
ההשקה של ג׳נסיס G90 בישראל שהתקיימה היום באולם התצוגה של המותג בהרצליה, אמנם היתה ההשקה הרשמית הראשונה של הדגם בישראל, אבל… לא ממש. למעשה, כשמותג ג׳נסיס החל את הפעילות שלו בישראל אי שם בפברואר 2021 מאחורי מסיכות בשל הקורונה, כלמוביל היבואנית הנחיתה כאן דגם בודד של הדור הקודם של ה-G90, עם תקינה אמריקאית, לוח מחוונים במיילים ורדיו שפחות מתחבר לתדרים האי-זוגיים בישראל. לאחר ההשקה, בכלמוביל חיפשו במשך חודשים ארוכים אחר הרוכש שירצה לראות את היהלום הקוריאני אצלו בחניה – ולבסוף זה קרה.
הדגם השני של ה-G90 שגם כן נע בכבישי ישראל עם רישוי 2025, גם כן לא קשור להשקה שהתקיימה היום, שכן מדובר ברכב פרטי שבו נוסע איש עסקים ישראלי.

ועכשיו לסיבה שלשמה התכנסנו: ג׳נסיס G90 בדור הנוכחי והשני שלו נחשף כבר בדצמבר 2021 ופחות משנה לאחר מכן, עבדכם הנאמן פגש אותו בתערוכת הרכב בלוס אנג׳לס 2022, שם הוא זכה בפרס היוקרה Car of the Year מטעם מגזין הרכב האמריקאי הנחשב MotorTrend. והנה, באיחור אופנתי של כמעט 4 שנים הוא סופסוף מגיע גם אלינו, אל קטגוריית מכוניות הסלון היוקרתיות שנמצאת בדעיכה, אך עם מתחרים ראויים כמו מרצדס S-Class, אאודי A8, לקסוס LS ו-BMW סדרה 7.
אין לי מושג איך אומרים ״סליחה״ בגרמנית, אבל זה לא ממש חשוב, כי ג׳נסיס G90 לא ממש בא להתנצל בפני הגרמניות ששולטות בסגמנט הקצה הזה ביד רמה. כמו שאין זמן למילים ארוכות, אין גם זמן לטקסטים ארוכים שיתארו את כמות האבזור והטכנולוגיה, כמו גם העיצוב והביצועים של ה-G90 החדש. לכן, אתמקד בדברים החשובים באמת.
קודם כל הוא נראה מצוין. לוק דונקרוולקה המעצב של ג׳נסיס שעבד בעבר על בנטלי, עשה שוב עבודה מצוינת. ג׳נסיס G90 החדש מושך מבטים ולא משאיר מקום לספק שמי שיושב במושב האחורי מצד ימין, לא צריך ערב התרמה כדי לסגור את החודש.

העיצוב של ג׳נסיס G90 הוא בדיוק מה שמצפים ממכונית שנראית כאילו היא קיבלה תואר אצולה קוריאני. קווים נקיים, פרופורציות של ספינת דגל, ותחושה כללית של “תפנו את הנתיב”. יחידות התאורה עם שני הקווים של ג׳נסיס כבר הפכו לסמל, והגריל העצום בחזית נראה כמו משהו שאפשר לקלוט איתו לוויינים. מאחור הכול סימטרי, מדויק, ומאוד מודע לעצמו, בלי דרמה מיותרת, פשוט יוקרה ששומרת על קור רוח גם כשהיא חונה ליד בניין מס הכנסה.
אגב, הוא עצום בגודלו: 5,275 מ״מ אורך; 1,930 מ״מ רוחב; 1,490 מ״מ גובה ובסיס גלגלים עצום של 3,180 מ״מ. מה שמפתיע זה גודל תא המטען שלו מאחור, עם 368 ליטרים בלבד. לך תבין. עוד נתון מרשים הוא מקדם הגרר הנמוך שלו: 0.27 Cd. ואם בסיס הגלגלים קצת מלחיץ אתכם בתמרוני חניה, אז יש לו היגוי אחורי עד 4 מעלות שממש ממש עוזר.
א-ב-ל, לדעתי ההצגה האמיתית מתרחשת בתוך תא הנוסעים. ואיזו עבודה עשו שם. אין חומר איכותי שלא תמצאו בפנים. הם אפילו עיבדו את ה-Carbon. היה כיף ומרגש לראות כפתורים פיזיים לצד צמד מסכים עבור לוח המחוונים וצג המולטימדיה, ואפילו כפתורים פיזיים לבקרת האקלים. רשימת האבזור ארוכה אמנם לפחות כמו יאו מינג, אך בכל זאת שווה לציין את הלהיטים הגדולים:
מושבי נהג ונוסע מלפנים עם חימום, איוורור, עיסוי ומשהו ו-18 ו-16 אפשרויות שונות לכיוונון, בהתאמה. הכל כמובן עטוף בעור נאפה והמושב הימני מאחור נפתח עד לתנוחה של מחלקת עסקים. נמשיך: בקרת אקלים עם שלושה איזורים, גג פנורמי נפתח, וילונות בשורה השנייה, מתלי אוויר עם כל מיני פיצ׳רים שהופכים גיהוץ הכביש לנוח יותר ו… מערכת שמע אימתנית של Bang & Olufsen עם 23 רמקולים.

ליושבים מאחור יש קונסולה שנפתחת אם מורידים את המושב האמצעי, וממנה ניתן לשלוט על לא מעט תכונות של המכונית, פיצ׳ר שקיים כמובן גם אצל כל המתחרים בקטגוריה. אם תקחו את חבילת ה-Executive Pack תקבלו גם עיסוי בשורת בשני המושבים הקיצוניים מאחור וצמד מסכי מולטימדיה בגודל 14.6 אינץ׳ ליושבים מאחור.
ואם כל זה לא מספיק, אז כלמוביל הביאה גם את גרסת ה-Black Edition שהזכירו לי את צמד המילים הבלתי נשכח ״מאיר תירגע!״, כי היא נראית פשוט מעולה. בגרסה הזאת יש לא מעט אלמנטים, ובכן, מושחרים, כמו גוון הריפוד של המושבים, גלגל ההגה, הדיפונים, החישוקים, הקליפרים ועוד.
יחידת ההינע שדוחפת את כל הטוב הזה קדימה מוכרת לנו מה-G80 קופה שכבר משווקת כאן: טווין טורבו בנזין V6 בנפח 3.5 ליטרים סופרצ׳ארג׳ר חשמלי שאמנם נשמע כמו עמדת טעינה של טסלה, אבל למעשה מדובר ברכיב שמעלה את ההספק של היחידה הזאת ל-410 כ״ס, 56 קג״מ ו-5.2 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 210 קמ״ש. המנוע שודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית המעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים. יאיי.
בטיחות – יש כאן הכל: בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון ושמירה על נתיב הנסיעה, מצלמות היקפיות 360° ואפילו את הפיצ׳ר הכי שווה של HMG: הקרנת השטח המת בוידאו חי (כן זה באמת מצחיק) על גבי לוח המחוונים.
הוא גם זכה בציוני בטיחות מקסימליים מטעם שני הארגונים הנחשבים בארה״ב, ה-IIHS ו-NHTSA. ואם חסר לכם ציון בטיחות של מבחני הריסוק ב-Euro NCAP, אז הוא טרם נבחן שם מהסיבה הפשוטה שהוא מגיע ללא תקינה אירופאית.
לסיכום: אם אני מרצדס S-Class או אאודי A8, אני ישן פחות טוב בלילה.

| גרסה | מחיר |
| ג'נסיס G90 רמת גימור Legendary | 849,900 ש״ח |
| ג'נסיס G90 רמת גימור Executive Pack | 879,900 ש״ח |
| ג'נסיס G90 רמת גימור Black Edition | 899,900 ש״ח |
להורדת המפרט הטכני המלא של ג'נסיס G90 בפורמט PDF לחצו כאן.
תמונות: יצרן
כתיבת תגובה