ביום שבו קבוצת לובינסקי מציינת 100 שנים למותג MG באירוע בשיתוף ״מועדון החמש״, היא משיקה גם את אחד הדגמים המשמעותיים שלה בקטגוריית B-SUV לשנה הקרובה, MG ZS Hybrid פלוס. שווה להזכיר שבאופן קצת מפתיע, מדובר בדגם שצבר פופולריות דווקא בזכות הגרסה ה-100% חשמלית שלו, שהחזיק במשך תקופה לא קצרה בתואר ״הרכב החשמלי הנמכר בישראל״. כעת, למרות שמדובר בדגם חדש לחלוטין, הוא למעשה עושה את ״הדרך ההפוכה״ והופך מחשמלי להיברידי.
נתחיל מהעיצוב, שמצד אחד הוא די סטנדרטי ומיישר קו עם שפת העיצוב החדשה של המותג שכבר פגשנו בדגמים החשמליים כמו ה-Marvel R וה-MG3 Hybrid פלוס שהושקה כאן לאחרונה, אך עדיין לא מותיר מקום לספק שמדובר באבולוציה של הדור הקודם שנמכר כאן היטב.
לצד העיצוב העדכני, ה-MG ZS ההיברידי החדש גם התארך ב-10.7 ס״מ ואורכו עומד כעת על 443 ס״מ. בסיס הגלגלים צמח אף הוא ב-2.5 ס״מ וכרגע הוא עומד על 260.6 ס״מ. שאר המידות: 181.8 ס״מ רוחב, 163.5 ס״מ, 1,420 ק״ג כשהוא על המשקל ו-443 ליטרים בתא המטען (1,457 ליטרים כששורת המושבים מאחור מקופלת).
החידוש הגדול ב-MG ZS הוא מערכת ההינע ההיברידית החדשה שלו, שזהה לזו ב-MG3 ההיברידית החדשה. בשונה מיחידת הינע היברידית רגילה, כאן למנוע הבנזין יש תפקיד כפול: הוא גם מעביר כוח לגלגלים הקדמיים וגם פועל כגנרטור לטעינת הסוללה (גם ללא הנעה של הגלגלים).
איך זה עובד? כשהוא נדרש להניע את גלגלי המכונית, הוא מתפקד כמו כל מנוע בנזין לצד המנוע החשמלי, ומעביר 102 כ״ס (ב-6,000 סל״ד ומומנט של 13 קג״מ ב-4,500 סל״ד) לגלגלים הקדמיים באמצעות התיבה האוטומטית אליה הוא שודך, שלה שלושה הילוכים.
כשהוא נדרש להטעין את הסוללה בקיבולת 1.83 קוט״ש (350 וולט), הוא מתפקד כגנרטור המפיק 61.2 כ״ס וע״י כך מאפשר למעשה ל-MG3 ההיברידית לנסוע על חשמל כברירת מחדל, כשמנוע הבנזין נכנס לפעולה כשנדרש עוד כוח.
המנוע החשמלי שאחראי כאמור על ההנעה רוב הזמן, מפיק 136 כ״ס ו-25.5 קג״מ. ההספק המשולב של כל הטוב הזה עומד על נתון מרשים של 194 כ״ס ותאוצה שאורכת כ-8.7 שנ׳ מ-0 ל-100 קמ״ש.
תא הנוסעים ב-MG ZS ההיברידי עוצב מחדש לחלוטין על הנייר הוא אמור להיות מרווח יותר בזכות הצמיחה של 2.5 ס״מ בבסיס הגלגלים. החומרים די סטנדרטיים עם לא מעט שימוש בפלסטיק בגוונים שונים שיוצרים חלל די מעניין. וכן, אני יודע שיצא לי בטעות משפטים שבדרך כלל קוראים בקטלוגים. קורה.
האבזור הסטנדרטי נדיב וכולל בין השאר אפליקציה לשליטה מרחוק, כניסה והנעה ללא מפתח, צג מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ׳ עם תמיכה ב-Android Auto ו-Apple CarPlay, שלושה שקעי USB, מושב נהג מתכוונן חשמלית, חימום במושבים הקדמיים וכמובן חימום להגה שאף אחד לא צריך במזג האוויר הישראלי 😉 (פשוט תחנו 10 דקות בשמש). כאופציה ניתן לקבל גג פנורמי נפתח בתוספת תשלום.
נכון לכתיבת שורות אלה, ה-MG ZS החדש טרם נבחן ב-Euro NCAP וזכה לציון בטיחות 6 של משרד התחבורה. לצד 6 כריות אוויר, הוא מגיע עם כל מערכות הבטיחות האקטיביות כסטנדרט (בלימת חירום, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית), כמו גם התרעה מפני עייפות, זיהוי תמרורים, מניעת סינוור רכב חולף, התרעה מפני רכב הנמצא בשטח המת ועוד.
MG ZS ההיברידי נוחת בישראל הישר אל קטגוריית B-SUV הפופולרית וכבר במסיבת העיתונאים נראה שהיבואן לובינסקי סימן את ניסאן ג׳וק וטויוטה יאריס קרוס כמתחריו העיקריים. לרשימה הזאת הייתי מוסיף גם את אופל מוקה ופיג׳ו 2008 שנמצאים באולמות התצוגה הסמוכים אליו, כמו גם את סקודה קאמיק ורנו קפצ׳ור שעל הנייר בסיס הגלגלים שלהם גדול יותר.
היתרון של ה-MG ZS ההיברידי, לפחות בשלב זה, הוא העובדה שהוא מגיע ברמת גימור אחת ומאובזרת היטב, כמו גם העובדה שהדורות הקודמים שלו נמכרו כאן היטב בגרסאות הבנזין והחשמל.
המחיר, 155,888 ש״ח, מכניס אותו ראש בראש מול היאריס קרוס שעולה 153,900 ש״ח, אבל חשוב לזכור שעל הנייר ה-MG ZS מציע הרבה יותר כוח: 194 כ״ס לעומת 92 כ״ס (בגרסה ההיברידית). גם התחרות מול ניסאן ג׳וק החדש תהיה לא פשוטה לאור תג המחיר של היפני שמתחיל ב-144,990 ש״ח.
MG ZS ההיברידי החדש ישווק עם אחריות מלאה ל-7 שנים או 150,000 ק"מ לרכב וכן 8 שנים או 150,000
ק"מ על הסוללה, המוקדם מבניהם. מרווח טיפולים: 15,000 ק"מ או
שנה, המוקדם מבניהם.
להורדת המפרט הטכני המלא בפורמט PDF לחצו כאן
תמונות: רונן טופלברג
כתיבת תגובה