה שלו, טויוטה קורולה, לא משווקת בארץ בשלב זה בשל החרם של ארדואן, כך שהמתחרה הישירה האמיתית שלה היא יונדאי אלנטרה שמתחילה ב-169,990 ש״ח ומסתיימת ב-186,990 ש״ח. מתחרה אופציונלית נוספת, גם כן להיט בציי רכב, היא סקודה אוקטביה הפופולארית שסיימה את 2023 במקום השלישי בטבלת המכירות של המשפחתיות עם 3,758 יחידות וכיום מתחילה ב-152,490 ש״ח ומסתיימת ב-181,490 ש״ח (לא כולל גרסת ה-VRS כמובן).
רמת גימור | מחיר |
צ'רי אריזו 8 קומפורט | 173,990 ₪ |
צ'רי אריזו 8 נובל | 179,990 ₪ |
להורדת המפרט הטכני המלא של צ׳רי אריזו 8 לחצו כאן
תמונות: יצרן
כתיבת תגובה