אחרי שהפכה לאחת מחלוצות הרכב החשמלי בישראל ואף החזיקה בארון את תואר ״הרכב החשמלי הנמכר בישראל״ עם MG ZS EV, קבוצת לובינסקי השיקה סופסוף בישראל את MG4, הדגם החשוב ביותר בהיצע שלה, עם ציפיות גבוהות לאוויר פסגות בטבלת המכירות וסכנה מוחשית להגמוניה של BYD ו-Geely, שהפכו ללהיט בקרב הקהל הישראלי.
בשונה מה-MG ZS EV, ה-MG4 החדש מבוס על פלטפורמת MSP (Modular Scalable Platform) החדשה של SAIC Motors, פלטפורמה חשמלית ייעודית חדשה לרכבי BEV התומכת בהנעה אחורית או כפולה ובסוללות בקיבולת שונה. שיהיה במזל.
אז למה הציפיות הגבוהות כל כך מה-MG4? על הנייר הוא נראה כמו חבילה מושלמת לקהל היעד הישראלי: תמחור אטרקטיבי, עיצוב יפה, תמורה לכסף, הנעה אחורית, טווח פרקטי ריאלי, בטיחות ואבזור. מה עם ״אבל״? אין אבל. בעצם, אולי יש, אבל קטן. עם כל הכבוד לרכש החדש של לובינסקי, מבחינת איכות חומרים והרכבה שפגשתי היום באולם התצוגה, נראה שהמתחרים הישירים מבית Geely ו-BYD מנצחים בקטנה, ממש בפוטו פיניש. מעבר לזה, הוא הולך להסתכל להם בלבן של העיניים ולהתברג גבוה בטבלת המסירות, כי לפחות בשלב זה, לא צפויה לו בעיית מלאי.
במסיבת העיתונאים שנערכה באולם התצוגה של MG בראשל״צ, שהוא גם היחיד של המותג בישראל, צצו כל מיני השוואות של המראה החיצוני מול דגמים אחרים ומוכרים, כמו טויוטה CHR למשל, שאותו הוא מזכיר בחלק האחורי. מעבר לזה, עשו שם עבודה לא רעה בכלל עם חזית אטומה ואווירודינמית במיוחד, מראה נקי וחלק וכאמור, ההשראה מה-CHR מאחור.
המידות של MG4:
אורך | 428.7 ס״מ |
רוחב | 183.6 ס״מ |
גובה | 150.4 ס״מ |
בסיס גלגלים | 270.5 ס״מ |
מרווח גחון | 15 ס״מ |
נפח תא מטען (מושבים מקופלים) | 363 ליטרים* (1,177) |
תא הנוסעים של ה-MG4 גם כן מפתיע לטובה, עם תכנון פרקטי ומרווח לנוסעים מלפנים, אבל יש מצב שבמושב האחורי מבוגרים/גבוהים ירגישו קצת פחות נוח. אישית אהבתי את הקונסולה מלפנים, הנמצאת בין מושב הנהג לנוסע. היא נותנת תחושה של חלל גדול ומרווח, עם שקעי USB, משטח טעינה אלחוטי, מקומות אחסון עם צמד מחזיקי כוסות ובעיקר – אין צורך להתכוף לחלל אחסון לא נגיש שקיים ברכבים חשמליים אחרים. איכות החומרים סבירה פלוס, אך לא מעבר. ממסך המולטימדיה החדש בגודל 10.25 אינץ׳ ניתן לשלוט בכל תכונות הרכב, לרבות בקרת האקלים, פעולה פחות נוחה בזמן נהיגה, אבל לפחות יש כפתורים פיזיים המאפשר לנווט בקלות בין המערכות השונות.
מאחורי ההגה החדש יש לוח מחוונים קטן ופרקטי בגודל 7 אינץ׳, בהתאם לטרנד שפגשנו בלא מעט רכבים חשמליים חדשים. ב-MG4 נעשה שימוש בחומרי בידוד אקוסטי במקומות שונים כמו מתחת למכסה המנוע, תחתית הרכב, בדלתות ובבתי הגלגלים, כדי להפוך את תא הנוסעים לשקט יותר. אה, והחדשות הטובות הן שהוא תומך ב-V2L, המאפשר להשתמש באנרגיה הנמצאת בסוללה כגנרטור להפעלת מכשירי חשמל. יאיי!
בגרסה הבכירה, Luxury, תקבלו מושב נהג מתכוונן חשמלית, ריפוד בד משולב עור, מצלמות 360, פתיחת דלת תא מטען חשמלית (בתוספת תשלום).
אבזור סטנדרטי נוסף ששווה לציין: בלם יד חשמלי, תאורת לד מלפנים ומאחור, 5 מצבי נהיגה, Auto Hold, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים (ללא פתחי אוורור ליושבים מאחור), 2 שקעי USB ואחד נוסף Type-C.
היתרון המשמעותי ביותר של ה-MG4 אל מול Geely Geometry C ו-BYD Atto 3, הוא הפלטפורמה החשמלית הייעודית, המגיעה עם הנעה אחורית (וגם כפולה בהמשך הדרך), בניגוד לקדמית בשתי המתחרות. מעבר לתחושת הנהיגה הספורטיבית, הנעה אחורית ברכב חשמלי היא הרבה יותר ידידותית למשתמש ומונעת סחרור של הצמיגים ביציאה מהמקום, בגלל הכוח הרב שיורד לגלגלים. פלטפורמת ה״סקייטבורד״ מאפשרת גם חלוקת משקל של 50:50 נמוכה במיוחד הודות לסוללה, מה שאמור לתרום עוד יותר לחווייה הספורטיבית, בעיקר בפניות.
המנוע החשמלי המותקן מאחור מפיק 170 כ״ס בגרסת ה-Standard ו-204 כ״ס בגרסאות ה-Comfort וה-Luxury. המומנט זהה בכולן ועומד על 25.4 קג״מ. 7.7 שנ׳ (7.9 בגרסת Standard) לוקח לה לזנק מעמידה ל-100 קמ״ש, עד למהירות מקסימלית, מוגבלת אלקטרונית, של 160 קמ״ש. ניתן לבחור מבין 5 מצבי נהיגה (Sport, Normal,Eco, Snow ומותאם אישית) המשפיעים על תגובת המצערת, הבלימה הרגרנטיבית, רגישות ההגה ועוד.
המנוע בגרסת הכניסה ניזון מסוללה בקיבולת 51 קוט״ש התומכת בטעינת AC בהספק של 6.6 קילוואט בלבד וטעינת DC בהספק של 117 קילוואט. הטווח המוצהר של הדגם הזה, לפי תקן WLTP עומד על 350 ק״מ.
הסוללה הגדולה יותר בקיבולת 64 קוט״ש, תומכת בטעינת AC בהספק של 11 קילואט ו-DC בהספק של עד 135 קילוואט, הותקנה בגרסאות ה-Comfort (טווח מוצהר של 450 ק״מ) וה-Luxury (טווח של 435 ק״מ). היא טעינה בהספק מקסימלי תאפשר להטעין אותה מ-0 ל-80 אחוז בתוך כ-35 דקות בלבד.
ה-MG4 נבחן בשנה שעברה ב-Euro Ncap וזכה לציון של 5 כוכבי בטיחות. משרד התחבורה היה קצת פחות נלהב והעניק ציון 5 בלבד לגרסת ה-Standard וה-Comform וציון 7 לגרסת הקצה, Luxury. בין מערכות הבטיחות המגיעות כסטנדרט בדגמי Standard ו-Comfort: 6 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, בלימת חירום ועוד. גרסת Luxury מוסיפה בין השאר התראה מפני התנגשות מאחור כולל בלימה אוטונומית, התראה מפני רכב הנמצא בשטח המת ועוד.
גרסה | סוללה | טווח* | מחיר |
MG4 רמת גימור Standard | 50 קוט״ש | 350 ק״מ | 144,888 ש״ח |
MG4 רמת גימור Comfort | 64 קוט״ש | 450 ק״מ | 153,888 ש״ח |
MG4 רמת גימור Luxury | 64 קוט״ש | 435 ק״מ | 155,888 ש״ח |
אחריות: 5 שנים או 150,000 ק"מ לרכב, 8 שנים או 150,000 ק"מ לסוללה.
להורדת המפרט הטכני המלא של MG4 לחצו כאן
תמונות: רונן טופלברג
כתיבת תגובה