קבוצת כלמוביל המייבאת לישראל את מותגי יונדאי, מיצובישי, מרצדס, ג׳נסיס וסמארט, משיקה בישראל את יונדאי i20 החדשה בדור הרביעי וזו תשווק אצלנו עם לא פחות מ-6 רמות אבזור שונות: Intense המיועדת בעיקר לשוק הליסינג, Prime, Prime Plus, Prestige, Supreme ו-Supreme Plus. הדור היוצא של היונדאי i20 מסיים את תפקידו בצורה מכובדת למדי, כשבארון הגביעים שלו התואר ״מכונית הסופר מיני הנמכרת בישראל בשנת 2020״ עם 6,764 מסירות (כולל מכרז צה״ל) וסה״כ כ-60,000 יחידות שנמכרו עד היום בארץ.
יונדאי i20 החדשה מציבה רף חדש לחלוטין בכל הקשור לרמת האבזור ומערכות הבטיחות. העיצוב החיצוני של היונדאי i20 נצמד לשפת העיצוב החדשה והמוחצנת של המותג הקוריאני, עם קווים חדים וזורמים, יחידות תאורת LED חדשות, DRLים (תאורת יום), חישוקי ״17 מעוצבים חדשים ועוד. מאחור היא קצת מזכירה את היונדאי טוסון החדש, שגם כן ישווק בישראל במהלך החודש הקרוב. מה שהכי אהבתי בעיצוב החיצוני, זה את הדרך החכמה שבה פתח התדלוק ״מוסווה״ בתוך העיצוב בצד השמאלי מאחור. ביונדאי גם שיפרו את שדה הראיה ביחס לדגם היוצא באמצעות תכנון טוב יותר של קורות A והגדלת שטח השמשה מלפנים. בחלק מהדגמים ניתן לקבל אותה גם בשני גוונים.
בסיס הגלגלים של היונדאי i20 החדשה הוארך ב-10 מ״מ ל-258 ס״מ ובאמצעות תכנון נכון מרווח הרגליים ליושבים מאחור צמח ב-88 מ״מ! היא צמחה ב-5 מ״מ נוספים לאורך של 404 ס״מ, רוחב של 177.5 ס״מ (תוספת של 30 מ״מ) וגובה של 145 ס״מ. תא המטען גדל ב-51 ליטרים ל-352 ו-1,165 ליטרים כששורת המושבים מאחור מקופלת. הלקוחות יוכלו לבחור בין חישוקי ״16 ו-״17 בהתאם לרמות הגימור השונות.
המהפך האמיתי ביונדאי i20 החדשה מתרחש בפנים, עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ״10.25 (ברמת גימור Supreme ו-Supreme Plus) והגה חדש עטוף בעור, שניהם נמצאים גם ביונדאי סונטה וביונדאי סנטה פה. מימין תמצאו את מסך המולטימדיה החדש של בגודל ״8 עם תמיכה ב-Android Auto ו-Apple CarPlay, שני שקעי USB מלפנים ועוד אחד לנוסעים מאחור. כאופציה יש גם שמשות מושחרות מאחור, כניסה והנעה ללא מפתח, קיפול מראות חשמלי ועוד.
למרות שלל רמות הגימור, יונדאי i20 החדשה מגיעה עם מנוע טורבו בנזיןT-GDi שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר מסדרת Smartstream של תאגיד יונדאי-קיה, שמתהדר בשילוש הקדוש: יותר נצילות, יותר יעילות ופחות זיהום, עם מערכת תזמון השסתומים CVVD שפגשנו בדגמים נוספים של הקונצרן. המנוע מפיק 100 כ״ס ומומנט מירבי של 17.5 קג״מ כבר בין 1,500-4,00 סל״ד והוא שודך לתיבת שבעה הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים המעבירה את הכוח לצמד הגלגלים מלפנים. נתון התאוצה מעמידה ל-100 קמ״ש עומד על 10.4 שניות, צריכת הדלק המשולבת על 17 ק״מ לליטר (WLTP) ו-120 גרם של Co2 לק״מ.
יונדאי i20 החדשה מציעה אבזור בטיחות עשיר, כזה שמתחרה אולי רק בטויוטה יאריס החדשה. אבל, המערכות המתקדמות יותר מוצעות רק ברמות האבזור הגבוהות. לדוגמא, גרסת הכניסה Intense מצוידת בחיישני חניה מקוריית, חיישן אורות ו… Mobileye. בגרסת Prime זה כבר מתחיל להיות מעניין, אז מקבלים גם בלימה אוטונומית, התרעה מפני סטייה מנתיב הנסיעה, מניעת סינוור רכב המגיע ממול והתרעה מפני עייפות וחוסר ריכוז מצד הנהג. גרסת Supreme מוסיפה גם מערכת לשמירה אקטיבית במרכז נתיב הנסיעה והגרסה המאובזרת ביותר, ה-Supreme Plus, מוסיפה גם התרעה מפני רכב הנמצא בשטח מת כולל מניעה אקטיבית של התנגשות ברכב המגיע ממול והתרעה + בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור.
גרסה | מחיר |
יונדאי i20 גרסת Intense | 99,900 ש״ח |
יונדאי i20 גרסת Prime | 104,900 ש״ח |
יונדאי i20 גרסת Prime Plus | 106,900 ש״ח |
יונדאי i20 גרסת Prestige | 104,990 ש״ח |
יונדאי i20 גרסת Supreme | 109,990 ש״ח |
יונדאי i20 גרסתSupreme Plus | 113,900 ש״ח |
תמונות: אני ויונדאי
כתיבת תגובה