סינית חשמלית אבל לא עממית: אורה פאנקי קאט נחתה בישראל
loader image

שיקית, חשמלית אבל לא עממית: כלמוביל משיקה בישראל את אורה פאנקי קאט

קריאה

אורבן שיק

מגיע שלב שבו זה כבר הופך להיות מעייף לספור את כל המותגים הסיניים שהושקו בישראל במהלך השנה וחצי האחרונות, אז צריך פשוט להרים דגל לבן ולהכריז: אוקי, ניצחתם. העובדה שעם ישראל מצביע בארנק וברגליים אל אולמות התצוגה של כל מותג סיני שנוחת כאן צריכה להטריד בעיקר את ההגמוניה הקוריאנית-יפנית-אירופאית ששלטה כאן ביד רמה בשנים האחרונות. ובדיוק בשלב הזה, נוחתת כאן אורה פאנקי קאט.

אורה פאנקי קאט
אורה פאנקי קאט

הבוקר (שלישי), קבוצת כלמוביל השיקה את מותג הרכב החמישי שלה בישראל, ולמרצדס, ג׳נסיס, יונדאי ומיצובישי, מצטרף עכשיו מותג חדש, אורה (ORA) מבית Great Wall הסינית, שכבר משווקת בישראל את מותג WEY באמצעות קבוצת סמלת.

למרות שיש לו שם של חשבת שכר, המותג הצעיר שנולד רק ב-2018 מציג מיתוג צעיר ומרענן, עם צבעוניות וטיפוגרפיה שמזכירות מותג אופנה לכל דבר ועניין, וקל מאוד להבין מי קהל היעד של הדגם הראשון שנוחת כאן עם השם המפוצץ אורה פאנקי קאט. מכונית הסופר מיני החשמלית, שנראית כמו תוצאה של סטוץ לילי בין מיני קופר לניסאן מיקרה, למרות שבכלמוביל דווקא מתעקשים לשווק אותה כ״משפחתית האצ׳בק מרווחת״. ניתן ליושבים מאחורה לשפוט.

ואם כבר קטגוריות ומידות, אז אורה פאנקי קאט מציגה מידות של 423.5 ס״מ אורך (425.4 ס״מ בגרסת ה-GT), 182.5 ס״מ רוחב (184.8 ס״מ בגרסת GT), גובה של 160.3 ס״מ ובסיס גלגלים של 265 ס״מ, ס״מ אחד יותר מטויוטה קורולה קרוס, לצורך ההשוואה, שנמצאת קטגוריה אחת (ואם תרצו אפילו שתיים) מעליה. איפה מבינים באמת שמדובר במכונית סופר מיני? 228 ליטרים ״בלבד״ בתא המטען. המשקל העצמי שלה נע בין 1,540 ל-1,580 ק״ג, תלוי ברמת הגימור.

כיאה למוצר אופנתי, אורה פאנקי קאט מציגה עיצוב כובש, וכמיטב המסורת, גם היא זכתה להשראה ממותגים מוכרים, וקיבלה את הכינוי ״החיפושית הסינית״. באופן מפתיע, נראה שהמעצבים התעייפו דווקא בכל הקשור לעיצוב החישוקים, כשגם כל נושא האווירודינמיות לא נלקח בחשבון. בתוך תא הנוסעים גם כן הקפידו על עיצוב צעיר ורענן, עם צמד מסכים, כפתורים מעוצבים לבקרת האקלים שקיבלו השראה ממיני קופר מתחת לצג המולטימדיה וקונסולה ״צפה״. ואם כבר אופנה, אז הפאנקי קאט מגיעה בלא פחות מ-28 שילובי צבעים, כולל שבע אפשרויות לצבע פנימי ודו גווני.

אורה פאנקי קאט
אורה פאנקי קאט

אבזור ורמות גימור

אורה פאנקי קאט מגיעה אלינו עם אבזור סטנדרטי הכולל בין השאר מושב נהג ונוסע מתכווננים חשמלית, מושבי עור סינטטי, צמד מסכים בגודל 10.25 אינץ׳ עבור לוח המחוונים והמולטימדיה, הפעלת פיצ׳רים באמצעות פקודות קוליות, 6 רמקולים, שקעי USB מלפנים ומאחור, קיפול מראות חשמלי, בקרת אקלים, משטח טעינה אלחוטי לסלולארי, תאורת LED, תאורת Welcome ופס תאורה שלישי מעוצב ושיקי במיוחד בתחתית השמשה האחורית.

גרסאות GT ופרו פלוס מוסיפות גם חניה אוטומטית, זיכרונות למושבים, גג פנורמי נפתח, אוורור, חימום ו… עיסוי למושבים מלפנים ודלת תא מטען חשמלית. בקיצור, אלו שתי הגרסאות שבהן היא מתחילה להיות מעניינת באמת.

אורה פאנקי קאט
אורה פאנקי קאט

סטנדרט בטיחות זהה בכל רמות הגימור

את המחמאות הגדולות ביותר היא מקבלת דווקא בתחום הבטיחות, עם סטנדרט זהה בכל רמות הגימור, הכולל בין השאר 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית כולל בנסיעה לאחור, זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה מפני שכחת ילדים ברכב, התרעה מפני עייפות נהג ועוד.

הפאנקי קאט הצטיינה גם במבחני הריסוק של ה-Euro Ncap, שם זכתה לחמישה כוכבי בטיחות, תוך שהיא משאירה מאחוריה מתחרות ותיקות ומוכרות.

אורה פאנקי קאט
אורה פאנקי קאט

מנוע, סוללה וטווח

המנוע באורה פאנקי קאט זהה בכל רמות הגימור, והוא מפיק 171 כ״ס ו-25 קג״מ שיורדים לגלגלים הקדמיים בלבד, ומזניקים אותה מ-0 ל-100 קמ״ש בתוך 8.2 או 8.3 שנ׳, תלוי בגרסה. יש גם שתי סוללות, האחת בקיבולת 47 קוט״ש המאפשרת טווח WLTP של 310 ק״מ, והיא זמינה בגרסת פרו 300 בלבד. הסוללה הגדולה יותר, בקיבולת 63 קוט״ש בגרסאות פרו 400 ו-GT מאפשרת טווח של 420 ו-400 ק״מ בין טעינות, בהתאמה.

הסוללה תומכת בטעינה של 11 קילוואט מעמדת AC ביתית ועד 80 קילוואט מעמדת DC מהירה, המאפשרת להגיע מ-20 ל-80 אחוז סוללה בתוך 38 או 46 דקות, תלוי בגרסה.

אז מול מי הפאנקי קאט תתחרה על הארנק שלכם? מבית יש לה את יונדאי קונה החשמלית והפופולארית, פולקסווגן ID.3 שצפויה לנחות כאן, MG4 החשמלית, קופרה בורן, BYD אטו 3 ובעיקר מלכת הקטגוריה, ג׳ילי גיאומטרי C, שנכון לכתיבת שורות אלה מתומחרת בין 151,900 ל-164,990 ש״ח.

אורה פאנקי קאט
אורה פאנקי קאט
רמת גימורמחיר
פרו 300144,900 ש״ח
פרו 300 פלוס153,900 ש״ח
פרו 400 פלוס171,900 ש״ח
GT 400184,900 ש״ח

המחיר כולל חבילת שירות עם מוקד ייעודי 24/7, חילוץ עם טעינה, שינוע לטיפולים, זמינות מיידית לטיפול בתקלות וגם 5 שנים אחריות על הרכב ו-8 שנים על הסוללה. כן כן 8 שנים. מרווח הטיפולים הוא אחת לשנתיים או 30,00 ק״מ.

להורדת המפרט הטכני המלא של אורה פאנקי קאט בפורמט PDF לחצו כאן

תמונות: רונן טופלברג האיש והאגדה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו