אם לפני כמה שנים מישהו היה אומר לכם שהרכב הכי יפה שיושק ב-2025 בישראל יהיה של מותג MG, הייתם חושבים, כמוני, שהוא השתגע. אבל במציאות הלא נורמלית שבה אנחנו חיים, גם זה קרה היום בישראל, ומעבר לעובדה שה-MG סייברסטר שהושק היום בארץ הוא הדבר הכי יפה שהושק כאן כבר הרבה מאוד זמן, הוא גם פותח קטגוריה משל עצמו והופך למעשה לרודסטר החשמלי הראשון אי פעם בישראל, וגם היחיד. לפחות עד שטסלה רודסטר תגיע לכאן מתישהו ותצטרף אליו.
על יצירת המופת החדשה של MG, מותג עם מסורת ארוכת שנים של דגמי רודסטר מעוררי תיאבון, אמון קארל גות׳הם והצוות שלו במרכז העיצוב של MG בלונדון. כאן בקישור יש ראיון איתו, במקרה שאתם גיקים של עיצוב רכב כמוני. התמונות הראשונות שלו כדגם קונספט, שפורסמו לראשונה אי שם במרץ 2021, זכו להרבה מאוד עניין ואפשר להבין למה. ארבע שנים וחודשיים לאחר מכן, הוא נחת בישראל והצליח להפיל עוד הרבה מאוד לסתות של משתתפי ההשקה שנערכה באולם התצוגה הראשי של MG במתחם שורק.
MG סייברסטר החדש והראשון אי פעם יושק בישראל כמו בעולם בשתי גרסאות: הנעה אחורית והנעה כפולה. ספוילר: לפי המספרים על הנייר, האחורית מספיק בהחלט. המידות שלו: 4,535 מ״מ אורך, 1,913 מ״מ רוחב, 1,329 מ״מ גובה ובסיס גלגלים של 2,691 ס״מ, מה שאומר שהוא מאוד מרווח בפנים. בתא המטען הקטן מאחור יש 249 ליטרים ואפשר להכניס בו טרולי קטן ועוד תיק, כל עוד גם הוא עונה על ההגדרה של ״קטן״.
לא צריך להרחיב יותר מדי על העיצוב של הסייברסטר, כי אפשר פשוט לסכם אותו במילה אחת: וואו. תא הנוסעים הדו-מושבי הוא כל מה שהורגלתם למצוא במכונית רודסטר: ישיבה נמוכה מאוד, מינימום אבזור אבל עדיין, איכשהו הם הצליחו לדחוס לתוכו לא פחות מארבעה מסכים. ואם העיצוב המוחצן וההורס שלו לא הספיק, אז יש גם את דלתות המספריים שלו, עם שלל אפשרויות לפתיחה וסגירה חשמלית, כולל חיישנים המונעים פתיחה במקרה של סכנה. יש גם חישוקי 19 או 20 אינץ׳, תלוי בגרסה, וכמובן גג מבד שלוקח לו 10 שניות להיפתח או להיסגר, במהירות של עד 50 קמ״ש. עוד שווה לציין: מערכת שמע של Bose עם שמונה רמקולים, כניסה והנעה ללא מפתח, מצלמות היקפיות 360°, אפליקציה לשליטה מרחוק ועוד.
עם כל הכבוד לעיצוב, ה-MG סייברסטר הוא קודם כל רודסטר ספורטיבי, אז בואו נגיע למה שחשוב באמת: ביצועים. בגרסת ההנעה האחורית המנוע מפיק 340 כ״ס ו-48.4 קג״מ המספיקים כדי להזניק אותו בתוך 5 שניות עגולות מ-0 ל-100 קמ״ש, עד ל-195 קמ״ש (מוגבל אלקטרונית). גרסת ההנעה הכפולה מוסיפה מנוע בסרן מלפנים ומשפרת את ההספק הכולל ל-510 כ״ס ומומנט של 73.9 קג״מ. 3.2 שניות לוקח לגרסת הקצה הזאת להאיץ מעמידה ל-100 קמ״ש, כשכאן המהירות המירבית מוגבלת ל-200 קמ״ש.
עוד דברים ש-Petrol Heads ישמחו לדעת: יש לו חלוקת משקל 50:50 וכיול המתלים נעשה ע״י צוות עם ניסיון בפורמולה 1. אמנם הוא חתיך ויפה אבל כל השרירים הללו מגיעים עם מחיר של משקל, 1,885 ק״ג בגרסת ההנעה האחורית ו-1,985 ק״ג בכפולה. אז כדי לוודא שהוא גם עוצר כמו שצריך, הותקנו בלמי Brembo עם דיסק מאוורר מלפנים ומאחור, צמיגים של פירלי עם אחיזה ״מוגברת״ וכל זה כמובן לצד שלל מערכת בטיחות אקטיביות. בישראל הוא קיבל ציון בטיחות 0 בגלל שיש לו ארבע כריות אוויר בלבד, וכל נתון בסעיף הזה שהוא נמוך משש כריות אוויר – אוטומטית ״מעניק״ לרכב ציון 0. גם ב-Euro NCAP הוא טרם נבחן, אך הפלטפורמה המשותפת לו ול-MG4 החשמלי זכתה לחמישה כוכבי בטיחות.
כל הכוח הזה צריך כמובן סוללה מתאימה וב-MG התקינו ברצפת הסייברסטר סוללת ליתיום יון בקיבולת 77 קוט״ש שתומכת בטעינת AC בהספק של 11 קילוואט או טעינת DC מהירה בהספק של עד 144 קילוואט. הטווח של גרסת ההנעה האחורית והכפולה עומד על 443 ק״מ ו-507 ק״מ, בהתאמה, לפי תקן WLTP. ואם אתם בונים על דייט רומנטי, אז הסוללה תומכת ב-V2L המאפשר להפעיל מכשירי חשמל באמצעות האנרגיה שנמצאת בסוללה.
עד כמה שניסיתי למצוא פגמים בחתיך הסיני החדש – לא ממש הצלחתי. כנראה שצריך לחכות לנסיעת המבחן. מודה שעברה לי המחשבה בראש שיהיה לי אחד כזה בחניה. נראה. ומה לגבי המתחרים שלו? כאלה ישירים אין ממש, וכדי למצוא את המתחרה הראשון צריך להוסיף כמעט 100,000 ש״ח, אז מגיעים ל-BMW Z4 האייקוני ששימש את 007 כבר בשנות ה-90.
איזה כיף שסופסוף הוא כאן.
להורדת המפרט הטכני של MG סייברסטר בפורמט PDF לחצו כאן
תמונות: רונן טופלברג
כתיבת תגובה