לאחר 7,000 יחידות שכבר נוסעות היום בכבישי ישראל, מיצובישי אקליפס קרוס 2022 החדש עובר מתיחת פנים ונכנס לנעליו של הדגם היוצא (והראשון אי פעם) ששווק בישראל החל מ-2018. בכלמוביל בחרו לשווק אותו בלא פחות משש(!) רמות גימור שונות שחלקן מיועדות כמובן לציי רכב וגרסת הקצה מגיעה אפילו עם הנעה כפולה.
ה-SUV הקומפקטי של מיצובישי ייכנס לקטגוריה קשוחה במיוחד, שרק לאחרונה התחדשה ביונדאי טוסון החדש, פיג׳ו 3008 וסיטרואן C5 איירקרוס המחודשים, טויוטה ראב4 הפופולארי וכמובן, קיה ספורטאז׳ 2022 החדשה שחולקת את הכתר עם בן דודה הטוסון החדש וצפויה להגיע לכאן ברבעון השני של 2022.
מיצובישי אקליפס קרוס 2022 החדש התעדכן בשפת העיצוב החדשה של מיצובישי שקיבלה את השם המפוצץ Dynamic Shield. הוא התחדש בצמד פגושים מלפנים ומאחור עם עיצוב חדש ליחידות התאורה, לצד דלת תא מטען שגם כן עוצבה מחדש.
מבחינת המידות, מרווח הגחון גדל ב-2 ס״מ ועומד כרגע על 20.4 ס״מ. אורכו עומד על 454.5 ס״מ, רוחבו 180.5 ס״מ ובגובה הוא מסתיים לאחר 168.5 ס״מ. בגרסת ההנעה הכפולה תקבלו 1.5 ס״מ נוספים. בתא המטען תמצאו 512 ליטרים או 1,149 ליטרים כששורת המושבים מאחור מקופלת.
מנוע ה-T-MIVEC המוגדש ארבעה צילינדרים בטור בנפח 1.5 ליטר נותר מהדגם היוצא, והוא מפיק 152 כ״ס ומומנט מירבי של 25 קג״מ כבר ב-2,000 סל״ד. 10.5 שניות לוקח לו להאיץ מ-0 ל-100 קמ״ש, בזכות תיבה רציפה עם 8 יחסי העברה, שמעבירה את כל הכוח לגלגלים הקדמיים בלבד. המהירות המירבית הוגבלה ל-190 קמ״ש.
אגב, בשלב זה בכלמוביל החליטו שלא להביא אותו לישראל בגרסת הפלאג-אין שלו, שמשווקת בחו״ל.
האקליפס קרוס החדש ישווק בישראל בשש רמות גימור שונות. גרסת הכניסה, Intense, המיועדת בעיקר לציי הרכב, כוללת בין השאר צג מולטימדיה בגודל ״9 עם תמיכה ב-Android Auto ו-Apple CarPlay ומצלמת רוורס, שמשות כהות מאחור, פסי הטענה, תאורת DRL וערפל מסוג LED, בקרת אקלים, בקרת שיוט (לא אדפטיבית), חיישני גשם ותאורה אוטומטיים, שני שקעי USB ו-4 רמקולים.
האבזור מתחיל להיות מעניין באמת בגרסת Executive. זאת מוסיפה בלם יד חשמלי עם Auto Hold, מראות צד מתקפלות עם איתותים, איזור נוסף לבקרת האקלים, תאורת Full LED, כניסה והנעה ללא מפתח, פקדים להעברת הילוכים מאחורי ההגה, שני רמקולים נוספים למערכת השמע (סה״כ שישה), זיהוי רכב בשטח מת, התרעה מפני תנועה חוצה מאחור ובקרת השיוט הופכת להיות אדפטיבית.
גרסת Panoramic מוסיפה על האבזור בגרסאות Intense ו-Executive גם גג פנורמי נפתח חלקית.
בגרסת Instyle תקבלו מושבי עור סינטטי מתחממים וכוונון חשמלי למושב הנהג.
גרסת Instyle 4×4 היא היחידה עם הנעה כפולה עם בורר מצבי נהיגה שונים.
גרסת הקצה, Premium מוסיפה דיפוני עור סינטטי בדלתות, מושבי עור בצבע שחור או אפור, כוונון חשמלי גם למושב הנוסע מלפנים ותצוגת נתונים על גבי השמשה (Head Up Display).
אבזור הבטיחות מציג סטנדרט די גבוה, לצד מערכות חשובות המסייעות לנהג כמו בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי רכב הנמצא בשטח המת והתראה על תנועה חוצה מאחור שלא זמינות בגרסת הכניסה Intense.
האבזור הסטנדרטי כולל בין השאר 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית במהירות של עד 80 קמ״ש או 65 קמ״ש בזיהוי הולכי רגל, התרעה מפני סטייה מנתיב הנסיעה ומניעת סינוור רכב חולף.
בגרסת ה-Executive מערכת הבלימה האוטונומית משתדרגת ומתבססת על רדאר, מצלמה ולייזר ויודעת לזהות כלי רכב והולכי רגל במהירות של עד 180 קמ״ש.
מיצובישי אקליפס קרוס זכה ב-5 כוכבי בטיחות במבחן הריסוק של Euro Ncap עם הגנה של 97% על מבוגרים, 80% על הולכי רגל, 78% על ילדים ו-71% על מערכות הסיוע לנהג.
רמת גימור | מחיר |
מיצובישי אקליפס קרוס 2022 רמת גימור Intense | 154,900 ש"ח |
מיצובישי אקליפס קרוס 2022 רמת גימור Executive | 159,900 ש"ח |
מיצובישי אקליפס קרוס 2022 רמת גימור Panoramic | 170,900 ש"ח |
מיצובישי אקליפס קרוס 2022 רמת גימור Instyle | 171,900 ש"ח |
מיצובישי אקליפס קרוס 2022 רמת גימור Premium | 180,900 ש"ח |
מיצובישי אקליפס קרוס 2022 רמת גימור Instyle 4X4 | 185,900 ש"ח |
תמונות: מיצובישי
כתיבת תגובה