IM איי אם רכב פרימיום חשמלי
loader image

לובינסקי תייבא לישראל את מותג הפרמיום IM Motors

קריאה

המתח עולה

נכון שכבר איזה יומיים לא נחת כאן מותג סיני חדש…? 😉 אז ממש היום קבוצת לובינסקי מודיעה שתייבא את מותג הרכב IM Motors לישראל, ובכך הפכה לחברה הראשונה מחוץ לסין שתפיץ את רכבי המותג. לסקרנים: משמעות השם IM Motors הוא "Intelligence in Motion". המותג החדש שנולד רק ב-2020, הוא פרי שיתוף פעולה בין ענקית הרכב הסינית SAIC Motors, שדגמיה משווקים בישראל באמצעות לובינסקי, בליליוס ו-UMI, לבין חברת הטכנולוגיה Zhangjiang Hi-Tech, וקבוצת Alibaba, האבא של Ali Express שכולנו מכורים אליו.

IM 5
IM 5

אז מה הבשורה של המותג החדש?

בגדול, ב-IM עשו שימוש רציני ב-AI בכל היבטי התפעול של הרכבים, לרבות מערכות השליטה, הנהיגה האוטונומית ועוד. וגם, ב-IM מבטיחים שבעתיד הקרוב הרכבים ״יצוידו בעתיד הקרוב בטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחומי ההינע החשמלי״. נאלץ להמתין ולראות מה זה עומד.

לצד זה, יש למותג שיתוף פעולה עם ענקית הסוללות ואגירת האנרגיה CATL, במסגרתו פותחו סוללות מצב מוצק במתח 800 וולט, המאפשרות טווח של למעלה מ-700 ק״מ (לא צוין לפי איזה תקן…) וטעינה אולטרה מהירה בהספק של עד 396 קילוואט (טעינה של כ-200 ק"מ ב-5 דקות).

IM 5
IM 5

בטיחות, חומרים, ביצועים

בשורה נוספת של מותג IM היא השילוב בין שלדה קלה מסגסוגת אלומיניום קלה ועמידה לפיתול, המבוקרת באמצעות בקרת VMC (שאם תהיתם, אז זה קיצור של Vehicle Motion Control). יש גם מערכת היגוי אחורית מתקדמת לשיפור השליטה והיציבות ומערכות ייעודיות לנהיגה אוטונומית חלקית, המאפשרות חניה ונסיעה לאחור בלחיצת כפתור.

ואיך אפשר בלי נתוני תאוצה… אז ניסוי שנערך בדגם ה-IM6, הוא ״סקר סקאלה״ב-305 קמ"ש, אם כי בדגמים הסדרתיים המהירות מוגבלת ל-252 קמ"ש. גם זה יותר מדי.

בהשקה הצפויה בישראל במהלך הרבעון השלישי של 2025 ינחתו כאן שני דגמים 100% חשמליים עם תקינה אירופאית מלאה: IM6 – רכב SUV בעיצוב קופה ובמידות של 491 ס״מ אורך, 198.8 ס״מ רוחב, 166.9 ס״מ גובה ובסיס גלגלים מרווח במיוחד של 295 ס״מ.

IM 6
IM 6

הדגם ישווק בישראל עם כמה שילובים של מנועים וסוללות:

  • הנעה אחורית בהספק של 335 כ"ס ו-46 קג"מ בשילוב סוללת LFP בקיבולת 75 קוט"ש וטווח מוערך של למעלה מ-460 ק"מ. 6.4 שניות לוקח לו להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש.
  • הנעה אחורית בהספק של 508 כ"ס ו-51 קג"מ, סוללת NCM בקיבולת 100 קוט"ש, טווח מוערך של למעלה מ-610 ק"מ ו-5.4 שנ׳ מ-0 ל-100 קמ"ש.
  • גרסת הקצה מגיעה עם הנעה כפולה בהספק משולב של 776 כ"ס ו-81.5 קג"מ, הניזונים מסוללת NCM בקיבולת 100 קוט"ש. הטווח עומד על מעל ל-520 ק"מ ולוקח לו 3.48 שנ׳ להאיץ מ-0 ל-100 קמ״ש.

הדגם השני הוא IM5, רכב סדאן יוקרתי עם מידות של 493.1 ס"מ לאורך, 196 ס"מ לרוחב, 174.4 ס"מ לגובה ו-295 ס"מ בסיס גלגלים. מקדם הגרר שלו נמוך במיוחד: 0.226 Cd.

גם כאן יש שלושה שילובים שונים של יחידות הינע:

  • הנעה אחורית עם סוללת LFP בקיבולת 75 קוט"ש וטווח מוערך של למעלה מ-490 ק"מ. 290 הסוסים מזמינים אותו מ-0 ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות.
  • הנעה אחורית עם סוללת NCM בקיבולת 100 קוט"ש וטווח מוערך של למעלה מ-700 ק"מ, 402 כ"ס ו-5 שניות.
  • נתוני ההספק של גרסת הקצה כאן זהים ל-IM6 עם 776 כ"ס, סוללת NCM בקיבולת 100 קוט"ש ו-2.9 שניות.

    כל נתוני הטווח הם לפי תקן WLTP.

אגב, כפי שניתן לראות בתמונות, אתם לא היחידים שרואים כאן דימיון בעיצוב החיצוני לדגמי NIO שכבר משווקים בישראל, אבל בכל מה שקשור לתא הנוסעים – החבר׳ה שם נתנו לדימיון להשתולל ובהחלט יש למה לחכות.

IM 6
IM 6

וולקאם טו יזראל 🇮🇱

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו