MG3
loader image

סופר מיני היברידית חדשה עם הרבה סוסים: תכירו את MG3

קריאה

התחזקה

קבוצת לובינסקי משיקה בישראל את הסופר מיני ההיברידית החדשה עם השם המפוצץ MG3 הייבריד פלוס, מתחרה ישירה בעיקר לטויוטה יאריס ומאזדה 2. אז מה מסמן הפלוס? בגדול מדובר במערכת ההנעה ההיברידית החדשה של MG, שקצת שונה ממה שהכרנו עד היום ברכבים היברידיים.

תהיו איתי רגע: בניגוד לרכב היברידי רגיל שבו המנוע החשמלי ״עוזר״ למנוע הבעירה הפנימית, כאן מנוע הבנזין מתפקד למעשה ככזה המשודך לתיבת שלושה הילוכים אוטומטית המורידה את הכוח לגלגלים הקדמיים (102 כ״ס ו-13 קג״מ) ובמקביל פועל כגנרטור ומטעין את הסוללה המניעה את מנוע החשמל. כן כן, הוא חלומה של כל אישה ויודע לבצע שתי פעולות במקביל.

MG3 היברידית
MG3 היברידית

אתם עדיין איתי? יופי. אותו גנרטור שמונע ע״י מנוע הבנזין, מפיק 61.2 כ״ס לצורך הטענת הסוללה בקיבלות 1.83 קוט״ש (מתח של 350 וולט, מה שאומר שאפשר להטעין אותה די במהירות) ומאפשר ל-MG3 פלוס ההיברידית, נסיעה ושיוט על טהרת החשמל בלבד. המנוע החשמלי, שמוזן מאותה סוללה, מפיק 136 כ״ס ו-25.5 קג״מ שעוברים גם כן אל הגלגלים הקדמיים.

כך למעשה, ה-MG3 פלוס נוסעת רוב הזמן על טהרת החשמל ומשתמשת במנוע הבנזין להנעת הגלגלים כשתצטרכו כוח זמין. השילוב של כל הנתונים הללו מסתכם בלא פחות מ-194 כ״ס (סופר מיני, כן?) שמאיצים את ה-MG3 הייבריד פלוס מ-0 ל-100 קמ״ש בתוך 8 שניות, עד למהירות מקסימלית של 170 קמ״ש (מוגבלת אלקטרונית כמובן). ואם כל זה לא הספיק לכם, אז יש גם בורר מצבי נהיגה המאפשר בחירה בין חסכוני, רגיל וספורטיבי.

MG3 היברידית
MG3 היברידית

נתון צריכת הדלק לפי היצרן נשמע דמיוני לחלוטין: 4.4 ליטרים ל-100 ק״מ, אבל חשוב לזכור שאת רוב הנסיעה, הרכב יודע ומשתדל לבצע על טהרת החשמל.

זהו, עד כאן החלק הטכני, קחו רגע אוויר וממשיכים.

ה-MG3 הייבריד פלוס נראית כמו תוצאה של סטוץ לילי בין מאזדה 2 ויונדאי i20. וזאת מחמאה, כן? היא תוכננה בסטודיו לעיצוב של MG בשנגחאי, שבתיק העבודות שלו ניתן למצוא גם את הסייברסטר, הרודסטר החשמלית של המותג. אגב, אם כבר מדברים על MG ועיצוב, אז שווה לציין שבאפריל האחרון הצטרף לחברה כמעצב ראשי יוזף קבאן האיש שחתום בין השאר על הבוגאטי ויירון וה-ID.Buzz. לעצב הוא יודע.

המידות של ה-MG3 הייבריד פלוס: 4,113 מ״מ אורך, 1,797 מ״מ רוחב, 1,502 מ״מ גובה ובסיס גלגלים אופייני לקטגוריה: 2,570 מ״מ. בתא המטען יש 293 ליטרים ואם תקפלו את המשענות של שורת המושבים השנייה, תקבלו 690 ליטרים נוספים.

MG3 היברידית
MG3 היברידית

בתא הנוסעים תמצאו מעבר מראה נקי ומינימליסטי גם הגה קטום; צג מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ׳ דובר עברית ותומך כמובן באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי; צג נוסף בגודל 7 אינץ׳ עבור לוח המחוונים; משטח טעינה אלחוטי; בלם יד חשמלי; שקעי USB לטעינה ועוד. 

האבזור הסטנדרטי כולל גם כניסה והנעה ללא מפתח; מצלמת רוורס; חיישני חניה מאחור; קיפול מראות צד חשמלי. בגרסת Luxury תקבלו גם תאורת לד מלפנים; שמשות כהות מאחור; מצלמות 360 היקפיות; חימום להגה ולמושבים הקדמיים; מושבי עור מלאכותי ועוד. 

ה-MG3 הייבריד פלוס מגיעה גם עם אפליקציה ובה מידע על מיקום הרכב, אפשרות להפעיל את בקרת האקלים, נעילה ופתיחה מרחוק, כמות הדלק ברכב ועוד.

בסעיף הבטיחות יש את רוב המערכות כסטנדרט, כמו בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ותיקון סטיה מנתיב הנסיעה. יש גם זיהוי תמרורים, התרעה מפני עייפות הנהג ומניעת סינוור רכב המגיע ממול. הגרסה הבכירה יותר, Luxury, מוסיפה התרעה מפני רכב הנמצא בשטח המת והתרעה מפני תנועה חוצה בנסיעה לאחור. אגב, הוא טרם נבחן ב-Euro Ncap וקיבל ציון בטיחות 5 ו-6 לגרסאות ה-Comfort וה-Luxury בהתאמה.

MG3 היברידית
MG3 היברידית

מה עם האחריות? מלאה לתקופה של 7 שנים או 150,000 ק״מ ו-8 שנים או 150,000 ק״מ על הסוללה. המוקדם מביניהם כמובן. במרכזי השירות של MG תיאלצו לבקר בכל 15,000 ק״מ או שנה, גם כאן, כמובן, המוקדם מביניהם.

את המפרט המלא של MG3 ההיברידית בפורמט PDF ניתן להוריד כאן בקישור

רמת גימורמחיר
MG3 הייבריד פלוס Comfort126,888 ש״ח
MG3 הייבריד פלוס Luxury127,888 ש״ח

תמונות: רונן טופלברג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו