לאחר שהפילו הרבה לסתות עם השקת ה-M3 וה-M4, ב-BMW לא נחים לרגע ומשיקים את גרסת הקבריולט של סדרה 4. ה-BMW סדרה 4 קבריולט קיבלה את השפה העיצובית החדשה של המותג ונראית כמו סיבוב במרינה בלבוש ספורט אלגנט, עם זוג פנסי LED צרים כסטנדרט.
בראש היצע הדגמים תפגשו את M440i בעלת הנעת ה-xDrive של BMW. מאחורי הגריל העצום (שאישית אני חייב להודות שאני מתחיל להתרגל אליו…) נמצא מנוע בנזין 6 צילינדרים בטור בנפח 3 ליטרים, המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ומפיק 374 כ״ס ומומנט מירבי של כ-50 קג״מ כבר ב-1,900 סל״ד. ייקח לה פחות זמן להגיע מ-0 ל-100 (4.9 שנ׳), מאשר לפתוח או לסגור את הגג. צריכת הדלק עומדת על כ-7 ליטרים ל-100 ק״מ, בין השאר בזכות מערכת תמיכה היברידית 48 וולט (Mild Hybrid) המסייעת ב-11 כ״ס נוספים למנוע הבנזין 6 צילינדרים ולליין מנועי הדיזל שעליהם תקראו בהמשך.
הגג הנפתח החדש (Soft-Top) קל יותר ב-40% מזה שבדגם הקודם ומכיל בתוכו קשתות מיוחדות התורמות ההופכות אותו לקשיח יותר, אך במקביל מאפשרות לו גמישות. ב-BMW טוענים ששיפרו גם את האקוסטיקה ובידוד הרעשים שלו. כאשר תפתחו את הגג מיד לאחר שמרחתם קרם הגנה, תגלו שנפח תא המטען עומד על 300 ליטרים (שיפור של 80 ליטרים מהדגם הנוכחי), ואם תסגרו אותו, אז כבר יעמדו לרשותכם 385 ליטרים. היצרנית ממינכן מבטיחה לא מעט כיף בגזרת האדרנלין, הודות למרכב קשיח יותר שקיבל חיזוק בחצאיות שבצדדים, מרכז כובד נמוך וחלוקת משקל של 50/50.
אם תציצו פנימה מבלי לפתוח את הדלת, כי הרי מדובר בדגם קבריולט, תוכלו להתרשם מתא נוסעים מרשים ויוקרתי. מושבי ספורט מתחממים ומתכווננים חשמלית מקדימה ועוד שניים שלא מתחממים ולא מתכווננים חשמלית מאחור. בקרת אקלים בעלת 3 אזורים כסטנדרט, תאורת אווירה, מערכת שמע פסיכית של הרמן קרדון ושטיח תאורת לד כשאתם משחררים את הנעילה, תצוגה עילית ע״ג השמשה כאופציה ועדכוני תוכנה OTA, גם כן ברשימה. צג המולטימדיה בגודל ״10.25 תומך באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי בצורה א-ל-ח-ו-ט-י-ת.
כל ליין המנועים של BMW סדרה 4 קבריולט שודכו לתיבה אוטומטית 8 הילוכים עם אופציה לתיבה בעלת אופי ספורטיבי יותר, גם כן עם 8 הילוכים. בדגם ה-M440i ובדגם ה-M440d ההנעה היא לכל ארבעת הגלגלים הודות לטכנולוגיית ה-xDrive של BMW.
גרסת 420i מציגה מנוע בנזין ארבעה צילינדרים בנפח 2 ליטרים המפיק 184 כ״ס ומומנט מירבי של כ-30 קג״מ. היא תיקח אתכם מעמידה ל-100 קמ״ש בתוך 8.2 שנ׳, עד למהירות מירבית של 236 קמ״ש. גרסת 430i תוציא מאותו המנוע של ה-420i כ-74 כ״ס נוספים ומומנט מירבי של כ-40 קג״מ כבר ב-1,550 סל״ד. נתון התאוצה מ-0 ל-100 מגלח 2 שנ׳ שלמות בהשוואה ל-420i, עד למהירות מירבית של 250 קמ״ש.
בגזרת מנועי הדיזל, דגם 420d צויד במנוע 4 צילינדרים בנפח שני ליטרים המפיק 190 כ״ס, 40 קג״מ מומנט ו-7.6 שנ׳ מ-0 ל-100. מערכת תמיכה היברידית 48 וולט מוסיפה לו 11 כ״ס נוספים, עד למהירות מקסימלית של 236 קמ״ש. גרסת 430d (זמינה בעולם החל מיולי 2021) קיבלה מנוע 6 צילינדרים בנפח שלושה ליטרים, 286 כ״ס, 66 קג״מ, 5.9 שנ׳ מ-0 ל-100 ומהירות מקסימלית של 250 קמ״ש. גם כאן מערכת התמיכה ההיברידית 48 וולט נכנסת אל מתחת לאלונקה.
גרסת הקצה בהיצע הדיזל, ה-M440d קיבלה כאמור את ה-xDrive שיודעת לשלוח את הכוח לכל ארבעת הגלגלים ותושק רק בעוד כשנה, בנובמבר 2021. למה כדאי לכם לחכות? מנוע שישה צילינדרים בטור מפיק 340 כ״ס, 70 קג״מ של מומנט כבר ב-1,750 סל״ד ונתון התאוצה עומד על 5.1 שנ׳ עד למהירות מקסימלית של 250 קמ״ש. מערכת התמיכה ההיברידית 48 וולט, דופקת שעון גם כאן.
בין שאר האפשרויות תמצאו מתלי M Sport עוד יותר קשיחים המגיעים עם הגה עוד יותר ספורטיבי, מתלי M עם בוכנה הנשלטת אלקטרונית, בלמים של… ניחשתם נכון, M Sport עם קליפרים בצבע אדום או כחול, דיפרנציאל M Sport מיוחד הנשלט אלקטרונית ויודע לנעול את החלק האחורי שלו כדי שתהיה לכם אחיזה טובה יותר, ועוד ועוד. חבילת M Sport תפנק אתכם בחישוקי ״19 קלים וסאונד של מנוע ספורטיבי שיבקע מ… הרמקולים.
מפרט הבטיחות כולל התראה ובלימה מפני התנגשות בחזית, שמירה אקטיבית על הנתיב, זיהוי תמרורי מהירות, חיישני חניה מלפנים ומאחור כסטנדרט. בא לכם עוד קצת פינוקים בתשלום? יש גם תצוגת נתונים לנהג (HUD), מערכת המקליטה בוידאו את הנהיגה שלכם ושומרת את הרגעים הדרמטיים חלילה.
השיווק של ה-BMW סדרה 4 קבריולט יתחיל בעולם ב-2021.
תמונות: BMW.
כתיבת תגובה