ניסאן משיקה את אריאה - SUV קומפקטי 100% חשמלי שיגיע ב-2021
loader image

תכירו את Ariya, החשמלית החדשה של ניסאן

קריאה

יורשת הכתר

כעשור אחרי שהפכה לחלוצה אמיתית בתחום הרכבים החשמליים עם הניסאן ליף שמכר כחצי מיליון רכבים בכל העולם ומחזיק בתואר ״הרכב החשמלי הנמכר ביותר״, ניסאן משיקה את אריאה – SUV קומפקטי 100% חשמלי שיגיע ב-2021 לשווקים. פירוש השם Ariya הוא ״אצילי״.

״אמרתי לך שיצאנו מוקדם מדי״

הנתונים של האריאה נראים לא רע בכלל: טווח מוצהר של כ-480 ק״מ, סוללות בהספק של 87 ו-63 קוט״ש עם קירור נוזלי (בניגוד לקירור אוויר כיום בניסאן ליף), הנעה קדמית או כפולה כאופציה, מכולות שלמות של טכנולוגיה ובטיחות, וגם לא מעט מתחרות שנושאות בחזית סמלים של קיה, יונדאי ופיג׳ו.

האריאה מבוססת על הפלטפורמה החשמלית החדשה, The CMF-EV platform, שפותחה בשיתוף מיצובישי ורנו, שכבר הציגה את ה-Morphoz, דגם קונספט העושה שימוש באותה פלטפורמה, התומכת בטעינה DC מהירה בעוצמה של 130kW, וזה אומר שבתוך כחצי שעה, במטען DC מהיר, תקבלו כ-280 ק״מ של טווח. לא רע. הגרסה החזקה ביותר, עם ההנעה הכפולה, צפויה להגיע מעמדת הטעינה ל-100 קמ״ש בתוך 5.1 שנ׳, עד למהירות מקסימלית (מוגבלת אלקטרונית כמובן) של 200 קמ״ש. גרסת ההנעה הכפולה תגיע בשתי אופציות: 335 כ״ס, מומנט של 56 קג״מ וסוללה של 63 קוט״ש והגרסה החזקה ביותר עם 389 כ״ס, מומנט של 60 קג״מ וסוללה של 87 קוט״ש.

עיצוב חיצוני

ניסאן מכנה את העיצוב של האריאה ״עתיד יפני חסר זמן״. ה-U בחזית הרכב שמאפיין את הדגמים הנוכחיים של ניסאן נעלם, ובמקומו יש סמל מואר ע״י לא פחות מ-20 לדים על גריל שחור ותאורת יום. שקע הטעינה נמצא דווקא בצד של הנוסע ומסיבה לא ברורה היא צוידה בשתי אנטנות ״כריש״. העיצוב החיצוני שלה קצת מזכיר לי דווקא את הלקסוס NX. האריאה מציגה מידות סטנדרטיות לסגמנט: 464 ס״מ של אורך, 189 ס״מ ברוחב, 166 ס״מ בגובה ובסיס הגלגלים עומד על 277 ס״מ. אם היא תעלה על המשקל, הצג יראה כשני טונות. נפח תא המטען בגרסת ההנעה הקדמית עומד על 467 ליטרים ו-413 ליטרים בגרסת ההנעה הכפולה החזקה יותר.

הלאונג׳ של אריאה

בניסאן הלכו על עיצוב פנים מינימליסטי ועתידני משהו, בסגנון טסלה. בניגוד לרכבים חשמליים אחרים, אין באריאה תא מטען מלפנים (Frunk) או קונסולה קדמית. במקום זה, יש הרבה מאוד מקום בחלק הקדמי, בין הנהג לנוסע ליד. מסך מולטימדיה בגודל ״12.3 יתמוך לראשונה בדגמי ניסאן ב-Apple CarPlay אלחוטי, אנדרואיד אוטו (עם כבל בשלב ראשון…) כשמתחתיו שני כפתורי הפעלה, אחד של המערכת והשני, בסמוך להגה, משמש ככפתור ההנעה. מתחת לצד המולטימדיה יש כפתורי מגע מינימליסטים עבור בקרת האקלים ומפשירי האדים. בקונסולה שבין המושבים הקדמיים תוכלו למצוא ״ידית הילוכים״ בעיצוב אלגנטי במיוחד, כפתור הפעלה של מערכת e-Pedal המאפשרת נהיגה על דוושה אחת כמו בניסאן ליף, בורר מצבי נהיגה, משטח טעינה אלחוטי ומקומות אכסון. לוח שעונים דיגיטלי בגודל ״12.3 גם כן וברזולוציה די נאה יספק את כל המידע שהנהג צריך.

אוקי, גרסה בסיסית, אבל איפה הכפתורים?

אמרנו מכולות של טכנולוגיה ופינוקים? הנה כמה מעניינים: האריאה יודעת להתממשק אל היומן שלכם ולווסת את הטמפרטורה ברכב לפני שאתם מגיעים אל הרכב, בדרך לפגישה או ממנה, בתנאי שהרכב מחובר למטען כמובן. הרי לא תרצו שהיא תוריד לכם קילומטרים יקרים של טווח במחיר של כמה טיפות זיעה, לא ככה? בדגם הקונספט הוצג גם פיצ׳ר המאפשר לחנות את הרכב כשהנהג נמצא מחוץ לרכב. מערכת ה-ProPilot תאפשר לכם לשייט על נתיב אחד, ללא מעבר בין נתיבים, ללא צורך לשים ידיים על ההגה.

השיווק של הניסאן אריאה צפוי להתחיל באמצע 2021 בארה״ב וב-50 מדינות בסה״כ, ככל הנראה גם ארץ זבת חלב ודבש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו