אחד הדגמים הותיקים ביותר על כבישי ארצנו מקבל היום, סופסוף, גרסה חדשה לחלוטין. ג׳יפ גרנד צ'ירוקי 2022 החדש נחשף עם שלל חידושים ועדכונים מתבקשים מאז הושק הדגם הנוכחי אי שם ב-2011, כשלראשונה בדגם, הוא ישווק גם בגרסת פלאג אין (היברידית נטענת משקע) חשמלית.
ג׳יפ גרנד צ'ירוקי 2022 החדש הוא נצר לשושלת מפוארת, שלמעשה משתייכת ל״דור המייסדים״ של קטגוריית רכבי ה-SUV בעלי יכולות השטח, לצד המתחרה העיקרי שלו, לנד רובר דיסקברי. בג׳יפ יתחילו לקחת הזמנות בצפון אמריקה כבר במהלך הרבעון האחרון של 2021, כשהמסירות צפויות להתחיל ברבעון הראשון של 2022.
ג׳יפ גרנד צ׳ירוקי 2022 החדש ישווק בלא פחות מ-7 רמות גימור שונות, לפחות בארה״ב, החל מגרסת הכניסה Laredo, דרך גרסאות הביניים Altitue ו-Limited, גרסת השטח הספורטיבית Trailhawk, גרסאות Overland, Summit וגרסת הקצה Summit Reserve. אגב, באופן מפתיע, 5 מתוך 7 הגרסאות יהיו זמינות גם בהנעת 4×2, כשה-Trailhawk ו-Summit Reserve זמינות בהנעה כפולה קבועה בלבד.
העיצוב החיצוני של הג׳יפ גרנד צ׳ירוקי 2022 החדש נצמד למסורת של מעצבי ג׳יפ, ולנאמנות הבדואית והמוצדקת שלהם לשפת העיצוב של המותג. הפלטפורמה החדשה שעליה הוא תוכנן, מאפשרת גמישות בגזרת האורך ובסיס הגלגלים, לכן גם הוא זמין בגרסת L עם שבעה מושבים. מידות? 215 ס״מ רוחבו, 491 ס״מ אורכו ובסיס הגלגלים עומד על 296.4 ס״מ (309 ס״מ בגרסת ה-L עם שבעה מושבים).
תיכף נגיע לשלל השדרוגים הטכנולוגיים, אבל נתחיל קודם בבשורה הרצינית ביותר בדור החדש: ג׳יפ גרנד צ'ירוקי 2022 פלאג אין, אותה יחידת הינע שנחשפה בשנה שעברה בג׳יפ רנגלר 4xe המשלבת בין מנוע ה-I-4 של קבוצת סטלנטיס, טורבו בנזין 4 צילינדרים (הזרקה ישירה) בנפח 2.0 ליטרים, ששודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית, לצד שני מנועים חשמליים, כשיחד הם מפיקים 375 כ״ס ומומנט מירבי של 63 קג״מ. מנוע חשמלי נוסף שולב בתיבת ההילוכים ומחליף למעשה את ממיר המומנט. זוג מצמדים אחראים על העברת הכוח מצמד המנועים.
את האלטרנטור המוכר מחליף גנרטור בקירור נוזלי, המחובר ישירות אל גל הזיזים באמצעות חגורה וע״י כך תורם לחסכון בדלק וגם ממלא את הסוללה בקיבולת 17 קוט״ש ובמתח 400 וולט, המותקנת ברצפת הרכב כשמתחתיה מיגון ייעודי.
לפי הנתונים שפורסמו, גרסת הפלאג אין 4xe מסוגלת לגמוע מרחק של כ-40 ק״מ על חשמל בלבד, ונתון צריכת דלק ממוצע של 24 ק״מ לליטר (טווח נסיעה של 708 ק״מ למיכל). נתוני יצרן, כן? בג'יפ טרחו להבהיר שכל הרכיבים החשמליים עמידים כמובן במים, עד לעומק של 61 ס״מ.
בג׳יפ גרנד צ'ירוקי 2022 פלאג אין יש שלושה מצבי נהיגה: היברידי המשלב את שני המנועים ומופעל אוטומטית במקרה של סוללה חלשה, נסיעה על חשמל בלבד ומצב eSave שעושה שימוש במנוע הבנזין, מטעין את הסוללה ושומר את החשמל שבה לשימוש מאוחר יותר, קלאסי כשיורדים מכביש 6 ומתקדמים לכיוון הבית.
המנוע ״החלש״ ביותר, Pentstar V6 המפיק 293 כ״ס ומומנט מירבי של 35 קג״מ, ככל הנראה יהיה זה שנזכה לפגוש בדגמים שיגיעו לארץ, לצד הג׳יפ גרנד צ'ירוקי 2022 פלאג אין. מנוע הבנזין החזק ביותר מפיק 357 כ״ס ממנוע V8 בנפח 5.7 (53 קג״מ).
בג׳יפ מתגאים במערכות ה-Quadra-Trac III, Quadra-Trac II ,Quadra-Trac I שהותקנו בדגמים השונים ומאפשרים למעשה את יכולות השטח הגבוהות המאפיינות את הדגם, לצד מערכת מתלי אוויר חכמה שזכתה לכינוי Quadra-Lift המאפשרת מרווח גחון של עד 28.7 ס״מ.
הגענו לחלק המעניין. אז לאחר כעשור, ג׳יפ גרנד צ'ירוקי 2022 החדש מתעדכן ברשימה ארוכה של תכונות ומיישר קו באיחור רב עם המתחרים שלו בקטגוריית ה-Mid-Size Premium SUV. נכון שאתם אוהבים מסכים? אז אפשר לקבל עד ארבעה כאלה: צמד מסכי ״10.1 עבור לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה, אחד נוסף בגודל ״10 עבור תצוגת הנתונים העילית (Head Up Display) ורביעי אופציונלי עבור הנוסע שליד הנהג, כמו בגרנד וגוניר שהוצג לאחרונה.
צג המולטימדיה בג׳יפ גרנד צ'ירוקי 2022 החדש מגיע עם מערכת ה-Uconnect 5, הגרסה האחרונה של המערכת המוכרת מדגמי FCA, התומכת ב-Android Auto וגם ב-Apple CarPlay אלחוטי. יש גם משטח טעינה אלחוטי, תמיכה בחיבור בלוטות׳ של שני מכשירי טלפון, עדכוני תוכנה OTA (שהלוואי ויהיו זמינים בארץ, אבל הם לא) ועוד. בקצה מערכת המולטימדיה, תוכלו לקבל כאופציה מערכת סאונד של מקינטוש בעוצמה של 950 וואט, עם לא פחות מ-19 רמקולים כולל סאב בגודל 10 אינץ׳ ומגבר עם 17 ערוצים. אישית אני מאוד אוהב את מירוץ החימוש של מותגי הסאונד המובילים בין היצרניות השונות.
לפי התמונות שפורסמו, איכות החומרים גם כן שודרגה, כמו גם תשומת לב לפרטים שלפעמים היתה קצת חסרה בדגם היוצא. את המושבים החדשים מלפנים ניתן לכוונן באמצעות 16 אופציות שונות, כולל תמיכה לגב התחתון, חימום, אוורור ועיסוי, כאופציה כמובן.
לא פחות מ-110 מערכות בטיחות ותכונות הוטמעו בג׳יפ גרנד צ׳ירוקי 2022 החדש על שלל גרסאותיו, ביניהם: בלימה אוטונומית כולל זיהוי דו גלגלי, התרעה מפני תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית עד לעצירה מלאה ותחילת נסיעה, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, סיוע בבלימה, זיהוי רכב הנמצא בשטח המת, ניטור לחץ אוויר בצמיגים ועוד.
כאופציה בתוספת תשלום תוכלו לקבל מערכת לראיית לילה כולל זיהוי הולכי רגל ובעלי חיים, מערכת למניעת התנגשות בכניסה לצומת, מערכת סיוע בחניה ומצלמת 360. כל אלו אגב, צריכים לבוא כסטנדרט ברכב עם תג מחיר של כחצי מיליון ש״ח בשנת 2021. סליחה, 2022.
ג׳יפ גרנד צ׳ירוקי 2022 החדש צפוי להגיע אלינו במחצית הראשונה של 2022.
תמונות: ג׳יפ.
כתיבת תגובה