רגע לפני הבאזר של 2021, בקבוצת דלק מוטורס השיקו את הדגם החשוב ביותר שלהם השנה, ואחד החשובים של המותג אי פעם בישראל. BMW iX הוא הרכב הראשון אי פעם של מותג הפאר הגרמני, שתוכנן מפגוש לפגוש כרכב 100% חשמלי, מה שמאפשר גמישות מקסימלית למעצבים ומהנדסים, עם כל היתרונות שמצפים למצוא ברכב שכזה, כמו הרבה מאוד מרחב, בסיס גלגלים נדיב וכמובן, איך לא – טכנולוגיה מוגזמת. BMW iX ישווק בישראל ב-4 רמות גימור שונות ושתי גרסאות הינע.
BMW iX הוא רכב גדול מימדים שמזכיר מבחינת המידות משהו בין ה-X5 ל-X7, עם נתונים כמו 495.3 ס״מ אורך, 196.7 ס״מ רוחב, 169.5 ס״מ גובה, מרווח גחון של 20 ס״מ ובסיס גלגלים הזהה לזה של מרצדס S-Class ויונדאי איוניק 5: 300 ס״מ. אין עוררין על כך שה-BMX iX הוא ריגוש רציני לעין, אבל קצת מאכזבת העובדה שהם בחרו לשמור על גריל הכליות של המותג, מבלי לתת לחזית הרכב שום פרשנות שמצופה מרכב כל כך פורץ דרך מהרבה בחינות.
מי שכן קיבלו פרשנות הולמת ואלגנטית הן יחידות התאורה של פנסי הלייזר המתקדמים של BMW (עם אלומת אור המגיעה למרחק של עד 600 מ׳!) המשלימות מראה חייזרי ועתידני, בקטע טוב. גם ידיות הדלתות הוטמעו בצורה אלגנטית במיוחד בתוך העיצוב ותורמות לא מעט למקדם גרר נמוך במיוחד שעומד על 0.25, נתון שבד״כ פוגשים ברכבי סדאן. בקיצור, דוז פואה.
הרוכשים יוכלו לבחור בין 2 חבילות עיצוב, Sport ו-Titanium Bronze, כשהראשונה כוללת חישוקי ״21, בלמי ספורט עם קליפרים כחולים, גימורים בצבע שחור מבריק מבחוץ ועדשה בגימור שחור ליחידות התאורה מאחור. חבילת ה-Titanium Bronze משדרגת גם היא את העיצוב החיצוני עם שלל אלמנטים, גריל כליות עם מראה תלת מימד וגם שמשות כהות ליושבים מאחור כסטנדרט בכל רמות הגימור.
רוכשי ה-BMW iX יפגשו בתא הנוסעים איכות חומרים גבוהה, בדיוק ברמה שמצפים לפגוש ברכב שכזה, בעיקר ברמות הגימור הגבוהות שבהן תמצאו פינוקים כמו פאנל כפתורים העשוי מעץ ופידבק הפטי, סופר יוקרתי ואלגנטי עם כפתורי זכוכית, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ״12.3 וצג מולטימדיה בגודל ״14.9 ומערכת שמע די מרשימה (בדקתי…) של Harman Kardon עם 18 רמקולים בהספק כולל של 655w.
ב-BMW iX הותקן לראשונה במותג הגה משושה בעיצוב מעניין, שקצת מזכיר את זה הקיים בדגמי פיג׳ו. יש גם תצוגת נתונים עילית, גג שמש פנורמי עם הצללה מיוחדת (Polymer Dispersed Liquid Crystal אם אתם מתעקשים) ללא שימוש בוילון, פיצ׳ר מגניב לאללה, תראו לבד 👇
הגענו לחלק המעניין. כאמור, BMW iX ישווק בישראל ב-4 גרסאות שונות. צמד גרסאות ה-xDrive40 ישווק בשתי רמות גימור, Spirit ו-Tech עם סוללה בקיבלות 76.6 קוט״ש, צמד מנועים המפיק 326 קג״מ, מומנט מיידי של 64 קג״מ ונתון תאוצה של 6.1 שניות מעמידה למאה קמ״ש. לפי תקן WLTP, הטווח בין טעינות עומד על 408 ק״מ.
צמד הגרסאות הבכירות יותר, xDrive50, הן ה-Ultimate וה-Ultimate Bronze, והצמד הזה מגיע עם הסוללה בקיבולת הגדולה ביותר בישראל נכון לכתיבת שורות אלה: 111.5 קוט״ש. צמד המנועים מפיק 523 כ״ס, 78 קג״מ של מומנט ו-4.6 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש. לפי תקן WLTP אתם אמורים לגמוע מרחק של עד 600 ק״מ בין טעינות, בפועל הטווח הריאלי שלו עומד על כ-520 ק״מ לפי תקן EPA האמריקאי.
המהירות המירבית מוגבלת ל-200 קמ״ש בכל הגרסאות.
כל גרסאות ה-BMW iX תומכות בטעינת AC בהספק מקסימלי של 11 קילוואט, המאפשרת טעינה מלאה של הסוללה (מ-0 ל-100 אחוז) בתוך 11 שעות לגרסאות ה-xDrive50 ו-8 שעות ל-xDrive40. מספינת דגל כזאת מתקדמת אפשר לצפות גם לטעינת AC בהספק של 22 קילוואט לפחות, כמו שיש כבר באאודי למשל.
טעינת DC מהירה נתמכת בהספק מקסימלי של 200 קילוואט בצמד ה-50, ו-10 דקות בלבד יספיקו לכם כדי להוסיף 120 ק״מ של טווח. בצמד גרסאות ה-40 תסתפקו במהירות טעינה מקסימלית של 150 קילוואט (תוספת של 90 ק״מ בתוך 10 דקות).
אגב טעינה, כחובב פרטים קטנים, יש ל-iX את פתח הטעינה הכי חכם שפגשתי עד היום, עם צמד ״דלתות״ נפרדות עבור ה-AC וה-DC.
גם כאן מגיעות מחמאות לדלק מוטורס על מפרט בטיחות זהה בכל רמות הגימור. כסטנדרט תקבלו בין השאר 6 כריות אוויר (ברכב כזה אפשר לצפות ליותר); התרעה ותיקון סטייה מנתיב; התרעה מפני רכב הנמצא בשטח מת; בלימה אוטונומית במהירות עירונית ובין עירונית כולל זיהוי הולכי רגל (במהירות עירונית בלבד); התרעה מפני תנועה ופגיעה מאחור; בקרת שיוט אדפטיבית; התרעה מפני התנגשות צידית כולל התערבות בהיגוי; התרעה מפני עייפות נהג ועוד…
דגם | כ"ס | רמת גימור | טווח | מחיר |
BMW iX xDrive40 | 326 | Spirit | 408 ק"מ | 559,000 ₪ |
BMW iX xDrive40 | 326 | Tech | 408 ק"מ | 599,000 ₪ |
BMW iX xDrive50 | 524 | Ultimate | 600 ק"מ | 699,000 ₪ |
BMW iX xDrive50 | 524 | Ultimate Bronze | 600 ק"מ | 759,000 ₪ |
אה ו… אל תשכחו 530 ש״ח אגרת רישוי, כן?
תמונות: BMW
כתיבת תגובה