489 כ״ס ו-455 ק״מ טווח: ג'נסיס GV70 חשמלי הושק בישראל
loader image

489 כ״ס ו-455 ק״מ טווח: ג'נסיס GV70 חשמלי הושק בישראל

קריאה

ספורט אלגנט

מותג היוקרה הקוריאני ג'נסיס המשווק בישראל באמצעות כלמוביל, משיק היום את GV70 בגרסה 100% חשמלית, אולי הדגם החשמלי החשוב ביותר בהיצע של המותג, לאחר שגרסת הבנזין שהושקה כאן בשנה שעברה, הפכה באופן לא מפתיע לרב המכר שלו.

ה-GV70 החשמלי, או בשמו הרשמי Electrified GV70, הוא הרכב החשמלי השלישי של ג'נסיס, לאחר שה-G80 החשמלית וה-GV60 הושקו כאן ממש לאחרונה. אם תהיתם לגבי ה-Electrified, אז הקוריאנים מצמידים את הטייטל הזה לכל רכב בנזין המשווק גם בגרסה 100% חשמלית. אגב, בניגוד למותגים אחרים, בג'נסיס פחות מאמינים בגרסאות פלאג אין והולכים על הנעה 100% חשמלית, או בנזין/דיזל.

ג'נסיס GV70 החשמלי
ג'נסיס GV70 החשמלי

השקת ה-GV70 היא אבן דרך נוספת כחלק מהחזון של המותג להיות עם 0 פליטות מזהמים עד 2030 והשקה של 8 דגמים חשמליים עד 2025.

אז מה מחכה לנו ב-GV70 החשמלי? העיצוב החיצוני די זהה לגרסת הבנזין (שאני אישית מאוד אוהב וחושב שמדובר באחד הרכבים היפים ביותר שיש כיום בארץ, אבל היי, זה עניין של טעם אישי…), מלבד החזית שנאטמה בסגנון ה-G80 החשמלית, שם מוכמן גם פתח הטעינה, והיעדר מפלטים מאחור, שם הוא קיבל פגוש חדש לגמרי. בנוסף, יש גם חישוקי 19 אינץ׳ בעיצוב חדש ואווירודינמי. דוז פואה.

ג'נסיס GV70 החשמלי
ג'נסיס GV70 החשמלי

תא הנוסעים גם כן זהה לחלוטין לגרסת הבנזין, עם מסך מולטימדיה בגודל 14.5 אינץ׳ הכולל פיצ׳רים נוספים הקשורים לנהיגה החשמלית ולוח מחוונים בגודל 12.3 אינץ׳ שתומך בין השאר בפיצ׳ר ה-BVM המקרין את השטח המת באמצעות וידאו חי בלוח המחוונים. הפיצ׳ר הגאוני הזה, אגב, נמצא בדגמים נוספים של יונדאי וקיה, וכן, אכתוב שוב שלדעתי מדובר באחת ההברקות הקיימות היום בתחום הרכב.

ג'נסיס GV70 החשמלי

ה-GV70 החשמלי עושה שימוש באותה פלטפורמה מוכרת ומוצלחת של קונצרן יונדאי קיה, ה-E-GMP, התומכת במתח טעינה של עד 800 וולט וטעינה בהספק מקסימלי של 350 קילוואט. צמד המנועים (אחד מלפנים, אחד מאחור) מוכר לנו מה-GV60 Ultimate והוא מפיק עד 489 כ״ס באמצעות כפתור Boost מיוחד המותקן בחלק התחתון של ההגה, המספר 53 כ״ס נוספים למשך 10 שניות, כאמור, עד להספק מקסימלי של 489 כ״ס.

הסוללה בקיבולת 77.4 קוט״ש גם כן מוכרת לנו מה-GV60, יונדאי איוניק 5 וקיה EV6 ולפי ג'נסיס היא מאפשרת טווח של עד 455 ק״מ בין טעינות לפי תקן WLTP. הטווח הריאלי צפוי להיות סביב 360 ק״מ, לפי מבחנים שנערכו לדגם בחו״ל. טעינה AC ביתית מתאפשרת בהספק של עד 11 קילוואט בכפוף לתשתית תואמת, ובטעינת DC מטען בקצב יציב של 240 קילוואט יטעין מ-10 ל-80 אחוז סוללה בתוך כ-18 דקות בלבד. אה, וכמו ״שותפיו לפלטפורמה״, גם הוא תומך בפיצ׳ר ה-V2L המאפשר להפעיל מוצרי חשמל בהספק כולל של עד 3.6 קילוואט, באמצעות מתאם מיוחד שניתן להתקין בשקע הטעינה.

ג'נסיס GV70 החשמלי
ג'נסיס GV70 החשמלי

בכל הקשור לבטיחות ה-GV70 החשמלי מגיע עם כל המערכות שיש גם בגרסת הבנזין כסטנדרט (בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח מת, מצלמות 360 היקפיות), והוא צפוי לשמור על חמשת כוכבי הריסוק שזו קיבלה ב-Euro NCAP. אפילו משרד התחבורה נתן לו ציון 8 מקסימלי. ילד שלי מוצלח.

ג'נסיס GV70 החשמלי (ואם אתם במקרה מקוריאה אז Electrified GV70) ישווק בישראל בשלב זה ברמת גימור אחת בלבד ותג מחיר של 469,000 ש״ח (לא כולל אגרת רישוי). אבל, תחושת הבטן שלי אומרת שבהמשך נראה כאן גרסאות נוספות, אולי עם הנעה אחורית בלבד שתציע טווח גדול יותר.

ג'נסיס GV70 החשמלי
ג'נסיס GV70 החשמלי

להורדת המפרט הטכני המלא של ג'נסיס GV70 חשמלי בפורמט PDF לחצו כאן

תמונות: ג'נסיס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו