אחרי מתיחת פנים: רנו קליאו 2025 החדשה חוזרת לישראל
loader image

אחרי מתיחת פנים: רנו קליאו 2025 החדשה חוזרת לישראל

קריאה

סופר מיני קאמבק

אז כן, רנו קליאו חזרה. לא מדובר ברימייק נוסטלגי, אלא בגרסה מודרנית לאחד הסמלים הותיקים של קטגוריית הסופר מיני, עם 16 מיליון מכירות מסביב לעולם, כזה שבעבר אפילו ״סחבה״ את הקטגוריה כולה על הגב. מדובר במתיחת פנים לדור החמישי של מכונית הסופר מיני שהוצגה לראשונה אי שם ב-1990 כיורשת של ה-5 המיתולוגית. והיום? בשטף הדגמים הסיניים, צריך להזכיר שהיא בכלל עדיין קיימת. הדור החדש נוחת בישראל אחרי כמה שנות היעדרות, עם עיצוב מעודכן, טכנולוגיה עדכנית, ותג מחיר התחלתי של 124,990 ש"ח.

אז מה חדש? החזית קיבלה ״טיפול פנים״ שכולל יחידות תאורה בצורת חץ (כן, שוב חץ…), גריל תלת־ממדי, ותחושת "העתיד כבר כאן" – רק בלי להגזים. הגלגלים שודרגו ל-16 אינץ', הפגושים שופצו, והעיצוב האחורי עדיין מזהה את עצמו במראה. לי אישית העיצוב מזכיר סופר מיני צרפתית אחרת – פיג׳ו 208 החדשה. וזאת מחמאה, כן?

המידות של הקליאו החדשה: 4,053 מ״מ אורך, 1,798 מ״מ רוחב, בסיס גלגלים של 2,583 וגובה של 1,440 מ״מ.

בפנים, יש ניסיון לשדר ניקיון ועידון – מסך בגודל 7 אינץ’ עם חיבור לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ושימוש בחומרים ממוחזרים במושבים. מי אמר טרנדים של 2025? נכון, לא מדובר בפריצת דרך, אבל כן בניסיון להישאר עם היד על הדשבורד.

מתחת למכסה מלפנים: מנוע טורבו בנזין, שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר ששודך לתיבה אוטומטית רציפה. לא משהו שישלח אתכם לגרנד פרי, אבל כן יספיק לעיר ולכביש 6. ההיגוי כויל מחדש, הנסיעה נוחה, והכוונה ברורה – לא לקרוע את האספלט, רק להגיע בזמן. המספרים שלו: 90 כ״ס, 16.3 קג״מ ו-12.2 שניות מ-0 ל-100 קמ״ש. צריכת הדלק הממוצעת, לפי נתוני היצרן, עומדת על 5.8 ליטרים ל-100 ק״מ.

רשימת מערכות הבטיחות כוללת את מה שכבר הפך לסטנדרט מינימלי: בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, זיהוי תמרורים והתרעה על עייפות. כלומר – לא מרגש, אבל לפחות לא חסר.

בשורה התחתונה: רנו קליאו 2025 לא מנסה להמציא את עצמה מחדש – היא רק רוצה לחזור למשחק. היתרון: מאזדה 2 מלכת הקטגוריה בדרך החוצה מכאן, יונדאי i20 כבר מזמן לא במשחק, כך שהתחרות שלה תהיה בעיקר מול טויוטה יאריס שמולה היא מובילה בפער משמעותי בכל הקשור לסקס אפיל, וכמובן גם סיאט איביזה, אם בסקס אפיל עסקינן. בפריסבי היבואנית מבהירים שהקליאו הנוכחי הוא רק גרסה ראשונה ובקרוב נראה רמות גימור נוספות שלו בארץ.

תמונות: יצרן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו