סובארו איבולטיס 2023 המחודש הושק בישראל
loader image

7 או 8 מקומות: סובארו איבולטיס 2023 המחודש הושק בישראל

קריאה

השתדרג בגדול

שחקן חדש-ישן נכנס אל סגמנט רכבי הפנאי הגדולים בישראל, עם תחילת השיווק של סובארו איבולטיס החדש, ״היורש הטבעי״ של ה-Tribecaֿ, לאחר שעבר מתיחת פנים. נזכיר שמדובר ברכב אמריקאי לכל דבר ועניין, שאף מיוצר במפעלי סובארו באינדיאנה, ארה״ב, שם אגב, עדיין ממשיכים לקרוא לו סובארו אסנט.

בין השדרוגים והעדכונים שאפשר למצוא בגרסה החדשה: עיצוב עדכני הדומה מתמיד לדור הנוכחי של סובארו פורסטר, עם ניקל לרוחב הגריל בחזית, יחידות תאורה חדשות מלפנים ומאחור ועיצוב חדש לחישוקים. אגב, חשוב להזכיר שהאיבולטיס הוא רכב שטח עם יכולות לא רעות בכלל, כולל מרווח גחון של 22 ס״מ. לא תעלו איתו את מעלה ורדית, אבל הוא בהחלט עשוי להפוך את סופי השבוע שלכם למעניינים יותר.

השדרוג המשמעותי בתא הנוסעים הוא של מערכת המולטימדיה, עם צג בגודל 11.6 אינץ׳ עם ממשק חדש וחיבור אלחוטי ל-Android Auto ו-Apple CarPlay המגיע כסטנדרט.

סובארו איבולטיס 2023 החדש
סובארו איבולטיס 2023 החדש

סובארו איבולטיס 2023 המחודש ישווק בישראל בשתי רמות גימור, כשכבר בגרסת הכניסה Limited המגיעה עם 8 מקומות, תקבלו בין השאר מושבי עור; חימום למושבים בשורה הראשונה והשנייה; מערכת שמע מבית Harman/Kardon עם 14 רמקולים ובהספק כולל של 792w; גג שמש פנורמי נפתח; דלת תא מטען חשמלית; תאורת יום, תאורת דרך ופנסי ערפל מסוג LED; שמשות אחוריות כהות; כניסה והנעה ללא מפתח; בקרת אקלים עם 3 איזורים; חימום לגלגל ההגה ועוד.

מפרט הבטיחות כולל בין השאר 7 כריות אוויר; בקרת שיוט אדפטיבית; התראה ותיקון סטייה מנתיב; בלימת חירום כולל היגוי אוטומטי במצבי חירום; ניטור שטח מת במראות הצד; התראה מפני תנועה חוצה מאחור כולל בלימה ועוד.

סובארו איבולטיס 2023 החדש
סובארו איבולטיס 2023 החדש

גרסת Luxury המגיעה עם צמד מושבי קפטן בשורה השנייה ושבעה מושבים בסה״כ, מוסיפה למפרט הבטיחות מערך מצלמות משודרג וניטור עייפות נהג. מבחינת האבזור תקבלו כאן גם אוורור לשורת המושבים הראשונה; מראות וידיות מניקל; קיפול חשמלי למראות הצד; מצלמת מראה ותאורת אווירה.

שתי הגרסאות זכו לציון בטיחות 6 מטעם משרד התחבורה וציון בטיחות מקסימלי מטעם ה-IIHS האמריקאי.

מתחת למכסה המנוע, יחידת ההינע של סובארו איבולטיס המחודש נותרה זהה לדגם היוצא, עם מנוע בוקסר בנפח 2.4 ליטרים המפיק 260 כ״ס ו-38 קג״מ כבר ב-2,000 סל״ד. הוא שודך לתיבה רציפה המעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים. לפי סובארו, לוקח לו 7.7 שניות להאיץ מ-0 ל-100 קמ״ש, עד למהירות מירבית של 208 קמ״ש. האיבולטיס החדש ״מתהדר״ בצריכת דלק של 10.2 ק״מ לליטר לפי נתוני היצרן.

לסיכום, נראה שסובארו איבולטיס המחודש התעדכן בכל המקומות הנכונים בתחרות הלא פשוטה של קטגוריית ה-Mid-Size SUV מול התאומות הקוריאניות, קיה סורנטו ויונדאי סנטה פה, שבניגוד אליו מציעות גרסאות היברידיות ואפילו פלאג אין (הסורנטו). מתחרות ישירות נוספות הן טויוטה היילנדר, שגם כן מציעה הנעה היברידית ומותג שישראלים מאוד אוהבים, סקודה קודיאק ופיג׳ו 5008, כשהשתיים האחרונות זולות משמעותית מהאיבולטיס, כמו גם הצ׳רי טיגו 8 פרו. מעניין יהיה לראות את התגובה של הקהל הישראלי לספינת הדגל של סובארו, שמלבד הנעה היברידית/חשמלית, מצוידת היטב בכל האבזור שיש גם אצל המתחרות. שנת 2022 היתה לא פשוטה עבור המותג שירד בכ-20% בהיקף המכירות, ביחס ל-2021.

רמת גימורמחיר
סובארו איבולטיס 2023 (8 מקומות) רמת גימור Limited319,000 ש״ח
סובארו איבולטיס 2023 (7 מקומות) רמת גימור Luxury349,900 ש״ח

להורדת המפרט הטכני המלא של סובארו איבולטיס 2023 החדש לחצו כאן

סובארו איבולטיס 2023 החדש
סובארו איבולטיס 2023 החדש

תמונות: סובארו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *