צפוף במיינסטרים: כלמוביל השיקה את ג'אקו 7 בישראל
loader image

צפוף במיינסטרים: כלמוביל השיקה את ג'אקו 7 בישראל

קריאה

7 בום

מותג סיני חדש שמושק בישראל הפך להיות לדבר שבשגרה וכזה שלא ממש מייצר דרמה בשוק הרכב. אבל, כשהיבואנית הגדולה בישראל, כלמוביל, השיקה היום את שני המותגים ״התאומים״ Omoda ו-Jeacoo (אומודה וג׳אקו), לא הוסתרו הציפיות הגבוהות וההתלהבות ההדדית, הן מצד היבואנית והן מצד נציג היצרנית הסינית מקונצרן צ׳רי שנכח באירוע.

שני המותגים החדשים מצטרפים למותג צ׳רי שכבר משווק בישראל, ולמען יש גם קשר משפחתי עדיף ואפילו חברה משותפת לשיתוף טכנולוגיות בין שני מותגים ותיקים נוספים המשווקים בישראל: יגואר ולנד רובר. ואם במבט ראשון (או שני) הג׳אקו 7 קצת מזכיר לכם את הריינג׳ רובר איווק, אז אולי יש קשר לעובדה שהמעצבים של אומודה וג'אקו עבדו בעבר בלנד רובר.

ג׳אקו 7
ג׳אקו 7

ואם כבר אני מדבר על שיתוף הפעולה בין השתיים, אז כדאי שתדעו שבמסגרת שיתוף הטכנולוגיות, לנד רובר שיתפה עם צ׳רי את טכנולוגיית ה-Terrain Response שלה, ו״בתמורה״ תקבל גישה לידע ולפלטפורמה החשמלית של צ׳רי, שעליה לנד רובר תחזיר לחיים את דגם ה-Freelander שייצורו הופסק ב-2015, הפעם בגרסה 100% חשמלית.

ג'אקו 7 הוא C-SUV קלאסי שמצטרף אל הסגמנט הקשוח, בו שולטות ביד רמה צמד הקוריאניות, קיה ספורטאז׳ ויונדאי טוסון, לצד דגמים פופולאריים צ׳רי טיגו 7 פרו וטויוטה ראב4. ובעתיד הלא רחוק ג'אקו תכניס לסגמנט גם C-SUV עם הנעה 100% חשמלית ותפגוש שם את הרכב הנמכר בישראל לשנת 2023: BYD Atto 3.

אז דיברנו על הדימיון לדגמי לנד רובר, עם דגש על האיווק, אבל כשנכנסים אל פנים הרכבים מוצאים בדלתות גם צמד ברגים שקיבלו השראה דווקא מהדיפנדר. למרות שהמותגים החדשים מכוונים לקהל אירופאי, כנראה שהאהבה של הסינים לשבכה (גריל) גדולה מלפנים עשתה את שלה, וזה הדבר הראשון שרואים וקשה מאוד להתעלם ממנו בג'אקו 7.

לא ארחיב יותר מדי על העיצוב, כי מדובר כמובן בטעם אישי, אבל לטעמי מדובר ב-SUV עם הרבה נוכחות שמשרה אווירת פרימיום. ואם תהיתם עד כמה מדובר במתחרה ישיר לטוסון, אז קבלו את המידות שלו ואת אלו של הטוסון בסוגריים לצורך ההשוואה: 4,500 מ״מ אורך (4,500 מ״מ), 1,865 מ״מ רוחב (1,865 מ״מ), 1670 מ״מ גובה (1650 מ״מ), מרווח גחון 200 מ״מ (170 מ״מ) ובסיס גלגלים של 2672 מ״מ (2680 מ״מ). וקחו עוד מספר: הוא יודע לנסוע במים בגובה של עד 60 ס״מ.

ג׳אקו 7
ג׳אקו 7

יש מנוע ו… הוא לא חשמלי!

יחידת ההינע של ג'אקו 7 זהה בכל רמות הגימור עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים המפיק 147 כ״ס ומומנט של 28.4 קג״מ. בשתי הגרסאות הראשונה ההנעה היא קדמית ובגרסת ה-Adventure 4×4 היא… ובכן, כפולה. המנוע שודך לתיבת 7 הילוכים עם מצמדים רטובים ונתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ״ש עומד על 10.8 שנ׳ בגרסאות עם ההנעה הקדמית ו-12 שניות ארוכות מדי (עד כדי נצח במונחים של היום) בגרסת ההנעה הכפולה. המהירות המירבית מוגבלת ל-180 קמ״ש.

עיצוב ואבזור

ניכר כי בתא הנוסעים של הג'אקו 7 נעשתה לא מעט עבודה כדי לתת תחושת פרימיום. פה ושם פוגשים חומרים קצת יותר איכותיים ממה שהורגלנו אצל הקוריאניות, אבל בכל הקשור לאיכות ההרכבה – נראה שהג׳אקו 7 מנצח.

בגזרת הטכנולוגיה והאבזור, גם כאן יש, איך לא, צג מולטימדיה בגודל 13.2 אינץ׳ בשתי הגרסאות הראשונות ו-14.8 אינץ׳ בגרסה הבכירה. לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 10.25 אינץ׳ הוא קצת יותר נוח וגדול מהטרנד העכשווי שכיווץ את הרכיב הזה באופן משמעותי (ודי מעצבן יש לומר), ויש כאלה שאפילו בחרו להעלים אותו לחלוטין (שיעול: טסלה).

ג׳אקו 7
ג׳אקו 7

כסטנדרט תקבלו מערכת שמע עם 6 רמקולים, שקעי USB Type C, כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, פתחי מיזוג ליושבים מאחור, מצלמת ״540 מעלות״ הכוללת שיקוף הנעשה מתחת לרכב (טכנולוגיה נוספת שהתקבלה באדיבות לנד רובר), מושבים מתכווננים חשמלית מלפנים ועוד. גרסת הקצה, Adventure 4×4 מוסיפה בין השאר תצוגת נתונים עילית (HUD) ומערכת שמע משודרגת עם 8 רמקולים של Sony (זוכרים את המותג הזה?).

האבזור הבטיחותי זהה כמעט לחלוטין בכל רמות הגימור (אין כרית אוויר לברכי הנהג בגרסת הכניסה Executive) וכולל 8 כריות אוויר, בלימה אוטונומית כולל בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה מפני שכחת ילדים, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה, זיהוי רכב בשטח המת ועוד.

לסיכום

שני המותגים החדשים שמתחילים את דרכם היום בישראל יהיו מרכזיים בהיצע המותגים והדגמים של כלמוביל. די היה לראות את ההשקה המושקעת כדי להבין שהרבה מאוד מאמץ הולך להיות מושקע בהליך ההחדרה, לצד תמחור שבאופן מפתיע הוא לא אגרסיבי מדי כפי שניתן היה לצפות. אחזור כמובן לדווח אחרי שאנהג עליו.

ג׳אקו 7
ג׳אקו 7
גרסההנעהמחיר
ג'אקו 7 Executiveקדמית169,900 ש״ח
ג'אקו 7 Titaniumקדמית178,900 ש״ח
ג'אקו 7 Adventure4×4199,900 ש״ח

המחיר כולל אחריות של 5 שנים או 150,000 ק״מ.

להורדת המפרט הטכני המלא של ג'אקו 7 בפורמט PDF לחצו כאן

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו