סופסוף יגשים את הפוטנציאל: KGM טורס היברידי - בקרוב בישראל
loader image

סופסוף יגשים את הפוטנציאל: KGM טורס היברידי – בקרוב בישראל

קריאה
🇮🇱 חדשות רכב > KGM טורס בדרך לישראל גם בגרסה היברידית

שווה מתמיד

KGM טורס הוא סיפור קלאסי של פוטנציאל בלתי ממומש: הוא נראה טוב, מעוצב היטב, מאובזר בנדיבות וגם תג המחיר שלו לא אמור היה להפריע לו להפוך למתחרה לגיטימי בקטגוריית ה-SUV המשפחתיים (C-SUV), לצד להיטי מכירות כמו יונדאי טוסון, קיה ספורטאז׳, צ׳רי טיגו 7 והכוכב החדש של הקטגוריה ושל טבלת המכירות הכללית – ג׳אקו 7.

ואם עד עכשיו היה לו ״תירוץ״ בדמות היעדר הנעה היברידית, אז לאחר מתיחת הפנים שקיבל לאחרונה, בה הוא יישר קו לחלוטין מול המתחרות בכל הקשור לאבזור ולטכנולוגיה – עכשיו גם הפער המשמעותי הזה נעלם והוא שווה מולם לחלוטין.

KGM טורס היברידי
KGM טורס היברידי

במהלך השבועות הקרובים צפויה חברת טלקאר, יבואנית קיה, Seres ו-KGM, להשיק כאן סוף-סוף את הטורס ההיברידי – עם לא מעט ציפיות. לצד ההאטה במגמה של מעבר לרכבים בעלי הנעה 100% חשמלית, דווקא הקטגוריה של ה-SUV המשפחתיים עושה סוג של קאמבק, ושם הוא יכול, כאמור, לתת פייט רציני.

אין צורך להרחיב יותר מדי על העיצוב החיצוני של הטורס, שקיבל הרבה מאוד השראה מדגמי ה-SUV של Jeep – למעט הרנגלר. כבר בחזית מיד קופצת לראש ההשראה הזאת, והיא נמשכת במקומות נוספים כמו האלמנטים העיצוביים במראות הצד, יחידות התאורה ודלת תא המטען, שבמבט ראשון נראית כאילו יש עליה גלגל חלופי – אבל במבט שני מבינים שבעצם לא.

KGM טורס היברידי
KGM טורס היברידי

מבחינת מידות, הוא גדול יותר ממתחרים כמו הספורטאז׳ והטוסון:
אורך – 4,705 מ״מ; רוחב – 1,890 מ״מ; גובה – 1,720 מ״מ; בסיס גלגלים – 2,680 מ״מ.
גם נפח תא המטען שלו נדיב ועומד על 599 ליטר, או 1,662 ליטר כששורת המושבים השנייה מקופלת. איך אומרים "דוז פואה" בקוריאנית?

בגרסה החדשה שכבר משווקת כאן, תא הנוסעים השתדרג עם לוח מחוונים וצג מולטימדיה חדשים ודיגיטליים בגודל 12.3 אינץ׳, ידית הילוכים Shift-by-Wire ועוד. כבר מיותר לציין שב-2025 יש תמיכה ב-Apple CarPlay / Android Auto, נכון?

KGM טורס היברידי
KGM טורס היברידי

אבל כאמור, הבשורה הגדולה היא אותה יחידת הנעה היברידית חדשה ש-KGM פיתחה בשיתוף BYD. היחידה הזאת משלבת בין מנוע טורבו בנזין ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, שמפיק 150 כ״ס, לבין מנוע חשמלי שמוציא 177 סוסים. ההספק המשולב של הצמד הזה יחד עומד על 204 כ״ס, והוא שודך לתיבת שישה הילוכים e-CVT, שמעבירה את הכוח לגלגלים הקדמיים בלבד ומזניקה את הטורס ההיברידי בתוך כ-9 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש.
אגב, במבחן שנערך בתנאי דרך שונים בחו״ל הוא השיג נתון צריכת דלק די מרשים של 18 ק״מ לליטר. מעניין יהיה לראות את התוצאה במבחנים בארץ…

מה לגבי בטיחות? כאן הוא פחות היה צריך לצמצם פערים, כי גם בגרסאות הבנזין שכבר משווקות אצלנו היה לו את כל מה שצריך. אבזור הבטיחות בטורס ההיברידי החדש יכלול, בין השאר, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על רכב הנמצא בשטח המת, שמירה על מרכז הנתיב, התרעה מפני פתיחת דלת במקרה של סכנה, וכמובן – שמונה כריות אוויר, כולל אחת בין הנהג לנוסע מלפנים.

KGM טורס היברידי
KGM טורס היברידי

לסיכום: רגע לפני ההשקה בארץ נראה של-KGM טורס ההיברידי באמת ״נגמרו התירוצים״. הוא אמנם נכנס לקטגוריה קשוחה עם מתחרים פופולריים, אבל צמצם את כל הפערים, נראה מעולה, ויש לו את כל הנתונים לתת להם פייט ולהיכנס אל ליבם וארנקם של נהגות ונהגי ישראל.

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *