תאמינו או לא, אבל היום הושק בישראל מותג סיני חשמלי, והוא בכלל משוודיה. פולסטאר, מותג הביצועים של וולוו, עושה את אותה הדרך שעשו בשנים האחרונות קופרה של סיאט, DS של סיטרואן, אבארט של פיאט ועוד… פולסטאר אמנם יצא לדרך עצמאית רק ב-2017, אבל למעשה מדובר במותג די ותיק שהושק אי שם ב-1996 כחטיבת מירוצים/ביצועים, מקבילה ל-AMG של מרצדס.
פולסטאר יציע דגמים חשמליים בלבד, למרות שהדגם הראשון שהציג, פולסטאר 1 שלא ישווק בישראל, היה דווקא רכב פלאג-אין שנראה מעולה ויוצר בכמות מוגבלת של 1,500 יחידות בלבד.
מי שכן עושה הופעת בכורה הוא הפולסטאר 2, שהגיע לכאן במטרה אחת ברורה: לסכן את ההגמוניה של טסלה מודל 3 ו-Y, ועל הדרך לתת פייט בסגמנט היוקרה החשמלית לדגמים כמו BMW i4, ג׳נסיס GV60, אאודי Q4, מרצדס EQA וגם, אולי קצת, לוולוו XC40 P8 איתה הוא חולק את פלטפורמת CMA של קונצרן וולוו ג׳ילי אליה הוא משתייך.
העיצוב החיצוני של פולסטאר 2 נראה כמו אבולוציה מוצלחת של וולוו S60. מראה הקופה תורם למראה הספורטיבי שלו ובהחלט עושה את העבודה. מסיבוב קצר שעשה לי טל אבן, הוא לא רק נראה ספורטיבי ובהחלט מספק את הסחורה. אבל תיכף נדבר על יחידות ההינע, קודם כל מידות: 460.6 ס״מ אורך, 198.5 ס״מ רוחב, 147.9 ס״מ גובה ובסיס גלגלים באורך 273.5 ס״מ (לעומת 287.5 ס״מ בטסלה מודל 3).
תא המטען הוא קטן יחסית, 405 ליטרים בלבד, אבל בתא המטען מלפנים, הידוע בכינויו "Frunk", תקבלו 35 ליטרים נוספים, קלאסי כמובן לאחסון כבלי הטעינה. אגב, באופן מפתיע, תמצאו בפולסטאר 2 תעלת הינע לא קטנה, רק שהפעם היא משמשת לאחסון סוללות.
פולסטאר 2 ישווק בישראל ב-4 רמות גימור שונות, שני סוגי סוללות והנעה קדמית (לא ברור לי הקטע הזה…) או כפולה.
גרסת הכניסה, Standard Range תשווק עם סוללה בקיבולת 69 קוט״ש ומנוע המפיק 231 כ״ס ו-33 קג״מ. 7.4 שניות לוקח לו להאיץ מ-0 ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 160 קמ״ש. לפי תקן WLTP, הטווח עומד על 471 ק״מ, מה שאומר שבפועל תקבלו קצת פחות מ-400 בשימוש יומיומי רגיל.
הבאה בתור היא גרסת Long Range Single Motor שכשמה כן היא, בדיוק אותו דבר כמו ה-Standard Range, רק עם סוללה בקיבולת 78 קוט״ש שרלוונטית גם לשתי רמות הגימור שמעליה וטווח WLTP של 540 ק״מ בין טעינות. המנוע ונתוני הביצועים זהים לגרסה הקודמת.
פולסטאר 2 מתחיל להיות מעניין עם צמד גרסאות ה-Dual Motor. הראשונה מבין השתיים, Long Range Dual Motor מצוידת בצמד מנועים, אחד בכל סרן, המפיקים יחד 408 כ״ס ו-66 קג״מ. הגרסה הזאת תאיץ בתוך 4.7 שניות מעמידה ל-100 קמ״ש ותסגור סקאלה ב-205 קמ״ש.
גרסת הקצה שאולי מחזיקה בתואר השם הארוך ביותר שניתן אי פעם לרמת גימור נקראת Long Range Dual Motor Performance מפיקה מצמד המנועים 476 כ״ס, 68 קג״מ, 4.4 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש ומהירות מירבית של 220 קמ״ש. הסוללה בגרסה הזאת אמורה להספיק ל462 ק״מ לפי תקן WLTP או 400 ק״מ לפי תקן ה-EPA האמריקאי שקרוב יותר למציאות.
כל הסוללות תומכות בטעינת AC ביתית בקיבולת 11 קילוואט. הסוללה של גרסת הכניסה בקיבולת 69 קוט״ש תומכת בטעינת DC מהירה בהספק של 130 קילוואט, כשהסוללה הגדולה יותר בקיבולת 78 קוט״ש תומכת עד 155 קילוואט.
כיאה למותג מבית וולוו, פולסטאר 2 מציג סטנדרט בטיחות גבוה בכל רמות הגימור. בין השאר תקבלו 9 כריות אוויר ואת כל מערכות הבטיחות האקטיביות כמו בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב הנסיעה, ניטור שטח מת, זיהוי תמרורים ועוד. הוא זכה לציון בטיחות מקסימלי מטעם ה-Euro Ncap (קליק לדו״ח המלא) וציון 7 ״בלבד״ מטעם משרד התחבורה בארץ בגלל שתאמינו או לא, אין לו מערכת להתראה על שכחת ילדים ברכב. תיראו מופתעים.
רשימת האבזור הסטנדרטי כוללת תאורת LED מלאה; גג פנורמי; מערכת הפעלה שפותחה בשיתוף פעולה מלא עם Google, מהטובות והחכמות שפגשתי כולל העוזרת האישית; לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ׳ המציג את Google Maps, מסוג הדברים שאתה מצפה למצוא בעוד רכבים בשנת 2022; צג מולטימדיה בגודל 11.15 אינץ׳; מערכת שמע מצוינת מבית Harman/Kardon עם 13 רמקולים בהספק כולל של 600 וואט; משטח טעינה אלחוטי; בקרת אקלים 2 איזורים; כניסה והנעה ללא מפתח; חיישני חניה היקפיים ומצלמת 360.
אגב, בפולסטאר 2 אין כפתור הנעה. נכנסתם, התיישבתם, תעבירו ל-D ותנו גז. אמריקה. פחות מגניב: אין גלגל חלופי, אבל תקבלו ערכת ניפוח במתנה…
זהו בגדול. פולסטאר 2 בהחלט נראה כמו מוצר מוצלח עם עיצוב מעניין ו-4 רמות גימור שבאופן לא מפתיע מתכתבות עם המחירון של טסלה. לי אישית נראה שהאתגר הגדול של קבוצת מאיר יהיה לדאוג שיהיה מה למכור, ופחות כמה למכור. שיהיה בהצלחה.
גרסה | מחיר |
פולסטאר 2 Standard Range Single Motor | 254,900 ₪ |
פולסטאר 2 Long Range Single Motor | 274,900 ₪ |
פולסטאר 2 Long Range Dual Motor | 294,900 ₪ |
פולסטאר 2 Long Range Dual Motor Performance | 334,900 ₪ |
המחירים לא כוללים אגרת רישוי ע״ס 537 ש״ח.
תמונות: רונן טופלברג
כתיבת תגובה