מותג חדש מסין שנוחת בישראל כבר הפך מזמן לדבר שבשגרה, בטח כזה שמציע ״להגדיר מחדש את חוויית הנהיגה״. אבל, לפעמים יש בקלישאות השיווקיות הללו גם קמצוץ של אמת, כמו במקרה של אוואטר.
המותג שנולד משיתוף פעולה בין ענקית הסוללות CATL לקונצרן הענק הסיני Changan מגיע כדי לשחק בשוק היוקרה תוך שהוא בכלל צפוי להציג תמחור של רכב פרימיום. וכמו תמיד, הראשונות שצריכות לחשוש הן הגרמניות, שכן גם באוואטר פועלים טאלנטים עם עבר בתעשיית הרכב הגרמנית, כמו המעצב נאדר פאג'ינזדה שהיה אמון בעבור על העיצוב של סדרות 6 ו-7 ב-BMW, רק שכאן כמובן אין לו את ״שלשלאות המורשת״ של המותג ממינכן.
הדגם הראשון שצפוי להגיע לישראל במהלך השבועות הקרובים (ויחידה ראשונה ממנו כבר נמצאת בארץ) הוא אוואטר 11 שייקרא בעברית אוואטר אחד אחד ולא אוואטר אחת עשרה. לידיעת הקורא אבשלום קור.
מדובר בקרוסאובר קופה חשמלי עם עיצוב אווירודינמי במיוחד ויחידות תאורה לד בחזית שמוסיפות לו הרבה מאוד אופי. מידות: 4.88 מטר אורך, 1.97 מטר רוחב, 1.60 מטר גובה ו-2.98 מטרים בבסיס הגלגלים – מה שמצביע על חלל נוסעים מרווח במיוחד בזכות העובדה שמדובר ברכב שתוכנן מאפס כחשמלי עם יחס ״ברוטו-נטו״ טוב משמעותית מזה שאנחנו מכירים מרכבי בנזין. סתם לצורך ההשוואה, במרצדס S-Class, אחד מרכבי היוקרה האייקוניים ביותר בסיס הגלגלים עומד על 3 מטרים (3,035 מ״מ אם להיות מדויקים).
לצד העיצוב החיצוני, ניכר שהשקיעו הרבה מחשבה ובעיקר הרבה דמיון בתא הנוסעים. הדבר הראשון שתופס את העין הוא ״המפל״ הנמצא במרכז הדשבורד, מאחורי מסך המולטימדיה. ואם כבר מדברים על מסכים, אז באוואטר 11 יש שלושה כאלה: 15.6 אינץ׳ למולטימדיה ועוד צמד מסכים בגודל 10.25 אינץ׳ עבור לוח המחוונים והנוסע מלפנים. אגב, מערכת ההפעלה של המולטימדיה פותחה בשיתוף Huawei. קצת מתחת תמצאו משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון ועוד שלל חללי אחסון.
העיצוב החלק והנקי ממשיך אל פנים הרכב עם מושבי עור נאפה מהסוג שמוצאים בדרך כלל אצל גרמניות עם תג מחיר שעובר בקלות את החצי מיליון ש״ח והגה קטום וספורטיבי בצביעה דו גוונית. פינוקים? בבקשה: המושבים מלפנים מחוממים, מאווררים וכוללים עיסוי. בגרסת ארבעת המושבים (שתגיע לארץ בהמשך במהדורה מוגבלת) תקבלו גם צמד מושבי קפטן מפנקים מאחור.
יש גם תאורת אווירה עם 256 צבעים, דלתות עם סגירה שקטה (ואקום בלשון העם), תא מטען קדמי ו… לחובבי הסאונד (כמוני למשל) ממתינה מערכת שמע של מותג Meridian (כן כן, ההוא מדגמי Range Rover) עם מפרט שנשמע קצת דמיוני: 25 רמקולים והספק כולל של 2,016 וואט(!!!).
עם הנחיתה בישראל אוואטר 11 זכה לציון בטיחות 6 ולמרות שהמפרט הרשמי המלא טרם פורסם, באלבר כן יודעים לספר שאבזור הבטיחות יכלול בין השאר בלימה אוטונומית, התראה מפני רכב הנמצא בשטח המת, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ומצלמות 360° עם תצוגה מתחת לרכב ועוד.
אוואטר 11 יגיע אלינו בשתי גרסאות הנעה:
הסוללות בשני הדגמים תומכות בטעינת DC מהירה בהספק של 240 קילוואט המספקת 200 ק"מ תוך 10 דקות בלבד.
ההשקה של אוואטר בישראל צפויה במהלך השבועות הקרובים. כפי שזה מסתמן, התחרות של דגם ה-11 תהיה מאקספנג G9 שאפשר להגדיר כ״מלך קטגוריית הפרימיום״ כיום, Voyah Free, אאודי e-tron Q8 ואפילו BMW iX3. אם גרסת הכניסה תתומחר בצורה אטרקטיבית, ייתכן בהחלט ונראה לא מעט ישראלים ש״עולים״ מקטגוריית ה-250 אלף ש״ח וצפונה. תחרות זה תמיד דבר בריא ואם היא מביאה תמורה טובה לכסף – זה בכלל מעולה.
תמונות: יצרן
כתיבת תגובה