קבוצת סמלת המייבאת לישראל את המותגים פיאט, אבארט, מזראטי, ג׳יפ, קרייזלר וסובארו, השיקה היום (א׳) בישראל את פיאט 500e (פיאט 500 e חשמלית), הדגם החדש והיחיד בשלב זה של המותג בישראל. מעבר להשקת הדגם בגרסה חשמלית ראשונה אי פעם, מדובר גם בפרידה מגרסת הבנזין שלו, שחזרה בדור השני שהושק בדיוק בתאריך הזה, 4 ביולי, בשנת 2007, ובדור הראשון שהושק אי שם ב-1957, גם כן בתאריך הזה. כחלק מהליך ההשקה, בקבוצת סמלת הקימו אולם תצוגה חדש ומושקע ברחוב יגאל אלון בתל אביב.
השקת הפיאט 500e החשמלית בישראל הופכת אותנו למדינה הראשונה מחוץ לאירופה שבה הדגם מושק, מאז נחשף ממש לפני תחילת משבר הקורונה במרץ 2020. זה לא טריוויאלי ברקע הרגולציה המחמירה כלפי היצרניות באירופה, והתמריצים לעבור לרכב חשמלי, בדיוק ההיפך ממה שקורה כאן אצלנו בישראל. תואר נוסף שהיא מקבלת בשלב זה הוא ״החשמלית הזולה בישראל״, כשגרסת הכניסה של רנו זואי יקרה בכ-30,000 ש״ח מזו המקבילה של פיאט 500e.
בפיאט מתגאים בכך שה-500e החשמלית החדשה עשויה בין השאר מחומרים ממוחזרים כמו פלסטיק שנאסף מקרקעית הים, עור טבעוני אקולוגי וצבע חיצוני המבוסס על מים.
מעבר להשקה החגיגית, גולת הכותרת של פיאט 500e החשמלית היא העובדה שמדובר באחת המכוניות הראשונות בישראל בייבוא סדרתי (אם לא הראשון מביניהם), שמציעה Android Auto (וגם Apple CarPlay) בגרסה אלחוטית! בשורה אמיתית לאלו שמאסו בכבלים ואני ביניהם.
פיאט 500e החשמלית תשווק בישראל ב-4 גרסאות שונות, שלוש מתוכן האצ׳בק ואחת בגרסת ״חצי האצ׳בק״ עם חצי דלת שלישית בצד ימין מאחור.
גרסת הכניסה שזכתה לכינוי Action מתחילה ב-99,900 ש״ח ומציעה טווח של 190 ק״מ בין טעינות ומנוע בהספק 95 כ״ס הניזון מסוללה בקיבולת 23.7 קוט״ש שמאיץ אותה מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 9.5 שניות, עד למהירות מקסימלית של 135 קמ״ש. הסוללה יודעת לקבל טעינת DC מהירה בהספק מקסימלי של עד 50 קוט״ש, וזה אומר טעינה של 80% ממנה בתוך כ-26 דקות או כשלוש שעות באמצעות מטען WallBox ביתי בהספק של 11 קילוואט.
היא מאובזרת בתאורת לד יומית (DRL), תאורת לד מאחור, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ״7, מסך מולטימדיה בגודל ״7 עם תמיכה ב-Android Auto ו-Apple CarPlay, משטח טעינה אלחוטי, 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי כלי רכב, דו גלגלי והולכי רגל, בקרת סטייה מנתיב, התרעה מפני עייפות נהג ועוד.
אם תוסיפו 20,000 ש״ח נוספים, תוכלו לשדרג לגרסת ה-Passion שכבר הרבה יותר לגיטימית מבחינת הטווח בין טעינות, כ-320 ק״מ. הסוללה בקיבולת 42 קוט״ש (מנצלת בפועל 37.3 קוט״ש) מזינה מנוע בהספק 118 כ״ס שמקזז חצי שנייה בתאוצה ל-100 קמ״ש ביחס לגרסת הכניסה, עד למהירות מקסימלית של 150 קמ״ש. הגרסה הזאת תומכת בטעינת DC מהירה יותר בהספק של 85 קילוואט שיודעת להטעין מ-10 ל-80% סוללה בתוך 25 דקות בלבד. טעינת AC ביתית ממטען בהספק 11 קילוואט תארך כ-4 שעות.
רשימת האבזור מוסיפה על גרסת Action מסך מולטימדיה גדול יותר בגודל ״10.25, משענת גב מפוצלת 50/50 וחיישני חניה אחוריים שאפשר לצפות שיהיה כסטנדרט בשנת 2021.
רמת הגימור השלישית, Icon, מגיעה בשתי גרסאות: קבריולט ו-3+1. הראשונה תעלה לכם 134,900 ש״ח והשניה 129,900 ש״ח. נתוני המנוע והסוללה זהים לגרסת Passion, אך רשימת האבזור כוללת חישוקי ״16 במקום ״15, חיישני גשם וכניסה והנעה ללא מפתח.
הגרסה הבכירה ביותר, La Prima, תשווק בגרסת קבריולט בלבד עם תג מחיר של 154,900 ש״ח ומציעה מפרט טכני זהה לגרסאות Icon ו-Passion. השדרוגים הדרמטיים באבזור הם חישוקי ״17 במקום ״16, ניטור רכב הנמצא בשטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית השומרת על מרכז הנתיב (שצריכה להגיע כסטנדרט), מניעת סינוור רכב המגיע ממול, הגה בציפוי דו גווני, וגג עם הדפס של לוגו פיאט. הגרסה הזאת היא היחידה שזוכה לציון בטיחות 7 של משרד התחבורה, כשכל האחרות מקבלות ציון 6.
תמונות: יצרן
כתיבת תגובה