לאחר שאחותה הגדולה עם העיצוב המוחצן והמקורי הפכה ללהיט עם למעלה מ-3,000 מכירות, יונדאי איוניק 6 עולה היום על כבישי ישראל עם הרבה טכנולוגיה, טווח ובטיחות, אבל עם שני אתגרים לא פשוטים. הראשון הוא המחיר, שמתחיל ב-213,900, למעלה מ-20 אלף ש״ח יותר מטסלה מודל 3, גם כן מכונית סדאן סופר פופולארית. האתגר השני הוא סגמנט הסדאן שהולך ונעלם לטובת דגמי SUV, כמו אחותה הגדולה, אבל בכלמוביל פחות מוטרדים מהמגמה הזאת ונשענים בעיקר על ההצלחה של האלנטרה והסונטה. ימים יגידו.
כמו אחותה הגדולה, גם יונדאי איוניק 6 מגיעה בעיצוב מאוד שונה ומיוחד, אך הפעם, במקום מראה מרובע הלכו על עיצוב אווירודינמי במיוחד שקיבל השראה ממטוסים, ומכאן גם מקדם הגרר הנמוך 0.21 Cd. כמה זה נמוך ויעיל? בואו נגיד שבפרמטר הזה היא מקדימה רכבים כמו פורשה טייקאן, טסלה מודל 3 ו-Y, ונמצאת מאחורי רכבים כמו טסלה מודל S, מרצדס EQS ולוסיד אייר שיקרות ממנה משמעותית. מה ששלה שלה. אה, והספוילר הכפול מאחור? צריך להתרגל אליו.
המידות של יונדאי איוניק 6:
אורך | 485.5 ס״מ |
רוחב | 188 ס״מ |
גובה | 149.5 ס״מ |
בסיס גלגלים | 295 ס״מ |
מרווח גחון | 15 ס״מ |
נפח תא מטען מאחור | 401 ליטרים |
נפח תא מטען מלפנים | 45* |
פלטפורמת ה-E-GMP של יונדאי-קיה, עליה מבוססת יונדאי איוניק 6 דווקא מוכרת לנו היטב משלושה דגמים שכבר נמכרים בישראל: איוניק 5, ג׳נסיס GV60 וקיה EV6. היא נחשבת לאחת המובילות בעולם בזכות התמיכה במתח של 400 ו-800 וולט, מה שמאפשר לה טעינה במהירות שיא של 350 קילוואט ו-80% סוללה בתוך פחות מ-20 דקות. טעינת AC ביתית תאריך כשמונה שעות בהספק של 11 קילוואט.
מי שעורכת הופעת בכורה בישראל היא דווקא הסוללה הקטנה יותר של הפלטפורמה,אות בקיבולת של 53 קוט״ש ולפי יונדאי היא מאפשרת טווח של 429 ק״מ בין טעינות, לפי תקן WLTP. הסוללה הגדולה יותר בקיבולת 77.4 קוט״ש מאפשרת טווח גדול יותר, 583 או 614 ק״מ, תלוי בגרסה שתבחרו (הנעה אחורית או כפולה).
הגרסאות עם ההנעה האחורית ״יסתפקו״ במנוע המפיק 151 כ״ס (8.8 שנ׳ מ-0 ל-100) עם הסוללה הקטנה ו-238 ו-228 כ״ס עם הסוללה הגדולה יותר (7.4 שנ׳). גרסאות ההנעה הכפולה מפיקות 325 כ״ס ומזנקות בתוך 5.1 שנ׳ מעמידה ל-100 קמ״ש, אבל הן גם הכבדות ביותר ושוקלות 2,020 ק״ג.
חלל הנוסעים של האיוניק 6 יראה לכם מוכר מאוד מזה של אחותה הגדולה, בתוספת גימיק נחמד של תאורת LED משתנה על ההגה, בהתאם למצבים שונים, כמו נהיגה לאחור או פס טעינה כשהרכב מחובר למטען. חובבי הפרטים הקטנים מביניכם, כמוני, יאהבו את זה. ביונדאי מתגאים בשימוש מאסיבי בחומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה, כמו בקבוקי פלסטיק וצמיגים ממוחזרים. מעבר לזה, את הקונסולה הצפה שניתנת להזזה והמאוד מוצלחת של איוניק 5, מחליפה קונסולה ״רגילה״ שניתן למצוא בכל רכב אחד, והאמת שזה קצת מאכזב כי החלל היקר, שנוצל בצורה חכמה מאוד באיוניק 5, למעשה מבוזבז כאן.
יש כאן גם את צמד המסכים שמאפיין את כל הרכבים המבוססים על הפלטפורמה הזאת, בגודל 12.3 אינץ׳, עבור לוח המחוונים והמולטימדיה שתומכת כמובן באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי אלחוטיים, עם מערכת שמע מבית הכוללת 8 רמקולים ברמות הגימור לימיטד. מתחת לשורת המושבים מאחור תמצאו שקע 220 וולט, המאפשר הפעלת מוצרי חשמל בהספק של עד 3.68 קילוואט ותמיכה ב-V2L.
האבזור הסטנדרטי (גרסאות פרימיום ופרסטיג׳) כולל בין השאר משטח טעינה אלחוטי, קיפול מראות חשמלי, Auto Hold ובלם יד חשמלי, ידיות מוכמנות עם פתיחה אוטונומית, תאורת לד מלפנים ומאחור, דלת תא מטען חשמלית, בקרת אקלים מפוצלת, כניסה והנעה ללא מפתח, חימום למושבים הקדמיים ועוד.
גרסת לקשרי עם הנעה אחורית או כפולה מוסיפה תצוגת נתונים עילית, גג נפתח, תאורת מטריקס לד מלפנים, מושבי עור, אוורור במושבים מלפנים וחימום במושבים האחוריים.גרסאות הקצה, לימיטד הנעה אחורית וכפולה, מוסיפות את מערכת השמע של Bose, מושבים קדמיים הניתנים להטייה מלאה, וזיכרונות למושב הנהג. אָמָה מָה, רמת הגימור הזאת מגיעה ללא גג נפתח…
אתחיל בזה שכמו אחותה הגדולה, גם ה-6 זכתה לחמישה כוכבי בטיחות במבחן הריסוק של Euro NCAP וציון בטיחות 8 בכל רמות הגימור מטעם משרד התחבורה.
מצד אחד, מפרט הבטיחות של האיוניק 6 הוא מרשים וארוך, אבל דווקא פיצ׳ר ה-BVM הגאוני, שקיים בדגמים נוספים של יונדאי, קיה וג׳נסיס ומקרין את השטח המת בוידאו חי על לוח המחוונים, נמצא רק ברמות הגימור לקשרי ולימיטד, כמו גם מערך מצלמות 360° שבשנת 2023 צריך להגיע כסטנדרט ברכב שעולה למעלה מ-200,000 ש״ח.
ואם כבר סטנדרט, אז הוא כולל שבע כריות אוויר, בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, מניעת יציאה מהמושב האחורי במקרה של רכב מתקרב העלול לסכן את הנוסעים, ניטור רכב הנמצא בשטח המת ומניעת מעבר נתיב במקרה של סכנת התנגשות, זיהוי תמרורים ועוד.
אז בניגוד לאיוניק 5 שהיתה פורצת דרך כמעט בכל פרמטר, בעיקר העיצוב, יונדאי איוניק 6 מגיעה עם עיצוב פחות מוחצן ווהשתייכות לקטגוריית הסדאן ההולכת ונעלמת. בכלמוביל לא ממש ממהרים להגדיר אותה כמנהלים או משפחתית, בעיקר בגלל בסיס הגלגלים העצום שלה והמרווח הפנימי, שעולה על מתחרות פופולאריות מסגמנט המנהלים, כמו הסופרב, הקאמרי ואחותה מבית יונדאי, הסונטה החדשה. הימור שלי – היא תכבוש לא מעט לבבות, אבל לא תצליח לשחזר את ההצלחה של אחותה הגדולה, שסבלה ועדיין סובלת מבעיות מלאי קשות.
גרסה | הנעה | סוללה | טווח* | מחיר |
יונדאי איוניק 6 פרימיום | אחורית | 53 קוט״ש | 429 ק״מ | 213,900 ש״ח |
יונדאי איוניק 6 פרסטיג׳ | אחורית | 77.4 קוט״ש | 614 ק״מ | 237,900 ש״ח |
יונדאי איוניק 6 לקשרי | אחורית | 77.4 קוט״ש | 614 ק״מ | 258,900 ש״ח |
יונדאי איוניק 6 לימיטד | אחורית | 77.4 קוט״ש | 614 ק״מ | 259,900 ש״ח |
יונדאי איוניק 6 לקשרי | כפולה | 77.4 קוט״ש | 583 ק״מ | 284,900 ש״ח |
יונדאי איוניק 6 לימיטד | כפולה | 77.4 קוט״ש | 583 ק״מ | 285,900 ש״ח |
אחריות: 5 שנים לרכב, 7 שנים לסוללה.
להורדת המפרט הטכני המלא של יונדאי איוניק 6 לחצו כאן
תמונות: יצרן
כתיבת תגובה