כלמוביל משיקה את ג'נסיס Electrified G80 החשמלית בישראל ⚡
loader image

כלמוביל משיקה את ג'נסיס Electrified G80, מכונית הסאלון החשמלית הראשונה אי פעם בישראל ⚡

קריאה

הראשון מסוגו

כשנה לאחר שהוצגה בעולם, ג'נסיס G80 החשמלית מתחילה את דרכה בישראל תחת השם הרשמי והמפוצץ שלה: Electrified G80. למרות שה-G80 החשמלית לא מבוססת על פלטפורמת E-GMP של קונצרן יונדאי-קיה-ג'נסיס, שנחשבת אולי למתקדמת בעולם כיום, אלא על זו של ה-G80 הרגילה, היא עדיין ״השאילה״ ממנה לא מעט פיצ'רים מתקדמים שנותנים לה יתרון לצד המתחרות, כמו גם מערכת הינע כפולה בהספק של 370 כ״ס.

Electrified Genesis G80

עיצוב

ג'נסיס G80 החשמלית זהה לחלוטין מבפנים ומבחוץ ל-G80 הרגילה שהושקה בפברואר 2021 בישראל, מלבד היעדר מפלטים וגריל קדמי בעיצוב חדש ואטום שבו מוכמן פתח הטעינה מלפנים. גם החישוקים הקלים עוצבו מחדש כשמרכיב האווירודינמיות נלקוח בחשבון.

תא הנוסעים גם כן זהה לגרסת הבנזין, רק שבגרסה החשמלית נעשה שימוש בחומרים טבעיים וממוחזרים, צבעים חדשים ועדכון התכונות הנדרשות במערכת המולטימדיה ולוח המחוונים הדיגיטלי המוכרים לנו.

תא הנוסעים של ג׳נסיס G80 החשמלית

פיצ'רים ופינוקים

אז פריצת הדרך הראשונה של ה-G80 החשמלית נמצאת למעלה על הגג, כשלראשונה בישראל מושק דגם עם פאנל סולארי בייצור סדרתי, המסוגל להפיק 730 וואט מדי יום, וזה אומר שסופסוף ניתן להמיר את החום של השמש הישראל לקילומטרים. כמה ק״מ? לפי החישוב של השמש הדרום קוריאנית, מדובר בתוספת של עד 1,150 ק״מ בשנה, אבל יש לי תחושה שהשמש הישראל מסוגלת לאתגר את הנתון הזה.

פיצ'ר נוסף הוא של מתאם ה-V2L המאפשר להפוך את הג'נסיס G80 החשמלית לתחנת כוח קטנה בהספק של עד 3.6 קילוואט. לצד התמיכה בטעינה אולטרה מהירה, זה אולי הפיצ'ר הכי שווה של פלטפורמת ה-E-GMP של ג'נסיס, שעליה מבוסס אגב ה-GV60, ה-SUV החשמלי הראשון אי פעם של המותג שגם כן צפוי להיות מושק בישראל בקרוב.

מנוע, סוללה וטווח

נתחיל מהסוף: ה-G80 החשמלית יודעת לגמוע מרחק של 520 ק״מ בין טעינות, לפי הנתון הרשמי של ג'נסיס. נכון לעכשיו, אין עדיין נתון EPA רשמי, שקרוב יותר לטווח בפועל.

צמד מנועים חשמליים המותקנים על הסרן הקדמי והאחורי מספקים הנעת AWD ומפיקים יחד לא פחות מ-370 כ״ס (272 קילוואט) ומומנט מיידי של 71.4 קג״מ. נתון התאוצה מעמידה ל-100 קמ״ש עומד על 4.9 שניות, עד למהירות מירבית של 200 קמ״ש.כברירת מחדל, ההנעה ב-G80 החשמלית הינה אחורית משיקולי חסכון באנרגיה, כשמערכת Disconnector Actuator יודעת לנתק את המנוע הקדמי ולהכניס אותו לפעולה בהתאם לתנאי הדרך ואופי הנהיגה. לוחצים על הדוושה והיא כבר תבין את הרמז.

ברצפת הג'נסיס G80 החשמלית מותקנת סוללת ליתיום יון פולימר גדולה בקיבולת של 87.2 קוט״ש, התומכת בטעינה אולטרה מהירה במתח של 400 או 800 וולט מאפשרת טעינה בהספק שיא של 350 קילוואט (מ-10 ל-80 אחוז סוללה בתוך 22 דקות בלבד) אבל, בזמן כתיבת שורות אלה עדיין אין מטען כזה בישראל. מטען AC ביתי בהספק של 11 קילוואט יטעין מ-10% ל-100% בתוך כ-9 שעות.

ג׳נסיס G80 – החשמלית הראשונה של ג׳נסיס Electrified Genesis G80

טכנולוגיה ובטיחות

ג'נסיס Electrified G80 מגיעה כסטנדרט עם מערכת Preview ECS המתאימה את פעולת שיכוך הבולמים בהתאם לתנאי הדרך באמצעות מצלמה, מה שלפי ג'נסיס אמור להבטיח נסיעה חלקה יותר.

טכנולוגיה נוספת שאמורה לתת לכם עוד קצת שקט, עושה שימוש בחומרים מבודדים מתקדמים ושמשות בזיגוג כפול, כדי להשאיר כמה שיותר דציבלים מחוץ לתא הנוסעים, כולל noise cancelling העושה שימוש בתדרים הפוכים.

היא גם זכתה לציון בטיחות 8 מטעם משרד התחבורה הודות לאבזור בטיחות נדיב הכולל בין השאר 10 כריות אוויר, בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, תיקון סטייה מנתיב ושמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, הצגת שטח מת בלוח המחוונים, מצלמות היקפיות 360° ועוד.

מחירים ורמות גימור

ג'נסיס 80 החשמלית תשווק בישראל בשתי רמות גימור, מאובזרות במיוחד, כשכבר בגרסת הכניסה Premium תמצאו את מערכת המולטימדיה המוכרת מגרסת הבנזין, בגודל ״14.5, התומכת ב-Android Auto/Apple CarPlay כשבקצה שלה 17 רמקולים של Lexicon מבית Harman/Kardon. יש גם בקרת אקלים עם שלושה איזורים, מושב נהג ארגונומי עם 18 אפשרויות לכיוונון כולל זכרונות, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, מושבי עור, כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת אווירה ועוד.

רמת הגימור הגבוהה, Luxury, מוסיפה תצוגת נתונים עלית Head Up Display, גימורים בחיפוי עץ, קונסולת שליטה במולטימדיה במושב האחורי, וילון אחורי חשמלי ופאנל גג סולארי.

רמת גימורטווח רשמימחיר
ג'נסיס Electrified G80 Premium520 ק״מ449,000 ₪
ג'נסיס Electrified G80 Luxury520 ק״מ479,000 ₪

כאמור, ג'נסיס 80 החשמלית היא רק יריית הפתיחה של המותג בישראל, שצפוי להשיק במהלך החודשיים הקרובים גם את ה-GV60, ה-SUV הראשון אי פעם של המותג.

ג'נסיס Electrified G80
ג'נסיס Electrified G80

תמונות: ג'נסיס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו