אאודי משיקה בישראל את Audi RS Q8, דגם הקצה של ה-Q8, הקרוסאובר קופה הספורטיבי, השרירי והחטוב שלה, שחולק את המנוע, תיבת ההילוכים והשלדה עם בת הדודה מאיטליה, למבורגיני אורוס ועם בנטלי בנטיאגה. אם לא מספיקה לה התחרות בתוך המשפחה, אז גם BMW X6M, סטלביו תלתן ירוק ואפילו בת הדודה הרחוקה מגרמניה, הפורשה קאיין טורבו קופה, לא יעשו לה חיים קלים. אגב, בארון הגביעים של ה-RS Q8, למרות גילה הצעיר, עומד גביע שעליו רשום ״ההקפה המהירה ביותר בנורבורגרינג ל-SUV״, עם זמן של 7:42 שנ׳, שיפור של 7 שניות לשיא הקודם שנקבע ע״י מרצדס AMG GLC63.
אז המנוע שה-RS Q8 חולק עם האורוס הוא V8 בנפח 4 ליטר בנזין, טורבו כפול, עם 600 כ״ס ומומנט די פסיכי של… 81.6 קג״מ. כל העוצמה הזאת יורדת אל ארבעת הגלגלים בטכנולוגיית Quattro, ההנעה הכפולה האגדית של אאודי, באמצעות תיבת 8 הילוכים אוטומטית שמזניקה את ה-RS Q8 מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 3.8 שנ׳, עד למהירות מקסימלית של 250 קמ״ש, מוגבלת אלקטרונית כמובן, כי צריך מפלצות צריך לדעת לרסן… את כל ההגדרות וההתאמות תוכלו לבצע פעם אחת בלבד ובלחיצה על כפתור ה-RS בהגה, החיה תצא מהכלוב.
ה-RS Q8 צוידה בתמיכה היברידית (Mild Hybrid) של 48V, המאפשרת לשייט על המנוע החשמלי בלבד ולנתק 4 מתוך 8 הצילינדרים, דבר שעושה פלאים לצריכת הדלק, בקטע טוב. להשלמת החוויה הספורטיבית, ה-RS Q8 יודעת להעביר עד 85% מהכוח לגלגלים האחוריים ועד 70% לקדמיים. ה-RS Q8 תשווק עם חישוקי ״22 ואופציה ל-״23 שיצטרכו לבלום את החיה הזאת בעזרת בלמים קרמיים בקוטר 370 מ״מ מאחור ו-440 מ״מ מלפנים.
מבפנים, כמו מבחוץ, חגיגה של עיצוב ספורטיבי. בנוסף לאבזור העשיר שכבר קיים ב-Q8, כאן תוכלו למצוא אלקנטרה וקרבון פייבר כמעט בכל מקום, מושבי ספורט עם עיסוי, דלתות ואקום, Keyless מלא ועוד.
איבזור הבטיחות גם כן לא מאכזב, עם כל מה שכבר קיים ב-Q8 כמו מצלמת 360 היקפית, מערכת לניטור שטח מת, מערכת להתראה בפני התנגשות מלפנים ומאחור, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד ועוד…
אם חשבתם שהגענו שמדובר בדגם קצה שהגיע לקצה, אז… לא. יום אחד מישהו מסדנת ABT קם בבוקר, עשה סיבוב על ה-RS Q8 ואמר לעצמו: ״יש כאן עוד עבודה״. אז הם הוסיפו ל-RS Q8 עוד 100 כ״ס והשלימו למספר יפה של מומנט: 88 קג״מ. והמהירות המוגבלת? 305 קמ״ש במקום 250 קמ״ש.
וכמו תמיד, מגיעים אל הארנק. כדי שהמפלצת הזאת (הגרסה ״הרגילה״, כן? לא ה-ABT) תעמוד אצלכם בחניה, תצטרכו להיפרד מ-1,182,000 ש״ח, כמעט חצי מיליון ש״ח יותר מהגרסה המאובזרת ביותר של ה-Q8. שווה בשביל להגיע ל-100 קמ״ש 2.7 שנ׳ מהר יותר, לא?
צילומים: Audi Media Center, ABT
[…] בישראל שני דגמי קצה נוספים, Audi RS7 ו-Audi RS6, לאחר השקת ה-RS Q8 וה-RS Q3 שהושקו לאחרונה. הדגם הראשון הוא ה-RS6 Avant, רכב […]