סקודה אלרוק
loader image

החשמלית השניה של סקודה: תכירו את סקודה אלרוק

קריאה

רק שניה

בנובמבר 2022 סקודה חשפה בפראג את דגם הקונספט Vision 7S, שהיום הפך רשמית לדגם סדרתי והושק תחת השם סקודה אלרוק, בזמן שאנחנו היינו בעיצומה של דרמת מתקפת הטילים מאיראן.

האלרוק החדש והראשון אי פעם יתחרה בקטגוריית ה-SUV החשמליים הבינוניים וה-C-SUV, למרות שכל הקטע הזה של סגמנטים לפי בסיס גלגלים כבר חלף מהעולם בדגמים חשמליים. מתחרים ישירים? וולוו EX30, סמארט #1, זיקר X, קיה EV3, יונדאי קונה וקיה נירו החשמליות. המחיר? צפוי להיות תחרותי ובאנגליה למשל הוא מתחיל מ-31,500 ליש״ט.

סקודה אלרוק הוא למעשה שני דברים: 1. ״תאום חשמלי״ של הקארוק, אבל רק מבחינת המידות, שבאופן לא מפתיע זהות כמעט לחלוטין מבחינת האורך, אבל בכל הקשור למרווח פנימי, האלרוק החדש משאיר אבק לאחיו הגדול עם 2,766 מ״מ לעומת 2,625 מ״מ, הפרש דרמטי של 141 מ״מ.

2. מדובר למעשה בגרסה מקוצרת (שלדעתי נראית הרבה יותר טוב) של האניאק: 4,488 מ״מ רוחבו של האלרוק לעומת 4,649 מ״מ של האניאק.

הדגם החדש של סקודה מתבסס כמובן על פלטפורמת MEB החשמלית של קונצרן פולקסווגן, שעליה מבוססים לא מעט דגמים שכבר משווקים בישראל כמו אאודי Q4, סקודה אניאק, פולקסווגן ID.4 ועוד.

העיצוב של האלרוק החדש הוא למעשה הראשון בשפה החדשה של סקודה, שזונחת לחלוטין את הגריל הישן והמוכר שראינו עד היום בכל הדגמים, גם כאלה שיצאו ממש לאחרונה. האלרוק הוא הדגם הראשון של המותג שבחזית שלו לא יתנוסס הסמל של סקודה, ובמקומו יש כיתוב, בדיוק כמו בחלק האחורי.

למעשה, מבחוץ ניתן לראות את הסמל של סקודה רק על גבי הגלגלים. והאמת? בחירה מצוינת של המהנדסים, הוא נראה בעיניי פשוט מעולה, ספורטיבי ודינמי. האלרוק גם זכה לנתון מחמיא למקדם הגרר, עם 0.26 Cd. 

בתא הנוסעים של סקודה אלרוק אין ממש חדש. זאת אומרת, יש כי זה דגם חדש לחלוטין, אבל יש בו את כל הדברים שהתרגלנו לראות בדגמים שכבר משווקים בישראל: הרבה מאוד פתרונות אחסון פרגמטיים וחכמים (בקטע מוגזם), כולל דברים גאוניים כמו רשת לאחסון כבל הטעינה בתחתית המגש של תא המטען ועוד תא אחסון נשלף באמצע הרצפה של המושב האחורי. אל דאגה, זה לא דופק לכם את הקטע של ״רצפה שטוחה״ וניתן להסיר אותו בקלות.

״ילדים, הגענו סופסוף ל-Windows XP!״

יש גם צג מולטימדיה בגודל 13 אינץ׳, לוח מחוונים קטן ואפשרות לתצוגה של מציאות רבודה על גבי השמשה, שהלוואי ויהיה זמין בישראל. הבאסה: אין כפתורים פיזיים לבקרת האקלים… ואפרופו אקלים ומזג אוויר, אז כן, יש מטריה בדלת של הנהג. תגידו גם מזל טוב ללורה, העוזרת הקולית של סקודה, שמעכשיו תהיה אפילו חכמה יותר עם תמיכה ב-ChatGPT.

האלרוק הושק עם שלוש גרסאות של סוללות ליתיום יון. בגרסת הכניסה, Elroq 50 הייתם מצפים למצוא סוללה בקיבולת 50 קוט״ש, נכון? אז לא! היא בקיבולת 55 קוט״ש (52 קוט״ש נטו). הגרסה הזאת מגיעה עם מנוע אחורי בהספק של 167 ק״מ, 31 קג״מ מומנט והטווח המוצהר עומד על 370 ק״מ (9 שנ׳ מ-0 ל-100 קמ״ש). הספק טעינת ה-DC המקסימלי: 145 קילוואט. בקיצור, עגלה שאני מקווה שלא תגיע לישראל.

הבא בתור בהיצע הגרסאות הוא Elroq 60 עם סוללה בקיבולת 63 קוט״ש (59 קוט״ש נטו), טווח של 400 ק״מ וההספק המוכר לנו מכמה דגמים של הפלטפורמה שכבר משווקים בישראל: 204 כ״ס ו-31 קג״מ (8.5 שנ׳ מ-0 ל-100 קמ״ש). זה בהחלט מספיק למי שמחפש צריכת חשמל טובה, פחות למי שרוצה גם את הקטע של הביצועים ברכבים החשמליים. כאן אגב, הספק טעינת ה-DC משתדרג כבר ל-165 קילוואט.

מפה זה מתחיל להיות מעניין: שתי הגרסאות הבכירות הן 85 ו-85X. בראשונה הותקנה סוללה בקיבולת 82 קוט״ש (77 קוט״ש נטו) עם תמיכה בטעינה מהירה בהספק של 175 קילוואט. המנוע שעל הציר האחורי מפיק 280 כ״ס ו-55 קג״מ, הטווח המוצהר עומד על 560 ק״מ ולוקח לו 6.6 שנ׳ להאיץ מעמידה ל-100 קמ״ש.

בגרסת הקצה של ה-85x מצטרף מנוע נוסף מלפנים והיא למעשה היחידה בהיצע עם הנעה כפולה והספק כולל של 300 כ״ס, 55 קג״מ ומהירות מירבית של 180 קמ״ש.

האלרוק צפוי להגיע לישראל בתחילת 2025.

להורדת המפרט הטכני המלא של היצרן לחצו כאן.

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו